Jatkokysymys: Holvin salasanalle useiden osoitteiden syöttö vs. Password Analysis
Hei.
Löysin aiheeseen liittyen vanhan kysymyksen, jossa sama mielessä kuin minulla. Haluaisin määritellä yhden salasanan useammalle sivulle. Ratkaisuksi annettiin luoda kaksi entryä samoilla tunnuksilla. Tässä on se ongelma, että Password Analysis herjaa näistä entryistä, että sama salasana käytössä, eli Analysis kamppailee tätä ratkaisua vastaan.
Haluaisin ajatella tämän alkuperäisen kysymyksen kehitysehdotuksena. Kannatan itsekin tätä vaihtoehtoa ja ehdotan tällaista ominaisuutta. Vaikkapa puolipilkulla erotellen osoitteet.
---
Mikä on tällä hetkellä kaava, kuinka osoite tunnistetaan syöttämäni tiedon perusteella? olen havainnut että osoitteen ei tarvitse olla kirjoitettu 1:1. Onko asteriskien käyttö mahdollista - onko kirjoitetun merkkijonon ympärillä "oletuksena asteriskit"? Monella palvelulla on useita osoitteita jotka eroavat pikkuisen toisistaan, mutta kuitenkin kaikkiin tarkoitettu samat tunnukset
esim. F-secure:
www.f-secure.com
my.f-secure.com
community.f-secure.com
Selvennyksen vuoksi, jos kirjoitan entryyn osoitteen "f-secure.com", niin kattaako se kaikki edelliset? http:// kirjoittamista ei ainakaan selvästi vaadita.
---
Olen tallentanut vaultiin pin-koodeja, jotka ovat luonnostaan yksinkertaisia. Esim. 4-6 numeroa. Password analysis tuomitsee nämä heikoiksi, mutta sellaisia ne ovat. Miten menettelisitte itse tällaisten kanssa vai olisiko vain parempi että ei tallenneta lainkaan? Olisiko paikallaan uusi kategoria "PIN-code"?
Kiitos vastauksista
Hyväksytty vastaus
-
Hei @HMfan1999
Tervetuloa F-Secure-yhteisöön. Kiitos viestistäsi ja ehdotuksestasi.
Aluksi on yleisesti suositeltavaa olla käyttämättä samaa salasanaa useille verkkopalveluille. Jos jokin salasana joskus paljastuu, hyökkääjät voivat päästä käsiksi useisiin tileihisi, koska monet ihmiset taipuvat käyttämään samaa salasanaa eri alustoilla.
Tässä tulee avuksesi salasanamanageri. Se auttaa sinua tallentamaan ja luomaan vahvoja ja ainutlaatuisia salasanoja jokaiselle tilillesi, parantaen näin online-turvallisuuttasi.
Tässä joitakin verkkosivustoja ja oppaita varmistaaksesi, että olet hyvin suojattu verkossa:
- Jokaisella salasanallasi on väliä | F-Secure
- Henkilötietojen valvonta | Total | Uusimmat | F-Secure User Guides
- Mitä tapahtuu, jos tietoni varastetaan tietovuodon seurauksena? | ID Protection | Uusimmat | F-Secure User Guides
- Miksi hakkerit haluavat henkilötietosi? | F-Secure
- 5 quick and easy ways to avoid identity theft | F-Secure
- 3 expert tips on how to master your password for good | F-Secure
Ole rohkeasti yhteydessä, jos tarvitset lisää apua tai sinulla on kysymyksiä. Olemme täällä auttamassa.
Kiitos ja mukavaa päivänjatkoa!
Firmy
Community Manager | F-Secure Community
🔐 Strengthening digital security through knowledge and collaboration
🌐 Explore our User Guides | Knowledge Base for self-help resources
💻 Empower yourself with Cybersecurity Insights and protect what matters
📢 Help Shape Our New Homepage! Share your input in our design survey.