Safe browser ei avaa pdf-tiedostolinkkiä
Hei,
olen nyt muutamassa palvelussa törmännyt siihen, että laskun pdf-tiedosto ei aukea Safe browserissa Android 15 Samsung One UI 7.0 puhelimessa.
Esim. pankkisovelluksessa oleva elasku, jonka erittelyn haluan katsoa ja joka sijaitsee fi.elmainvoice.net palvelussa. Kun klikkaan linkkiä niin Safe browser yrittää avata tiedoston .bin muotoisena eikä pdf-tiedostona (kuvaruutukuva liitteenä ohessa). Tämä toimi vielä keväällä, mutta kesän aikana ongelma alkoi. Pankin kanssa selvitin asiaa ja he eivät kuulemma ole tehneet muutoksia palveluun.
Minulla on Safe browser (v. 140.0.7339.207) oletusselaimena ja jos vaihdan selaimen Firefoxiin tai Chromeen, pdf-tiedosto aukeaa normaalisti.
Mistä tämä ongelma voisi johtua ja miten sen saa korjattua?
Vastausvaihtoehdot
-
Hei @Artsi61! Olen nyt selvittänyt tätä asiaa Android-tiimimme kanssa, pahoittelut viiveestä. Valitettavasti Safe Browser -selainta ei enää päivitetä, sillä olemme jonkin ajan kuluttua luopumassa siitä kokonaan. Sen sijaan saat täysin samat suojausominaisuudet sisältävän suojauksen Google Chrome - selaimeen, joka on muutenkin paras vaihtoehto nettiselaimeksi Android-laitteeseen.
Huomioithan, että selainsuojaus toimii Google Chromessa erillisenä laajennuksena, jolle tulee antaa oikeudet F-Securen sovelluksen kautta kohdasta Huijausturva > Chrome-suojaus.Jos sinulla herää kysyttävää tai tarvitset apua laajennuksen käyttöönotossa, niin autan mielelläni.
-
Hei Tia,
kiitos jälkeen selkeästä vastauksesta.
Ehdottaisin kuitenkin, että jossain Total paketin tai Safe Browserin uutisissa kerrottaisiin, että palvelun päivittäminen on lopetettu, mutta palvelu on toistaiseksi edelleen käytössä, jolloin käyttäjän ei tarvitsisi itse ihmetellä näitä "puutteita" tai "muutoksia" omassa käytössään.
T. Ari