VPN näyttää toimivan varsin erikoisesti, ipad asetuksissa ja toisaalta itse sovelluksessa

Uskomatonta
Uskomatonta Viestejä: 12 Explorer
editoi heinäkuu 2 kohteessa VPN-yksityisyys

Jotain mätää on VPN sovelluksessa. Ja itse asiassa koko F- Securen Totalissa johon sisältyy myös tuo VPN

Koko F- Securen sovellus on pääsääntöisesti harmaana ja silti ympyrän sisällä - se kehä jonka kuuluusi olla sinisenä- mutta on harmaana - lukee että suojaus on päällä vaikka koko sovellus on harmaana. Kumpaa luotan, siihen mitä sovellus itse ilmoittaa vai siihen miltä se näyttää minun silmiini. Siihen ei vaikuta se onko VPN päällä vai ei.

Toinen seikka, itse F- Securen sovellus ilmoittaa yhdistämisesestä eli siitä että prosessi on vielä meneillään - yhdistetään VPN: ään- kun taas laitteen asetuksissa taas näkyy että VPN onkin jo päällä. Näkyy paikallinen IP- osoite ja nopeus. Ja se onko kyseessä iKEv 1 vai 2 . Joskus lukee vain IPSec .Ilmeisesti liityy siihen kumpi on käytössä iKEV 1 vai 2 ?

Ja mitä eroa on iKEv 1 , iKEv2 ja toisaalta IPSec välillä?

Kumpaan luotan, laitteen iPad asetusten ilmoituksen vai itse F- Secure- sovelluksen ilmoitukseen. Tulee mielikuva siitä kuin olisi kaksi erillistä VPN: ää ?

Enkä voi käsittää miksi ohjeissa ei sanota että se minkävärisenä kehä sovelluksessä näkyy ei vaikuta siihen toimiiko sovellus vai ei toimi.

Sitten toisaalta , olen itse asettanut maaksi Suomi, mutta käytännössä VPN sovellus voi yhdistää monut mihin tahansa maahan koska jos sijainti on jossain muualla kuin Suomessa koska en pääse katsomaan esim.Yle Areenaa joka ilmoittaa etten ole Suomessa! . Vaikka VPN sovellukseen olen asettanut Suomen sijainniksi? Mitä järkeä siinä on itse asettaa mitään maata , jos kuitenkaan se ei päde?

Toisaalta, laite aina ilmoittaa kirjautuessani F- Secureen laitteen sijainniksi tuntematon? Miten laitteen sijainti voi olla tuntematon vieläpä silloin jos ja kun VPN EI OLE PÄÄLLÄ. ??

Tätä olen ihmetellyt useasti. Ymmärtän jos VPN on päällä niin laitteen sijainti voi olla tuntematon , mutta silloinkin kun VPN ei ole päällä on laitteen sijainti tuntematon! Ymmärtääkseni laitteen sijainti on silloin Suomi eikä suinkaan tuntematon ellei VPN ole päällä jotenkin täysin ulkopuolelta ohjattuna?

Toisaalta jos itse asetettu sijaintini on Suomi niin loogisesti ajatellen sijainti ei ole silloin tuntematon vaan se on Suomi , Finland eikä tuntematon?

Sitten, minua todella häiritsee tuo harmaana oleva kehä F- Securen sovelluksessa.

Koskaan en voi olla varma siitä suojaako sovellus oikeasti vai ei, onko se päällä oikeasti vai ei.

Joskus harvoin se kehä muuttuu siniseksi kunnes taas muuttuu harmaaksi. Ne kerrat kun sovelluksen ympyrän kehä on sinisenä, ovat todella, todella harvinaisia.

Sitten lopuksi eräs kysymys joka liittyy F- Securen tilaushintoihin. Maksoin 79€ vuoden tilauksesta ja kuitenkin näitä edullisempiakin tarjouksia on tullut esiin. Ihmettelen kyllä miksi maksan noinkin paljon suojauksesta kolmelle laitteelle.

Kiinnostaa tietää mitä muut ovat maksaneet kolmen laitteen suojauksesta. Kun tässä koko tilauksessakin oli jotain joka ei oikein mene minulla jakeluun.

Saksalaispankin kautta tehty tilaus...tulee mieleen nämä tilaushuijaukset joista on joskus ollut artikkeleita mm. lehdissä.?

Mitään linkiä en ole avannut jota kautta sovellus ylipäätään toimisi laitteellani , en siis ole ladannut mitään laitteelleni , en avannut linkkiä, vaan olen ainoastaan ladannut Appikaupasta koko sovelluksen.

pitkä lista kysymyksiä, toivottavasti joku hyvähermoinen jaksaa lukea loppuun asti ja vieläpä vastata.

