F-secure vaatii poistamaan Malwarebytesin

Valinnat
Hill
Hill Viestejä: 11 Observer
editoi toukokuu 2 kohteessa F-Secure Internet Security

Viimekertainen päivitys muutti asetuksia ja nyt F-secure herjaa alati Malwarebytesistä. F-secure on antivirus ja Malwarebytes on antimalware, eivät ne ole päällekkäisiä sovelluksia vaikka niin tuossa väitetään.

Vaikka tuohon ruksin laittaa, että lakkaa kyselemästä, niin F-secure ei sitä kuuntele vaan pistää varoituksen ilmoille aina konetta käynnistäessä.

Saisitteko korjattua tuon tilanteen?



Hyväksytty vastaus

  • Ville
    Ville Viestejä: 678 F-Secure Product Expert
    Vastaus ✓
    Valinnat

    F-Secure ja Malwarebytes tosiaan eivät ole yhteensopivia silloin kun Malwarebytesistä on reaaliaikainen suojaus päällä. Tästä johtuu tämä varoitus. Helpoin tapa ratkaista ongelma on poistaa reaaliaikainen suojaus Malwarebytesistä. Antivirus ja anti-malware ovat aika lailla synonyymejä, luokittelisin itse F-Securen anti-malware ohjelmaksi.

    En osaa sanoa mistä tuo asetuksen muistamattomuus johtuu, se vaatisi tarkempaa tutkimista.

    Ville

    F-Secure R&D, Desktop products

Vastausvaihtoehdot

  • Hill
    Hill Viestejä: 11 Observer
    Valinnat

    Näin kuukauden päästä tämä ongelma on edelleen akuutti ja korjaamaton.

  • Hill
    Hill Viestejä: 11 Observer
    Valinnat

    Tuo ilmoitus tulee pari-kolme kertaa päivässä. Onko sitä tutkittu tarkemmin jo?

  • Hill
    Hill Viestejä: 11 Observer
    Valinnat

    Tänään tuli päivitys joka hajotti IS:n tilauksen. Lisäksi ohjelma vaatii yhä Malwarebytesin poistoa.

    Olen saanut soittoja muiltakin, joille olen tuon IS:n asentanut, että se herjaa jatkuvasti Malwarebytesistä, eli en ole ainoa.


  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,703 Community Manager
    editoi lokakuu 2023
    Valinnat

    Hei @Hill

    Kiitos kommentistasi.

    Oletko yrittänyt poistaa Malwarebytes-ohjelman reaaliaikaisen suojan käytöstä sen asetuksista nähdäksesi, ratkaiseeko se konfliktin? Voit tehdä tämän seuraamalla ohjeita, jotka on esitetty Malwarebytes-tukisivustolla. Reaaliaikaisen suojan poistaminen käytöstä auttaa todennäköisesti poistamaan pyynnön poistaa Malwarebytes, kuten aiemmin ehdotettiin.

    Löydät yksityiskohtaiset ohjeet tämän prosessin suorittamiseen seuraamalla tätä linkkiä: https://support.malwarebytes.com/hc/en-us/articles/360038523014-Check-the-Real-Time-Protection-status-in-Malwarebytes-for-Windows

    Jos sinulla on lisäkysymyksiä tai tarvitset apua, älä epäröi kysyä. Olemme täällä auttaaksemme, ja toivotamme sinulle hyvää päivää!

  • Hill
    Hill Viestejä: 11 Observer
    Valinnat

    Tuolla sanotaan tuo "default policy" tarkoittaako sen muokkaaminen siis Group Policy Editorilla tehtävää muokkausta?

    Ei itse Malwarebytesissä ole tuollaista Configure > Policies > Default Policy 

  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,703 Community Manager
    Valinnat

    Hei @Hill

    Kiitos tiedosta.

    Olen päivittänyt linkin edelliseen kommenttiini. Voit tarkistaa sen täältä saadaksesi vaiheittaiset ohjeet Malwarebytesin reaaliaikaisen suojauksen poistamiseen.

    Jos sinulla on lisää kysymyksiä tai tarvitset lisäapua, älä epäröi kysyä.

    Kiitos!

  • Hill
    Hill Viestejä: 11 Observer
    Valinnat

    Mites tuo Internet Security ongelma. Miksi se yhdistettiin tähän, kun on erillinen asia?

    Nyt myös Freedome päivittyi, eikä enää yhdistä millekään palvelimelle, joten sekin hajosi.

    Nyt ainut mikä toimii on Malwarebytes jonka poistoa IS on vaatinyt!

  • Hill
    Hill Viestejä: 11 Observer
    Valinnat

    Niin ja tosijaan, nyt F-secure ei enää vaadi tuon poistamista. Se asia korjaantui, kun IS päivittyi.

    Nyt IS ei ole enää toiminnassa itse. :(

  • Hill
    Hill Viestejä: 11 Observer
    Valinnat

    Freedome lähti toimimaan kun poistin sen ja asensin sen kokonaan uusiksi.

  • Hill
    Hill Viestejä: 11 Observer
    Valinnat

    Mikä onF-securen tuen sähköpostiosoite.

    Ei se nyt näin voi olla, että ohjelma vaatii monta kertaa päivässä poistamaan Malwarebytesin, joka on toiminut vuosikaudet ihan hyvin ja toimii edelleen ja kun käyttäjä ei suostu poistamaan sitä, niin sitten kytketään suojaukset pois päältä.

    Minä olen maksanut niistä!

  • Hill
    Hill Viestejä: 11 Observer
    Valinnat

    Tämä on aivan rikki nyt. Ekassa kuvassa näkyy, että lisenssi on voimassa ensivuoden vielä. Nyt se vanhenee JOKA päivä. Vain kun en suostunut poistamaan Malwarebytesiä, joka ei ole aiheuttanut mitään ongelmaa.



  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,703 Community Manager
    Valinnat

    Hei @Hill

    Kiitos kommentistasi.

    Haluaisitko lähettää tilauskoodisi minulle yksityisviestinä? Olen lähettänyt sinulle viestin tätä tarkoitusta varten. Ole hyvä ja vältä tilauskoodin jakamista julkisesti foorumilla.

    Odotan innolla vastaustasi.

    Kiitos!

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot