F-Secure herjaa että tilaus on päättymässä vaikka on vielä voimassa

Valinnat
elluv
elluv Viestejä: 20 Observer
editoi lokakuu 2023 kohteessa F-Secure Total

Mikäköhän on syynä, kun näytölle pompahtaa jatkuvasti varoituksia siitä, että tilaus on F-Securen tilaus on päättymässä, vaikka tilaus on voimassa vielä pari kuukautta (eka kuva). Ilmoitukseen tulee joku punainen hälytyskin, joka poistuu saman tien ja ehdin nähdä vain ilmoituksen "valmis" (siksi siitä ei ruutukaappausta). Saman ilmoituksen mukaan VPN:ää ladataan.

F-Securen Freedome toimii kuitenkin.

Ovatko nämä erillisiä ohjelmia, jotka eivät voi toimia yhtä aikaa? Onko jotain, mitä en ymmärräOngelma alkoi, kun vaihdoin maata Suomesta Espanjaan, liittyykö jotenkin siihen? Pitäiskö vaihtaa sijainti Freedomessa?


Hyväksytyt vastaukset

«1

Vastausvaihtoehdot

  • elluv
    elluv Viestejä: 20 Observer
    Valinnat

    Ja tarkennuksena vielä siis että MacBook Air kyseessä ja vähän aika sitten päivitetty Sonoma 14.0:aan. Iphonessa ei ole samaa ongelmaa.

  • rpkoipi
    rpkoipi Viestejä: 2 New Member
    Valinnat

    Hei Elluv,

    Sama ärsyttävä ongelma itsellä. Tukipuhelimeen ei vastaa kukaan (jonotin 40 min. ja chatissä ei vastausta). Oletko sinä saanut vastausta?

  • F_Secure_ei_toimi
    F_Secure_ei_toimi Viestejä: 2 New Member
    Valinnat

    Hei,

    Todellakin menee hermot. Viidettä vuotta TOTAL tilattuna, viimeksi ostettu 29.7.2023 ja tilaus on ollut voimassa... eilisiltaan n. klo 23 saakka, jolloin F-Secure alkoi minuutin välein tykittää ilmoitusta, että "tilaus vanhenee 10.10.". Sama herjan tykitys jatkui aamulla, uusi viesti minuutin välein on, että "tilaus vanhenee 11.10". Kun siirryn "uusi tilaus" kohdasta My F-Secure sivulle ja tilini tietoihin, tilaus on voimassa.

    Poistin koko paskan koneeltani. Nyt yritän asentaa sitä uudestaan Safari-selaimella Macille, niin "Lataa Macille" valinnan jälkeen vilahtaa puoli sekuntia joku teksti ja sen jälkeen sivulla ei tapahdu mitään.

    Tukisivuista ei saa tietoa, ohjelinkit eivät johda mihinkään. Täysin kyllästynyt tähän toimintaanne.

  • F_Secure_ei_toimi
    F_Secure_ei_toimi Viestejä: 2 New Member
    Valinnat

    Tismalleen sama ongelma alkoi myös minulla myöhään eilisiltana. Samoin MacBook Air käytössä. Tilaus voimassa vielä heinäkuuhun 2024 saakka.

  • 1oar
    1oar Viestejä: 5 Explorer
    editoi lokakuu 2023
    Valinnat

    Minulla alkoi tänään samanlainen ongelma. Jatkuvatilaukseni on voimassa huhtikuuhun asti, ja nyt korkeintaan minuutin välein lävähtää näytölle ilmoitus tilauksen vanhenemisesta, jota ei saa mitenkään loppumaan!?!?!?

    Ratkaiskaa teistä johtuva ongelma heti!!!

  • rpkoipi
    rpkoipi Viestejä: 2 New Member
    Valinnat

    Ponnahdusikkuna ilmoittaa ja pyytää reagoimaan tilauksen loppumiseen, vaikka tilaus on voimassa 31.5.2024 asti. Erittäin ärsyttävää ja työskentelyä hankaloittavaa!!!!

    En ole pyytänyt tuota ilmoittelua, hoitakaa pois tai kertokaa, miten pääsen siitä eroon tai koko f-securesta.