Hyväksytty vastaus

• Firmy
    Firmy Viestejä: 1,886 Community Manager
    Vastaus ✓

Hei @Uskomatonta

Jotain mätää on VPN sovelluksessa. Ja itse asiassa koko F- Securen Totalissa johon sisältyy myös tuo VPN

Koko F- Securen sovellus on pääsääntöisesti harmaana ja silti ympyrän sisällä - se kehä jonka kuuluusi olla sinisenä- mutta on harmaana - lukee että suojaus on päällä vaikka koko sovellus on harmaana. Kumpaa luotan, siihen mitä sovellus itse ilmoittaa vai siihen miltä se näyttää minun silmiini. Siihen ei vaikuta se onko VPN päällä vai ei.

Kiitos yhteydenotostasi. Voisitko ystävällisesti antaa lisätietoja F-Secure-sovellukseen liittyvästä ongelmasta? Tarkemmin sanottuna, kun mainitset sovelluksen olevan harmaa, voisitko jakaa kuvankaappauksen auttaaksesi meitä ymmärtämään tilannetta paremmin? Lisäksi olisi hyödyllistä tietää, mitä F-Secure Total -sovelluksen versiota käytät ja mikä on käyttöjärjestelmäsi versio, jotta voimme tarjota sinulle parhaan mahdollisen avun.

Toinen seikka, itse F- Securen sovellus ilmoittaa yhdistämisesestä eli siitä että prosessi on vielä meneillään - yhdistetään VPN: ään- kun taas laitteen asetuksissa taas näkyy että VPN onkin jo päällä. Näkyy paikallinen IP- osoite ja nopeus. Ja se onko kyseessä iKEv 1 vai 2 . Joskus lukee vain IPSec .Ilmeisesti liityy siihen kumpi on käytössä iKEV 1 vai 2 ?

Ja mitä eroa on iKEv 1 , iKEv2 ja toisaalta IPSec välillä?

Kumpaan luotan, laitteen iPad asetusten ilmoituksen vai itse F- Secure- sovelluksen ilmoitukseen. Tulee mielikuva siitä kuin olisi kaksi erillistä VPN: ää ?

Enkä voi käsittää miksi ohjeissa ei sanota että se minkävärisenä kehä sovelluksessä näkyy ei vaikuta siihen toimiiko sovellus vai ei toimi.

Haluaisin varmistaa, näkyykö F-Secure Total -sovelluksessasi VPN-tila jatkuvasti "yhdistetään". Oletko kokeillut sammuttaa ja käynnistää sen uudelleen? Yleensä, kun VPN-yhteys on muodostettu F-Secure Total -sovelluksen kautta, VPN-asetusten tulisi osoittaa, että yhteys on todella suojattu.

Voisitko ystävällisesti ilmoittaa laitteen, jolla kohtaat tämän ongelman, ja antaa tietoa käyttöjärjestelmäversionumerosta?

Vianmääritystoimenpiteenä suosittelen poistamaan VPN-profiilin laitteen asetuksista ja sitten kytkemään VPN-toiminnon päälle F-Secure Total -sovelluksessa. Kun otat VPN:n käyttöön, se pitäisi pyytää asentamaan VPN-profiili uudelleen. Voit poistaa VPN-profiilin siirtymällä kohtaan Asetukset > Yleiset > VPN ja laitehallinta > valitse VPN > valitse F-Secure > Poista VPN. Kun tämä vaihe on suoritettu, palaa F-Secure Total -sovellukseen, laita VPN päälle ja napsauta "Salli" asentaaksesi VPN-profiilin uudelleen.

Mitä tulee IKEv1:een, IKEv2:een ja IPSeciin, nämä ovat erilaisia VPN-protokollia. IPSec toimii suojaavana kerroksena verkkotietojesi puolesta, kun taas IKEv1 ja IKEv2 toimivat neuvottelijoina, luoden turvalliset säännöt laitteellesi kommunikoida turvallisesti palvelimien kanssa. IKEv2 on päivitetty versio, tarjoten nopeammat ja joustavammat prosessit, erityisesti liikkeellä oleville laitteille. Yhdessä nämä protokollat takaavat vahvan ja tehokkaan järjestelmän turvalliseen verkkoviestintään.

Sitten toisaalta , olen itse asettanut maaksi Suomi, mutta käytännössä VPN sovellus voi yhdistää monut mihin tahansa maahan koska jos sijainti on jossain muualla kuin Suomessa koska en pääse katsomaan esim.Yle Areenaa joka ilmoittaa etten ole Suomessa! . Vaikka VPN sovellukseen olen asettanut Suomen sijainniksi? Mitä järkeä siinä on itse asettaa mitään maata , jos kuitenkaan se ei päde?

Suoratoistopalvelut voivat estää pääsyn F-Secure VPN:ään ja muihin VPN-palveluihin varmistaakseen sisällönjakeluoikeutensa ja tekijänoikeussopimuksensa sisällön omistajien kanssa. F-Secure VPN toimii ohjaamalla internetsiirtoliikenteesi sen palvelimien kautta ja peittämällä IP-osoitteesi näyttämään siltä, kuin selaisit internetiä eri sijainnista.

