F-Secure + FireFox bugi

Valinnat
jnnh73
jnnh73 Viestejä: 8 Explorer

Sellaista kyselisin että onko tämä jokin yleisesti tiedossa oleva bugi joka on jo "työn alla", vai ihan pelkästään minulla.

Kyseessä ei ole mikään iso juttu, mutta kysyn kuitenkin.

Eli siis F-Secure Total toimii muuten loistavasti, mutta tuossa laajennuksessa tai sitten FireFoxissa on bugi..

Se ilmoittaa toistuvasti että "Tietoturvasovellusta ei löytynyt", ja laajennoksen kuvakkeessa on punainen pallo. Kuitenkin vaikka se noin ilmoittaa, niin F-Secure ohjelmisto on käynnissä ja kaikki näyttäisi olevan OK.

Välillä menee tunteja tai päiviä että kaikki on OK, sitten se taas on jatkuvasti punaisena.

Olen asentanut FireFoxiin uusia versioita aina kun niitä saa, lisäksi olen asentanut tuon laajennoksen uudelleen, ei apua. Käytössä on Windows 11.

Kaikissa muissa selaimissa joita minulla on (Chrome, Edge, ja Vivaldi) kaikki toimii niin kuin pitääkin. Tämä on siis vain FireFoxissa.

Onkohan tuo siis jokin sellainen tunnettu bugi, että 1) se oikeasti on päällä vaikka se väittää ettei ole 2) se menee FireFoxissa pois päältä ilman syytä .... vai mikä.

Kuten sanottu niin ongelma ei ole iso eikä oikeastaan edes haittaa, kunhan kyselen jos vaikka joku tietäisi mikä juttu tuo on. Kiitos.

Hyväksytty vastaus

  • FS_Linda
    FS_Linda Viestejä: 712 Moderator
    Vastaus ✓
    Valinnat

    Hei @jnnh73,

    Kiitos viestistäsi! Olisiko sinulla kuvankaappausta ilmoituksesta, niin voisin pyytää teknisen puolen kavereita tutkimaan, mistä on kyse?

Vastausvaihtoehdot

  • jnnh73
    jnnh73 Viestejä: 8 Explorer
    editoi helmikuu 1
    Valinnat

    Lisätään nyt tähän vielä että nyt se on alkanut tehdä sitä muillakin selaimilla.

    Huomasin sen ensin siitä että Googlen haussa se ei enää näyttänyt niillä vihreillä merkeillä että onko sivu turvallinen, sitten huomasin että F-Securen liitännäisessä on punainen pallo päällä. "Tietoturvasovellusta ei löytynyt".

    Silti kun avaan F-Securen varsinaisen ohjelmiston tuosta alapalkin kuvakkeesta, se väittää kaiken olevan OK.

    Mutta tuo selaimen liitännäinen ei tällä hetkellä näytä toimivan Edgessä, Chromessa, Vivaldissa, eikä Firefoxissa.

    Ennen se teki tuota vain FF:llä, nyt näemmä kaikilla.

    Liitännäisen uudelleenasennus ei auta.

  • jnnh73
    jnnh73 Viestejä: 8 Explorer
    Valinnat

    Hei,

    Kun painan liitännäisen kuvaketta, siihen tulee tällainen:


    Välillä se taas palautuu itsestään ja alkaa toimia. Sitten kun päivitän jonkin sivun, se usein taas menee punaiseksi. Eli tulee ja menee ihan omia aikojaan.

    Kokeilin myös poistaa käytöstä muut liitännäiset esim. ublock originin, nähdäkseni että sotkevatko ne tuota jotenkin. Ei vaikutusta.