    P.S. Tämä on jo toinen kerta, kun törmään tähän SPÄMMIIN!!!

  • elluv
    elluv Viestejä: 20 Observer
    Valinnat

    On todella ärsyttävä ongelma, minuutin välein tulee herjausviesti. Toivottavasti joku osaa pian auttaa.

  • elluv
    elluv Viestejä: 20 Observer
    Valinnat

    Entä mitä teen, kun en saa ladattua F-Securea uudestaan? En pääse alla olevasta kuvasta eteenpäin, eikä F-Secure lataudu uudestaan koneelle.


  • elluv
    elluv Viestejä: 20 Observer
    Valinnat

    Hyvä, kiitoksia tästä. Nyt sain F-Securen asennettua. Suojauksen päivittäminen on nyt kestänyt melkein puoli tuntia. Onkohan normaalia...?

  • elluv
    elluv Viestejä: 20 Observer
    Valinnat

    Päivitys kesti itselläni melkein kaksi tuntia eli tsemppiä vaan kaikille muille saman ongelman kanssa kamppaileville.

  • elluv
    elluv Viestejä: 20 Observer
    Valinnat

    Ja taas tuli uutta kysyttävää. Pari päivää toimi ok, kun kävin päivällä toisessa verkossa ja palasin illalla kotiverkkoon, tuli eteen sellainen tenkkapoo, että F-secure sanoo, että VPN pitäisi ottaa pois päältä että pääsisin kirjautumaan kotiverkkoon. "Jatka"-painikkeesta en kuitenkaan pääse minnekään. En, vaikka ottaisin VPN:n hetkeksi pois päältä.

    On tämä nyt kyllä todella hankalaa. Ja minä maksan tästä!

  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,702 Community Manager
    Valinnat

    Hei @elluv

    Olemme pahoillamme, että kohtaat tämän ongelman.

    Kuitenkin viestin perusteella näyttää siltä, että sinun on tilapäisesti poistettava VPN käytöstä kirjautuaksesi kotiverkkoosi. Jotta voimme paremmin ymmärtää tilannettasi, minulla on muutamia kysymyksiä:

    1. Vaatiiko kotiverkkosi sinua käymään tietyllä verkkosivustolla ja kirjautumaan sisään ennen kuin voit käyttää verkkoa?
    2. Kun mainitsit olevasi yhteydessä toiseen verkkoon päivällä, vaatiiko tämä verkko myös kirjautumista?
    3. Oletko yrittänyt poistaa VPN:n käytöstä, varmistanut, että olet yhteydessä kotiverkkoosi ja tarkistanut, ilmestyykö viesti edelleen?
    4. Onko tämä ongelma samalla Mac-tietokoneella, ja oletko kokeillut tietokoneen uudelleenkäynnistämistä?

    Vastauksesi auttavat meitä tarjoamaan kohdennetumpaa apua. Kiitos ja mukavaa päivänjatkoa.

  • elluv
    elluv Viestejä: 20 Observer
    Valinnat
    1. Kotiverkkoni EI vaadi kirjautumista.
    2. Toinen, kodin ulkopuolinen verkko vaati kirjautumista kyllä.
    3. Olen yrittänyt poistaa VPN:n käytössä ja varmistanut että olen yhteydessä kotiverkkoon ja kyllä, viesti ilmestyy edelleen
    4. Ongelma on samalla Macilla ja olen kokeillut tietokoneen uudelleenkäynnistämistä.

    Oikeesti alkaa hermo mennä ja usko loppua!

  • elluv
    elluv Viestejä: 20 Observer
    Valinnat

    Icloud herjaa myös.

  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,702 Community Manager
    Valinnat

    Hei @elluv

    Suosittelemme lisäämään verkkosi luotetuksi verkoksi. Voit seurata ohjeita tästä linkistä, miten voit määrittää kotiverkkosi luotetuksi F-Secure Totalissa: Paikallisen WiFi-verkon merkitseminen luotettavaksi | Total | Uusimmat | F-Secure User Guides

    Kun olet suorittanut tämän vaiheen, tarkista, saatko edelleen viestin VPN:n sammuttamisesta ja virheilmoituksen iCloudista.