Kun joku käyttää F-Secure VPN:ää päästäkseen suoratoistopalveluun, hän voi kiertää maantieteelliset rajoitukset ja näyttää pääsevän palveluun eri sijainnista. Kuitenkin tämä voi rikkoa suoratoistopalvelun ja sen sisällön omistajien sisällönjakeluoikeuksia ja tekijänoikeussopimuksia.

Säilyttääkseen sopimuksensa suoratoistopalvelut käyttävät erilaisia keinoja havaita ja estää VPN-liikennettä, mukaan lukien F-Secure VPN. Tämä voi sisältää IP-osoitteiden ja muiden verkkoliikenteen valvomisen VPN-käytön tunnistamiseksi ja liikenteen estämiseksi tunnetuilta VPN-palvelimilta tai IP-alueilta.

Vaikka VPN tarjoaa yksityisyyttä ja turvallisuusetuja, se voi myös toimia keinona kiertää maantieteellisiä rajoituksia ja loukata sisällönjakeluoikeuksia. Tästä syystä suoratoistopalvelut voivat estää VPN-liikenteen suojellakseen sisältöään ja noudattaakseen sopimuksiaan sisällön omistajien kanssa.

Voit lukea lisää tästä linkistä: Miksi en voi käyttää Yle Areena (areena.yle.fi) palvelua silloin kun F-Secure FREEDOME VPN suojaus on päällä? - F-Secure Community

https://community.f-secure.com/vpn-en/kb/articles/5793-why-cant-i-watch-3rd-party-streaming-services-with-f-secure-freedome-vpn

Toisaalta jos itse asetettu sijaintini on Suomi niin loogisesti ajatellen sijainti ei ole silloin tuntematon vaan se on Suomi , Finland eikä tuntematon?

Tätä olen ihmetellyt useasti. Ymmärtän jos VPN on päällä niin laitteen sijainti voi olla tuntematon , mutta silloinkin kun VPN ei ole päällä on laitteen sijainti tuntematon! Ymmärtääkseni laitteen sijainti on silloin Suomi eikä suinkaan tuntematon ellei VPN ole päällä jotenkin täysin ulkopuolelta ohjattuna?

Olisiko mahdollista jakaa kanssamme, mitä menetelmää käytit laitteesi sijainnin määrittämiseen? Kun olet yhdistetty VPN:ään, näkyvä sijainti määräytyy siihen palvelimeen liitetyn IP-osoitteen perusteella. Esimerkiksi, jos olet yhteydessä palvelimeen Suomessa, tarkistamalla IP-osoitteesi esimerkiksi käyttäen https://whatismyipaddress.com/ -työkalua sijaintisi näyttäisi olevan Suomessa. Tämä pätee samalla tavalla mihin tahansa muuhun liitettyyn sijaintiin. Jos sinulla on lisäkysymyksiä tai tarvitset apua, kerro rohkeasti.

Sitten lopuksi eräs kysymys joka liittyy F- Securen tilaushintoihin. Maksoin 79€ vuoden tilauksesta ja kuitenkin näitä edullisempiakin tarjouksia on tullut esiin. Ihmettelen kyllä miksi maksan noinkin paljon suojauksesta kolmelle laitteelle.

Tuona aikana meillä oli käynnissä erikoiskampanja, joka oli suunnattu uusille käyttäjille heidän laitteidensa suojaamiseksi F-Secure-ohjelmalla. On tärkeää huomata, että tämä tarjous on tarkoitettu yksinomaan ensimmäistä kertaa liittyville käyttäjille. Tulevat uusimiset perustuvat vakiokuluttajahintaan. Kun tarkastelin tilaustietojasi, huomasin, että hyödynsit tätä kampanjatarjousta liittyessäsi alun perin F-Secureen.

Saksalaispankin kautta tehty tilaus...tulee mieleen nämä tilaushuijaukset joista on joskus ollut artikkeleita mm. lehdissä.?

Oletan, että viittaat maksukumppaniimme, Cleverbridgeen. Cleverbridge on virallinen maksukumppanimme, ja se sijaitsee Saksassa.

Odotamme innolla vastaustasi lisätietojen kanssa auttaaksemme sinua tehokkaammin.

Kiitos ja toivotamme sinulle mukavaa päivää.

Firmy
    Community Manager | F-Secure Community
    🔐 Strengthening digital security through knowledge and collaboration
    🌐 Explore our User Guides | Knowledge Base for self-help resources
    💻 Empower yourself with Cybersecurity Insights and protect what matters
    📢 Help Shape Our New Homepage! Share your input in our design survey.

Vastausvaihtoehdot

Tämä keskustelu on suljettu.