Tuotteet muuttaminen

Aura2024
Aura2024 Viestejä: 1 New Member

Hei!

Isäni huijattiin Gigantissa ostamaan F-Secure Total 15 laitteeseen. Yli 30 päivää ehti valitettavasti kulua ennenkuin tämä selvisi. Pystyykö tuota 3-vuotista tilausta enää mitenkään perumaan tai edes muuttamaan 1-2 laitteelle sopivaksi? Nyt ärsyttää Gigantin lisäksi F-Secure!

Hyväksytty vastaus

Vastausvaihtoehdot

• Naali1963
    Naali1963 Viestejä: 1 New Member

Hei! Valitettavasti minulle kävi ihan samoin; olin menossa vain reppua ostamaan, väsyneenä ylitöistä ja kävelin ulos F-Secure Total 15 laitteeseen -paketin kanssa. En tee suojauksella yhtään mitään. Tämä selvisi sitten valveutuneiden aikuisten lasteni toimesta.

Olen ottanut Gigantin asiakaspalveluun yhteyttä, mutta se oli yhtä tyhjän kanssa.

Jos haluatte pitää F-securen nimen kunniallisena, niin kannattaa miettiä uudestaan tämä yhteystyökumppanuus Gigantin kanssa. Näitä tarinoita on nyt lukuisia. Olen irtisanonut tämän sopparin teidän kanssanne, mutta silti toki Walley laskuttaa minulta kuukausimaksuja.

30,99 euron reppu tuli siis maksamaan 356,40 euroa!

Tämä aiheutti sen, etten aio enää asioida Gigantissa ja tuskin F-securessakaan.

• JOnes
    JOnes Viestejä: 679 Forum Champion

"Ikävä kuulla tilanteesta! Tämäntyyppiset tapaukset ovat tulleet yleisemmiksi, ja monet kuluttajat ovat antaneet palautetta tällaisista vahingossa tai epäselvästi myydyistä lisätuotteista, kuten F-Securen suojauspaketeista.

Tässä muutamia ehdotuksia, joilla voit mahdollisesti saada rahasi takaisin ja välttää kuukausimaksut:

1. Ole yhteydessä Gigantin asiakaspalveluun kirjallisesti: Vaadi palautusta ja vedä esiin, että et ollut tietoinen ostosta lisätuotteen osalta, ja että osto oli vahingossa tehty. Selkeä kirjallinen viestintä voi joskus saada asian etenemään.
    2. Ota yhteys Walley-palveluun: Koska Walley hoitaa laskutuksen, voit yrittää pyytää heiltä apua maksujen keskeyttämiseksi ja selvitystä tilanteeseen.
    3. Käytä kuluttajaneuvontaa: Jos et saa asiaa ratkaistua Gigantin tai Walleyn kanssa, kuluttajaneuvonta Suomessa voi auttaa selvittämään oikeutesi ja antaa neuvoja jatkotoimista. Kuluttajaneuvonnan tukemana voi myös tehdä valituksen kuluttajariitalautakuntaan, joka voi antaa suosituksen riitatilanteen ratkaisusta.
    4. Keskustele suoraan F-Securen kanssa: Vaikka Gigantti on myynyt tuotteen, F-Secure voi joissakin tapauksissa pyrkiä auttamaan tilanteen ratkaisemisessa erityisesti, jos tapaus on heidän tiedossaan olevan yleisen ongelman kaltainen.

Näillä askelilla voit parantaa mahdollisuuksia ratkaista tilanne ja saada korvauksia, tai ainakin välttää turhia kuukausimaksuja."