    Jos sinulla on lisää kysymyksiä tai kohtaat ongelmia, älä epäröi ottaa yhteyttä. Olemme täällä auttaaksemme.

    Kiitos ja mukavaa päivää.

  • elluv
    elluv Viestejä: 20 Observer
    Valinnat

    Kyllä, saan edelleen viestin VPN:n sammuttamisesta!

  • elluv
    elluv Viestejä: 20 Observer
    Valinnat

    Ja olen käynnistänyt koneen uudelleen.

  • elluv
    elluv Viestejä: 20 Observer
    Valinnat

    Tarkennan siis vielä että kotiverkko ei vaadi salasanaa ensimmäisen kirjautumisen jälkeen.

  • elluv
    elluv Viestejä: 20 Observer
    Valinnat

    Kannattaiskohan teidän tehdä koottu postaus siitä, mitä kaikkea pitääkään tehdä sen jälkeen kun Macin päivittää Sonomaan ja mitä kaikkea kannattaa tarkistaa, kun homma ei pelitä.

  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,702 Community Manager
    Valinnat

    Hei @elluv

    Olemme parhaillaan selvittämässä tätä asiaa tiimimme kanssa, ja jotta voimme auttaa sinua paremmin, pyydämme sinua luomaan FSDIAG-tiedoston. Voit seurata ohjeita tässä linkissä: Tukityökalun käyttäminen | Total | Uusimmat | F-Secure User Guides

    Pyrimme pitämään FSDIAG-tiedoston yksityisenä, joten älä jaa sitä tässä julkisessa tilassa. Lähetämme sinulle yksityisen viestin, jossa voit jakaa sen turvallisesti kanssamme.

    Lisäksi meillä on muutama kysymys tilanteen selvittämiseksi:

    1. Oletko yhteydessä kotiverkkoon langattomasti vai kiinteällä yhteydellä?
    2. Oletko havainnut ongelman esiintyvän eri verkon yhteydessä? Ehdotamme, että vaihdat verkkoyhteyttä hetkellisesti, esimerkiksi ottamalla käyttöön henkilökohtaisen hotspotin matkapuhelimestasi ja tarkistamalla, onko VPN päällä. Tarkista, ilmeneekö ilmoitus edelleen.
    3. Sen jälkeen siirry takaisin kotiverkkoon ja suorita sama testi.

    Vastauksesi auttavat meitä ymmärtämään tilanteen paremmin ja ratkaisemaan ongelman.

    Odotamme kuulevamme sinulta pian.

    Kiitos.

  • elluv
    elluv Viestejä: 20 Observer
    Valinnat

    Olen yhteydessä kotiverkkoon langattomasti.

    Sama ongelma esiintyy myös, jos olen yhdistyneenä kännykän hotspottiin. Eikä ongelma poistu, kun palaan kotiverkkoon.

  • elluv
    elluv Viestejä: 20 Observer
    Valinnat

    Niin onkohan tähän tulossa jotain lisäohjeistusta? Olen luonut tuon FSDIAG-tiedoston.

  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,702 Community Manager
    Valinnat

    Hei @elluv

    Kiitos yhteistyöstäsi.

    Parhaillaan konsultoimme tätä asiaa Mac-tiimimme kanssa. Kun olen saanut heidän palautteensa, otan sinuun yhteyttä.

    Toisaalta olen lähettänyt sinulle yksityisen viestin. Ole hyvä ja jaa FSDIAG-kirja yksityisesti.

    Kiitos ja mukavaa päivää.

  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,702 Community Manager
    Valinnat

    Hei @elluv

    Arvostaisimme, jos voisitte tarjota meille lisätietoja auttaaksemme tutkimaan ongelmaa tehokkaasti. Voimme auttaa teitä suosittelemalla Mac-tietokoneellanne vianmäärityslokien käynnistämistä. Ohjeet löytyvät tästä linkistä: https://help.f-secure.com/product.html#home/total-mac/latest/fi/task_364793A834BD4955AD95837F0E3C3709-latest-fi

    Kun olette suorittaneet nämä toimenpiteet, käynnistä Mac uudelleen. Kytke sen jälkeen VPN päälle ja pois päältä nähdäksesi, esiintyykö virheviesti edelleen. Jos niin tapahtuu, luokaa uusi FSDIAG ja lähettäkää se meille yksityisviestinä. https://help.f-secure.com/product.html#home/total-mac/latest/fi/task_03F74417F71E42F7B2E95603988805A9-latest-fi

    Odotamme yhteydenottoanne ja pyrimme ratkaisemaan tämän ongelman.

