Minulla om F-Secure total jonka VPN ei lataudu

Valinnat
Jukka123
Jukka123 Viestejä: 3 New Member

Olen jo jonkin aikaa käyttänyt F-Securen Totalia, nyt VPN ei lataudu eikä tietenkään anna valita esim maata. Minulla oli aiemmin F-Secure Freedon mutta sen olen poistanut. Kuinka toimitaan, VPN toimi alussa kun Totalin latasin, nyt on tapahtunut jotain mitä en kseksi poistaa.

Hyväksytty vastaus

  • F-Secure_Patrick
    F-Secure_Patrick Viestejä: 504 Moderator
    Vastaus ✓
    Valinnat

    Hei @Jukka123 !

    Jos kyseessä on Windows-tietokone, tai Mac, niin suosittelen melkein suoraan uudelleeasennusta tuossa vaiheessa. Kuulostaa siltä että jotakin kón käynyt päivitysten yhteydessä.

    Uudelleenasennuksen voi tehdä suoraan, mutta jos käyttää salasanaholvia niin suosittelen viemään sen ulos tiedostona ennen toimenpidettä ettei sille käy mitään. Jos sinulla on se jossakin muussa laitteessa, tai et käytä sitä, niin voit jatkaa eteenpäin vain.

    Eli poista ensin ohjelma laitteesta ohjeauspaneelin/Finderin (Mac) kautta --> Kirjaudu My F-Secure-portaaliin --> Vapauta laitteen käyttöoikeus painamalla laitekuvaketta etusivulla --> Asenna ohjelma uudelleen Lisää laite -napin kautta.

Vastausvaihtoehdot

  • MFleksnes
    MFleksnes Viestejä: 7 Observer
    Valinnat

    Minulla sama ongelma Totalin VPN:n kanssa Iphonessa. Toimi aiemmin mutta nyt yhtäkkiä ei muodosta yhteyttä wlanin kautta vpn- palvelimeen. Lakkasi toimimasta viikko-pari sitten. Mobiiliverkon kautta kyllä yhdistää. Perheessä myös android-puhelimia joissa vpn toimii ol. Ainoa asia mikä muuttunut on ios versio ja Total versio päivittyneet. Ongelma alkoi samoihin aikoihin kun ios versio päivittyi 17.2 tai 17.2.1:n. Appstoren mukaan Totalistakin olisi tullut versio 22 viikko sitten.

  • Jukka123
    Jukka123 Viestejä: 3 New Member
    Valinnat

    Itselläni toimii Adroi puhelimessa edelleen moitteita. Aikataulut suunnilleen kuten MFleksnes viestissä.

  • F-Secure_Patrick
    F-Secure_Patrick Viestejä: 504 Moderator
    Valinnat

    Hei @MFleksnes !

    iOS-laitteessa kannattaa ensin kokeilla protokollan vaihtoa sovelluksen asetuksissa. Jos sekään ei auta, niin asetuksista voi myös poistaa VPN-määritykset. Sen jälkeen pitää jo selvitttää tarkemmin lokitedostojen avulla jos se ei edelleenkään toimi.

  • Jukka123
    Jukka123 Viestejä: 3 New Member
    Valinnat

    Kiitos Ptrick tuesta, pari asiaa.


    F-Secure piti ladata 2x. Ensimmäinen lauatus loppui suht normaalilla tavalla, oyysi uudelleen käynnistystä jne. Käynnistyksen jälkeen ei kuitenkaan F securen ikonia tullut näyttöön joten käynnistin latauksen uudestaan ja se aloitti uudelleen latauksen 58%:n kohdalta vieden sen aika hitaasti loppuun. Nyt kaikki näyttää toivan, pääsen valitsemaan maan jne.

    Kiitos