Nettiyhteyden hitaus VPNn kanssa

User_94235
User_94235 Viestejä: 4 Explorer
editoi huhtikuu 2 kohteessa F-Secure Total

Hei,

Nettiyhteys toimii hitaasti kun VPN on päällä. Netti toimii max kapasiteetilla ilman VPN:ää.

Sain jo ohjeet mm DNS:n muuttamiseksi, mutta merkittävää muutosta ei tapahtunut

Verkon tilan mukaan minulla on nettiyhteys VPN tunnelinne kautta ? Ks. liite.

Olisko siinä syy hitauteen ? Mitä voin tehdä ? Kiitos etukäteen!

Terv. Harri

Hyväksytty vastaus

Vastausvaihtoehdot

  • User_94235
    User_94235 Viestejä: 4 Explorer

    Hei,

    Ilman VPN.ää nopeus n 200Mbit/s (=liittymän nopeus). Kun VPN on käytössä nopeus on vain n. 40. Toisessa kannettavassa VPN:n kanssa nopeus on n. 130-150. Android-puhelimessa on nopeus vpn:n kanssa n. 180-190.

  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,824 Community Manager

    Hei @User_94235

    Kiitos vastauksestasi.

    Vaikuttaa siltä, että toinen kannettava tietokone ja Android-laitteesi toimivat suhteellisen hyvällä nopeudella, mutta 40 Mbit/s nopeudella olevassa laitteessa näyttäisi olevan ongelmia. Oletko ehtinyt kokeilla edellisessä kommentissani ehdottamiani toimenpiteitä? Huomasitko mitään muutoksia?

    Jos ongelma jatkuu, voit kokeilla seuraavia vaiheita:

    With F-Secure FREEDOME VPN on, the internet connection is very slow on my computer - F-Secure Community

    Kiitos yhteistyöstäsi, ja toivottavasti päiväsi on mahtava!

  • User_94235
    User_94235 Viestejä: 4 Explorer

    Hei,

    Nämä olen tehnyt:

    ipconfig /flushdns

    netsh winsock reset

    netsh int ipv6 reset

    Nyt näyttää että myös TP-Link_7958 on yhteydessä nettiin, mutta nopeus on kutakuinkin entisellään Näyttää siltä että lähetysnopeus on välillä hieman suurempi kuin lataus

    Pitänee vielä kokeilla DNS:n muutosta.

    Harri

  • User_94235
    User_94235 Viestejä: 4 Explorer

    Hei,

    Vaihdoin DNS:t IPv4:lle ja IPv6:lle mutta mitään merkittävää ei tapahtunut.

    Liitin kannettavan suoraan reitittimeen kaapelilla, mutta tulos ei parantunut. Kun otin taas wifi-yhteyden niin DNS:t olivat palautuneet entiselleen (olivat välillä 8.8.8.8 ja 8.8.4.4 jne (tarkistin ipconfig /all )

    Ei taida nyt ratkaisua löytyä, joten pitänee tyytyä tähän. Mielestäni olen kaikkia ilmoitettuja vaihtoehtoja jo testannut eikä mitään tunnu vaikuttavan positiivisesti - ainakaan merkittävällä tavalla

Tämä keskustelu on suljettu.