    Kiitos.

  • elluv
    elluv Viestejä: 20 Observer
    Valinnat

    Odotan edelleen ratkaisua tähän ongelmaan. Nyt jo kuukauden verran ollut tämä "kriittinen" ilmoitus näkyvillä. Puhelintukeen ei pääse läpi ja viestitse tulleet ohjeet, jotka ovat englannista käännettyjä, ovat joko vaikeaselkoisia tai eivät auta. Onko kenelläkään muulla vastaavaa? Ja: mitä suojapalvelua suosittelette, koska F-Securen asiakaspalvelu on niin luokatonta, että pakkohan tässä on etsiä paremmin pelittävä firma.


  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,702 Community Manager
    Valinnat

    Hei @elluv

    Pahoittelemme kuullaksemme kohtaamastasi vaivasta, ja ymmärrämme turhautumisesi.

    Tarkistaessamme toimitettuja lokitietoja näyttää siltä, että yhteys on onnistunut, mikä viittaa siihen, että laite ei ole kapseliverkossa. Tutkimme parhaillaan tietoja kapseliverkon porttitarkistuksesta, mutta jotkin yksityiskohdat puuttuvat tällä hetkellä. Siksi pyysimme sinua suorittamaan tiettyjä komentorivikomentoja terminaalissa tarvittavan tiedon luomiseksi.

    Nyt kun meillä on tarvittavat tiedot, tiimimme voi jatkaa tutkimusta ongelman vahvistamiseksi. Olemme tietoisia siitä, että pyysit apua tukitiimiltämme ymmärtääksesi, miten suoritat komentorivikomennot terminaalissa. Saadun tiedon perusteella jatkamme analyysiä. Pidämme sinut ajan tasalla, kun saamme palautetta tutkimustiimiltämme.

    Kiitämme kärsivällisyydestäsi ja arvostamme ymmärrystäsi. Jos sinulla on lisää kysymyksiä tai huolenaiheita, älä epäröi ottaa yhteyttä.

    Hyvää päivää.

  • elluv
    elluv Viestejä: 20 Observer
    Valinnat

    Tämä on iso ongelma F-Securen asiakaspalvelussa. Firmy on ulkomaalainen ja hänen ilmeisesti englanninkieliset viestinsä käännetään automaattisesti, jolloin tällainen tavallinen meikäihminen ei oikein ymmärrä.


    Toivon todella, että asia selviää pian. Olen odottanut jo viisi, 5 (five) viikkoa.

  • elluv
    elluv Viestejä: 20 Observer
    Valinnat

    Olen yli kuukauden odottanut ratkaisua VPN:n toimimattomuuteen (käytössä MacBook Air ja ongelmat alkaneet Sonomaan päivittämisen jälkeen). Nyt kaikki muut toiminnot paitsi VPN (joka siis katkeilee koko ajan) ja salasanaholvi ovat kadonneet. Mikäköhän avuksi, alkaa käydä vähän liian jännittäväksi tämä niin kutsuttu "asiakaspalvelu". Puhelimitse ihan mahdoton päästä läpi, kerran olen saanut reilu viikko sitten chatista asiakaspalvelijan soittamaan minulle takaisin ja neuvomaan miten toteuttaa jotain päätekomentoja, kun en halunnut antaa konettani hallittavaksi etäyhteydellä.

    Tilaus ON voimassa joulukuun puolivälin kieppeille.

    Mitä tässä oikein voi tehdä? Maksan palvelusta, joka ei toimi ja kaiken lisäksi asiakaspalvelu on ruokottoman huonoa. Suomenkielinen asiakaspalvelu selitti syyksi "flunssakauden", mutta ei sekään selitä viikkoja jatkunutta kommunikaatio-ongelmaa sekä chatissa, puhelimitse että täällä foorumille. Saadaanko tähän ratkaisu vain kuluttajariita-asiaksi viemisellä...?