Nyt tapahtui erikoinen asia VPN käytössä. Miten F-Secure selittää tämän?
Minulla on nyt maana (VPN) Hollanti ja mainosten esto on päällä. Klikkasin Iltalehden sivut auki. Heti avautui yllätykseksi iso HOLLANTILAINEN MAINOS:
Vastausvaihtoehdot
-
Hei @Javo! Kiitos viestistäsi. Mainoksia näytetään tosiaan laitteen sijainnin mukaan, eli tässä tapauksessa jostain syystä tämä kyseinen mainos pääsi läpi mainosten estäjästä huolimatta. Olikohan kyseessä yksittäinen virhe, vai onko mainoksia tullut läpi useamminkin, vaikka mainosten estäjä on päällä?
-
Ihmeellistä on tässä se, että minulla on:
- Yleisellä tasolla asetuksissa mainosten esto päällä
- Iltalehden etusivulla (oikeassa yläkulmassa) on vielä myös erikseen mainosten esto päällä (tässä kerrotaan myös, että 11 mainosta on estetty)
Mutta … silti tuo hollantilainen mainos "pääsee läpi".
-
Hei @Javo! Yksittäisiä mainoksia voi kyllä joskus näkyä, vaikka mainosten esto on päällä. Sivustot käyttävät erilaisia lataustapoja mainoksille ja kiertokeinoja mainosten estäjille, ja osa mainoksista voidaan upottaa sivulle tavallisina sisältöelementteinäkin, joita esto ei tulkitse mainoksiksi. Lisäksi ulkomaisista mainospalvelimista tulevat mainokset voivat käyttää sellaisia osoitteita tai latausmenetelmiä, joita mainosten estäjä ei vielä ole oppinut tuntemaan.
Oliko tässä kyse siis yksittäisestä mainoksesta, vai onko niitä tullut enemmänkin läpi? -
Minulla on nyt siis maana (VPN) Hollanti ja mainosten esto on päällä. Klikkasin Iltalehden etusivu auki äsken ja nyt tulikin vaihteeksi ihan suomalaisia isoja ja häiritseviä mainoksia läpi (ei hollantilaisia) tai pelkkä tyhjä mainoksen kohta vaihdellen, esim. nämä:
Onkohan tässä nyt kaikki kunnossa?
-
Hei @Javo! Jos ainoastaan Iltalehden sivuilla on ongelmia mainosten estäjän kanssa, niin se viittaisi siihen, että Iltalehti pyrkii aktiivisemmin havaitsemaan ja kiertämään näitä mainosten estäjiä. Laitoin tästä nyt kuitenkin viestiä eteenpäin ja selvitän, että voisiko asialle tehdä jotain. Pahoittelen, että asian selvitys jäi aiemmin kesken. Palailen tästä mahdollisimman pian!
Vaikka VPN-sijaintisi on Hollannissa, niin Iltalehden mainosverkot voivat saada tietoa oikeasta sijainnistasi myös esim. selaimen kieliasetusten, evästeiden tai Iltalehden oman käyttäjäprofiilin kautta. Tästä syystä voit nähdä myös suomalaisia mainoksia.