Miksi Yle Areena ei toimi Total VPN:n kautta mutta toimii NordVPN:n kautta

Gugi
Gugi Viestejä: 4 Explorer

Onko kukaan selvittänyt miksi Yle on nähnyt vaivaa että ovat blokanneet Yle Areenan käytön jos F-Secure Total VPN on päällä, mutta eivät ole blokanneet NordVPN:ää joka on ehkä jopa yleisempi VPN palvelu kuin F-Securen?

Koetin itse selvittää tätä Yleltä lähettämällä heille viestejä. Alkuun eivät ottaneet oikein mitään kantaa mutta lopulta kysyivät tarkempia tietoja.

Hankin NordVPN:n tilauksen vähäksi aikaa ja lähetin heille esimerkin aikaleimoinen ja IP-osoitteineen, mutta tämän jälkeen Ylen tekninen tuki hiljeni täysin. Jos aktivoin F-Secure Total VPN:n niin Yle Areenan katsominen tökkää kuin seinään. Mutta kun disabloin F-Secure VPN:n ja aktivoinkin sen sijaan NordVPN:n niin Yle Areena pelittää vallan mainiosti edelleen. Tarkistin molemmissa skenaarioissa dnschecker palvelussa että IP-osoitteeni on VPN palvelun osoite ja että molemmissa tapauksissa lokaatioksi tulee VPN-palveluntarjoajan sijainti jossain päin Espoota, vaikka itse olen muualla Suomessa.

Onko kukaan F-Securelta selvittänyt asiaa? Tässähän on ihan selvä epätasa-arvoinen tilanne kun yhtä palvelua sorretaan blokkaamalla kun taas toinen saa mellastaa vapaasti kuten ennenkin. En usko että NordVPN:n blokkaaminen olisi Yleltä sen kummoisempi temppu kuin ovat blokanneet F-Securenkin, mutta jotain syystä NordVPN:n annetaan toimia mutta F-Secure blokataan. Joko blokataan kaikki tai ei mitään.

HOX F-Securen tyypit!!

Hyväksytty vastaus

Vastausvaihtoehdot

  • JOnes
    JOnes Viestejä: 636 Forum Champion
    editoi kesäkuu 27

    Ottamatta kantaa eri Suomessa tarjottavien VPN palvelimien/palveluiden tasa-arvoisuuteen suhteessa suoratoistopalveluihin tässähän voisi käytettävyyttä lisätä tuomalla tiettyjen verkko-osoitteiden/web saittien ohitusoption saatavuuden F-Secure VPN palveluun,nythän(19.5) sitä ei ole kuin ohjelmatasolla…Palstamoderaattorit varmaankin edistävät myös asiaa jos näkevät sen kuluttajille hyödylliseksi lisäpiirteeksi tietoturvaa/yksityisyyttä liikaa vaarantamatta tai palvelun jakeluoikeuksia rikkomatta..