Onko F-Securen uhka-ilmoitus väärä?

IvarA
IvarA Viestejä: 4 Observer

Puhelimessani (Android 13) oleva F-Secure varoitti OP-Mobiilin olevan uhka. Jotenkin se ei tunnu uskottavalta, mutta poistin 'uhan', sitten asensin OP-Mobiilin uudelleen Play-kaupasta, ja F-Secure varoitti uudestaan OP-Mobiilista. Onko vika F-Securessa vai OP-Mobiilissa?

Hyväksytty vastaus

  • F-Secure_Patrick
    F-Secure_Patrick Viestejä: 544 Moderator
    Vastaus ✓

    Hei @IvarA !

    Kyseessä on luokitusvirhe joka on selvityksessä meidän suunnalla parhaillaan. Kyseessä on siis niin sanottu "false positive", eli mitään vaaraa ei ole eikä sovellusta tarvitse poistaa.

    Tämän kuuluisi korjautua itsestään sitten kun luokitus on kunnossa taas, viimeistään seuraavan tarkistuksen yhteydessä sitten.

Vastausvaihtoehdot

  • EMJ
    EMJ Viestejä: 1 New Member

    Sama ilmiö puhelimessani (Android 13); Varoitti OP-Mobiilin uhasta, poistin sen, asensin uudelleen, mutta edelleen varoittaa. Puolisolla puhelimessa eri tietoturvaohjelma, joka ei hälyttele OP-Mobiilista. OP-Mobiili toimii normaalisti.

  • Jkl70900
    Jkl70900 Viestejä: 1 New Member

    Minulle tuli samanlainen OP mobiilin uhkaviesti viesti eilen (OnePlus3) . Poistin ohjelman, tuli uudelleen. Suljin pankkitunnukset ja odotan nyt vastausta kysymykseen, mistä on kysymys. Onko F-Secure vai OP mokannut jotakin.

  • IvarA
    IvarA Viestejä: 4 Observer

    Minulla on One Plus Nord 2. Lieneekö ongelma muissa merkeissä…

  • MrMr
    MrMr Viestejä: 2 Observer

    Hei sama juttu, Fsecure herjaa Op mobiilin viruksesta. Olen poistanut ja asentanut uudelleen, ei auta. En taida vielä nollatakkaan puhelinta, kun muillakin on sama ongelma.

  • MrMr
    MrMr Viestejä: 2 Observer

    Niin, täydennys äskeiseen..mulla on Samsung Note lite 10, päivitykset ajan tasalla

  • 070920
    070920 Viestejä: 3 Observer

    Sama ilmoitus tuli minun puhelimeeni turvapaketti total eli vika ei korjaantunut enkä ole saanut vastausta että mitä tehtävä sillä tarvitsen tätä op mobiili sovellusta.tietokoneessa on f secury mutta siinä mulla ei sovellusta ole niin en pystynyt tarkastamaan.poistin 2 kertaan ja ihka palasi kun latasin uudelleen.pankin sivulla ei ongelmia.

  • IvarA
    IvarA Viestejä: 4 Observer

    OP-Mobiilin kehittäjät kommentoivat Play-kaupassa 23.8. selvittäneensä asiaa yhteistyössä F-Securen kanssa ja ongelma pitäisi olla korjattu F-Securen puolelta. Kuitenkin ainakin minulle tulee edelleen uhka-ilmoituksia. Sovelluksia en ole ryhtynyt poistamaan kaikesta huolimatta.

  • Kärppis73
    Kärppis73 Viestejä: 1 New Member

    Mulla edelleen tulee uhkailmoitus, kun lataan op-mobiilin. Miten muilla?

  • 070920
    070920 Viestejä: 3 Observer

    Edelleen ilmoittaa minun turvapaketti total että 1 uhka havaittu ja se on op mobiili mutta toimii kyllä sovellus oikein ja kirjaudun aina mobiilivarmennetta käyttäen.

  • ArttuPrkl
    ArttuPrkl Viestejä: 1 New Member

    Mulle tää tuli eteen tänään. Poistin sovelluksen ku ei oo tarvetta ku aniharvoin sille mut ois kiva kyl tietää millo tällanen korjataan ja miten

Hinnoittelu ja tuotetiedot