VPN blokkaa maksutapahtumia

Valinnat
PhotoScarecrow
PhotoScarecrow Viestejä: 1 New Member

Olen käyttänyt f-Securen VPN:ää useita vuosia eikä minulla ole ollut ongelmia verkko-ostosten kanssa aikaisemmin. Nyt olen huomannut, että verkko-ostokset eivät onnistu ellen laita VPN:ää pois päältä, joka tavallaan kumoaa koko idean VPN:n käytöstä.

Yritin ostaa verkosta tuotteita, joiden maksuun yhdistyin Paytrailin palveluun. Siinä vaiheessa kun olin antanut korttini tiedot Paytrailiin ja Paytrailin piti yhdistää pankkiin homma meni jumiin. Testasin asiaa niin Windows kuin Mac-ympäristössä ja aina sama jumi. Kokeilin myös eri selaimia mutta aina sama jumi. Minulla on käytössä viimeisimmät versiot kaikesta.

Kokeilin ilman F-Secure Browsing -optiota ja päällä mutta sama tulos.

Huomasin kuitenkin sen, että selainikkunaan ilmestyi hetkeksi punainen neliö, eli pankkiyhteys yritti aukaista jotain selainikkunassani.

Testasin ostamista myös 5G yhteyden yli, mobiililaitteella jossa on F-Secure Total, ja tulos oli sama.

Hyväksytty vastaus

  • F-Secure_Patrick
    F-Secure_Patrick Viestejä: 504 Moderator
    Vastaus ✓
    Valinnat

    Hei @PhotoScarecrow !

    Olemme törmänneet vastaavanlaisiin ongelmiin lähiaikoina, ja syy vaikuittaisi olevan että VPN hidastaa yhteyttä sen verran että muunmuassa tunnistautumistilanteissa sivu ei saa yhteyttä palvelimeen tarpeeksi nopeasti. Jokin muutos varmasti tapahtunut lähiaikoina, ja sitä selvitetään parhaillaan.

    Toistaiseksi suosittelen tilapäisesti katkaisemaan VPN-yhteyden näiden asioiden yhetydessä.

Vastausvaihtoehdot

  • vk84
    vk84 Viestejä: 10 Explorer
    Valinnat

    I have the same issue, when I go to Nordea bank it's fine. But when I need to confirm the charge to a card, that's when it times out.

    this form is extremely BUGGY, and keeps repositioning the cursor at the top every 2 seconds!

Hinnoittelu ja tuotetiedot