Kymmenet "Windows Security Center Support Module"-prosessit hyydyttävät koneen

Valinnat
Pärnänen
Pärnänen Viestejä: 3 New Member

Päivitin läpärini Windows 7:n Windows 10:ksi. F-Secure SAFE lhti sen jälkeen toimimaan aluksi normaalisti, ja sillä voi edeleen tehdä virustarkistuksia. Mutta vähitellen kone on hidastunut niin että jopa Notepadillä yhden sanan kirjoittaminen voi kestääyli kymmenen sekuntia, ja sovellutusten käynnistäminen monta minuuttia. Etsin syytä Tehtävienhallinnalla, ja se näyttää noin 60  "Windows Security Center Support Module (32-bittinen)"-prosessia, jotka vievät n. 0,4 MB muistia kukin, sekä noin 60  "Console Windows host"-prosessia, jotka vievät n 0,1 MB muistia kukin. Koska "Windows Security Center Support Module" on  ladattavíssa F-Securelta, kysynohjetta teiltä. Yksi johtolanka: Läppärin sammuttaminen kestää pari minuuttia. Toinen johtolanka: ajoittain kone alkaa toimimaan normaalisti ilman mitään syytä (viime aikoina tosin sitä ei ole tapahtunut, vaan kone toimii entistä hitaammin). Kolmas johtolanka: Vaikka läppärissäni on 64-bittinen Windows 10, tuo Windows Security... Module"-prosessi on 32-bittinen). Kysyn: 
- Mitä minun tulee tehdä jotta saisin Win 10 -läppärini toimimaan normaalisti? 
- Jos en keksi muuta keinoa, auttaako F-Secure SAFE:n asennuksen poisto ja uusi asennus?
- Vai jokin muu temppu? Pitäisikö minun ladata F-Securelta tuo "Windows Security Center Support Module" ja asentaa se 64-bittisenä?
- Microsoftin Windows Defenderin olen kytkenyt pois toiminnasta. Olisin poistanut sen asennuksen kokonaan siltä varalta että se on ongelmien syy, mutta en keksinyt keinoa poistaa sitä. Syy miksi epäilen Windows Defenderiä: joskus kun läppärini on hyytynyt miltein toimimattomaksi, saan virheilmoituksia että Windows Defender ei suorita virustarkistuksia, ja että F-Secure SAFE ei suorita virustarkistuksia (tms, tarkkaa sanamuotoa en muista).

Viestejä yhteensä

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot