Salasanaholvin
Vastausvaihtoehdot
-
Hei,
Haluaisin palata tähän aiheeseen vielä. Minulla on nimenomaan tuon 2. kohdan kanssa ongelma, eli puhelinkäyttö on toivotonta.
Puhelin: iPhone 13 Pro Max
iOS: 17.7
Selaimet: Brave, Safari, Edge (kaikissa viimeisimmät versiot)Minulla on Face ID käytössä ja Master salasanan kysely asetettu viikoksi. Mutta silti kun haluaisin syöttää salasanan "automaattisesti", niin joudun avaamaan sovelluksen erikseen, etsimään sieltä salasanat ja kopioimaan ne käsin. Eli se automaattitäyttö ei toimi, kun se ei suostu avaamaan sovellusta. Sovellus ei käynnistä kasvojen tunnistusta, eikä myöskään päästä syöttämään Master-salasanaa, vaan minun pitää erikseen avata sovellus omaan ikkunaan ja sieltä kopioida ensin käyttäjätunnus ja sitten salasana.
Eli puhelinsovellus toimii vähän samalla tavalla kuin tietokoneella Brave seilaimella. Joudun syöttämään käyttäjätunnuksen ja salasanan manuaalisesti ja tämä on melko kömpelöä. Ongelma toistuu kaikilla puhelimen selaimilla. Ongelma on sinällään outo, koska tämä joskus, äärimmäisen harvoin tosin, tämä ohjelma toimii ja automaattinen kirjautuminen toimii kaikissa puhelimen selaimissa ongelmitta kasvojen tunnistuksen kanssa. Outoa tästä tekee se, etten pysty sanomaan, että mikä tämän aiheuttaa, eli en pysty toistamaan ongelmaa.
Soitin tästä ongelmasta asiakaspalveluun muistaakseni alkuvuodesta ja siellä sanottiin, että tämä olisi "kehitysputken" tiedossa ja tähän mahdollisesti tartuttaisiin tämän vuoden aikana, mutta vielä tätä ongelmaa ei ole korjattu.
Minun tapauksessa tämä ongelma on niin suuri, että mikäli tätä ei tulla korjaamaa, joudun valitettavasti etsimään toisen ratkaisun.
-
Joo, kesällä olen näköjään tähän kysellyt apuja, mutta ongelma jatkuu edelleen. Käytän siis työlästä kopiointia ja liittämistä ja toista salasanapalvelua, johon olen siirtänyt osan.
Olisi tosiaan kiva, että salasanat saisi ulos sellaisessa formaatissa, että ne voisi siirtää näppärästi sinne toiseen holviin.
Tuntuu typerältä maksaa useammasta salasanaholvista, mutta ei sitä saa poistettuakaan tästä paketista…
-
Hei @Firmy
Onko sinulla tuohon minun ongelmaan mitään lisätietoa?
En oikein tiedä, että miten tämä foorumi toimii. Tarkoitan, että seuraako asiantuntijat näitä vanhoja viestejä, niin siksi näin kohdistan tämän sinulle. Jos tiedät, että jollain muulla on tästä asiasta enemmän tietoa, niin välittäisitkö oikeaan osoitteeseen?
-
Hei @PatPal @elinaveera @Ransku90
Kiitos kommentistasi ja pahoittelut myöhäisestä vastauksesta.
Kuvaamasi ongelman perusteella näyttää siltä, että ongelma esiintyy mobiililaitteilla, sekä iOS:llä että Androidilla. Ymmärtääkseni holvi ei avautu autofill-ominaisuutta varten. Voisitko ystävällisesti vahvistaa, saitko virheilmoituksen 3 yrittäessäsi avata holvia?
Näyttää siltä, että kyseessä saattaa olla ongelma puuttuvien tunnisteiden kanssa. Suosittelemme seuraavia toimenpiteitä:
- Avaa laitteesi lukitus.
- Sulje F-Secure-sovellus kokonaan.
- Käynnistä F-Secure-sovellus uudelleen.
- Avaa ensin Seifi (Vault).
Jos ongelma jatkuu, kokeile käynnistää laite uudelleen.
Kerrothan meille, auttoivatko nämä toimenpiteet. Olemme täällä auttamassa sinua jatkossakin.
Kiitos ja mukavaa päivänjatkoa!
Firmy
Community Manager | F-Secure Community
🔐 Strengthening digital security through knowledge and collaboration
🌐 Explore our User Guides | Knowledge Base for self-help resources
💻 Empower yourself with Cybersecurity Insights and protect what matters