Miksi VPN (VPN-yksityisyys) on nykyisin TOLKUTTOMAN hidas?
F-Secure Total VPN on hidastaa nettiä aivan tolkuttomasti. Joudun ottamaan VPN:n melko usein pois käytöstä hidastelun ja jumittumisen vuoksi. Aiemmin käytössä ollut Freedome toimi kohtalaisen hyvin. Tosin senkin joutui joskus kytkemään pois käytöstä hetkeksi ja kytkemään uudelleen käyttöön että sai jumitilanteen selvitettyä.
Onko mitään tehtävissä? Selaimina minulla on Edge ja DuckDuckGo.
Hyväksytty vastaus
-
3.5.2025:
"Chrome ja Edge-selaimissa voit kokeilla seuraavia toimenpiteitä yhteyden parantamiseksi:
Mene osoitteeseen chrome://flags/#enable-tls13-kyber chromella ja kytke asetus Disabled-tilaan.
Edgellä löydät asetuksen osoitteesta edge://flags/#enable-tls13-kyber
Kyseisen asetuksen huomattiin aiheuttavan yhteysongelmia ja vikaa tutkitaan parhaillaan."* yritysten admineille on suositus olla tuotannossa käyttämättä,kuluttajilla ei oo niin väliä😀
* yo. muutosten jälkeen selaimen uudelleen käynnistys..
- Virallista päivitystä F-Secure VPN versioon 19.4 (ilman selainviilauksia) odotellaan
Vastausvaihtoehdot
-
Itse ihmettelin äsken, että miten en pääse edes kirjautumaan tänne F-securen sivuille vaan jää vaan lataamaan ja lataamaan. Sitten tajusin, että minulla on uusi F-securen VPN päällä. Otin sen pois ja saman tien alkoi netti taas toimimaan.
Tämä uusi VPN on täysin käyttökelvoton. Mikään nettisivu ei lataudu ensimmäisellä kerralla. Tuntuu, kuin olisi nettiliittymä vuodelta 1997. Täysin anteeksiantamatonta tämä F-securen pelleily. Freedome toimi hyvin ja sivut latautuivat normaalisti.
-
Vivaldi selaimella täydellinen toimimattomuus alkoi jo erillisellä Freedom VPN sovelluksella, joka oli käytössä samaan aikaan vaikka sen rinnalla toimii myös lisenssillä F-Securen Total-paketti, jossa on integroituna virustorjunta, vpn, salasanaholvi , suojattu selaus ja henkilötietojen valvonta. Ongelma ajoittui Pääsisäisen jälkeiseen aikaan, jolloin www-selain päivitettiin ( Vivaldi päivittyy n. viikoin välein ). Täällä kerrotun ohjeen mukaisesti tcp/ip-liikenteeseen tullut ongelma korjaantui, mutta FS:n salasanojen hallintaohjelman laajennus ( lomaketietojen täyttö holvista ) Vivaldissa lakkasi toimimasta ja ei hyväksy valtuutuksen tuottamaa koodia ilmoituksella, että se on väärä? En ole vielä poistanut erillistä FS:n salasanahovin sovellusta läppäristä… vaikka käytän Total-pakettiin integroitua sovellusta sen käyttöliittymästä… joten tähänkin toivoisin jotakin vastaavaa infoa tilanteen ratkaisemiseksi ok.
-
Minulla on ollut sama ongelma siitä asti kun käskettiin vaihtaa freedom tähän toiseen vpn-tuotteeseen. Tosi paljon harmittaa kun netin käyttö on muuttunut niin hankalaksi. Moniin sivustoihin kirjautuessa täytyy käydä napsaisemassa vpn pois päältä, että pääsee sisälle. Käytän chromea. Olen yrittänyt vaikka mitä jo… kohta tekee mieli hankkia toinen vpn tilalle, vaikka maksoin freedomista maaliskuulle asti.
-
Tama uus f- (F-K) Security on aivan perseesta. Vanha toimi kuin siimaa.
Kun tulee vuoden sisalla subscribtion eteen, niin kuka hullu uusisi F - securea.
Todella numbskull hommaa. Vanhassa parempi…. Dont\'t fix it if ain'y broken.
Now it is broken. Vahan sanamuodot ronsyilee, mutta v…aa tallainen poukkoulu
-
HITAUS KOSKEE TUNNETUIMMISTA SELAIMISTA VAIN EDGEÄ JA CHROMEA - EI FIREFOXIA!
Tämän kommentin kirjoitin tänne:
"Javo Viestejä: 18 Explorer toukokuu 1
Olen käyttänyt vuosia VAIN Firefoxia! Laitoin uuden VPN päälle ja avasin kokeeksi 10 nettisivua 4 eri sivustolta (YLE, IS, IL ja MTV) jokaiselta —> yht. siis 40 uutissivustoa.
VPN päällä olemisella ei ole myöskään mitään vaikutusta SPEEDTEST download / Upload nopeuksiin!
KAIKKI NETTISIVUT AVAUTUIVAT SEKUNNISSA!"