Yliaktiivinen suojaus Firefoxissa ?

Turvam1es
Turvam1es Viestejä: 1 Observer
editoi lokakuu 2023 kohteessa F-Secure Internet Security

Kotityöasemallani on Elisan turvapaketti.

Jos F-securen laajennus on aktivoitu Firefoxissa, se estää useimpiin sivustoihin menon, joissa

vaaditaan varmenteita (mobiili tai pankkivarmenne)

Hakuriville ilmaantuu laajennukseen viittaava kuvake ja ilmoitus että sivulle pääsy estetty.

Jos F-securen laajennuksen deaktivoi, kaikki toimii kuin unelma.

Edgellä kaikki toimii upeasti.

Mikähän tässä voisi olla vialla ?

Hyväksytty vastaus

  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,621 Community Manager
    Vastaus ✓

    Hei @Turvam1es

    Tervetuloa F-Secure-yhteisöön. Kiitos viestistäsi.

    Ehdotukseni olisi raportoida tämä ongelma suoraan Elisaan.

    Ole hyvä ja anna heille URL-osoitteet, joihin sinulla on ongelmia päästä käsiksi, kun laajennus on käytössä. Lisäksi virhekuvakaappaus olisi hyödyllinen.

    Jos tarvitset lisäapua, älä epäröi ottaa yhteyttä minuun.

    Toivottavasti sinulla on loistava päivä!

Vastausvaihtoehdot

  • A_T
    A_T Viestejä: 1 Observer

    Minulla on F-Securelta ostettu muistaakseni SAFE versio, johon kuuluun selainsuojaus.

    Minulla on sama ongelma, mutta chromella.

    Tunnistautuminen esim suomi.fi sivustolle, tai maksun vahvistaminen yms. ei toimi, koska sivut lataavat ikuisesti ja sitten tulee aikaraja vastaan.

    Kun pistän tilapäisesti F-securen chrome extensionin pois päältä, sivusto lataa välittömästi ja pääsen kirjautumaan ilman ongelmia.

    Jotain ongelmaa on siis itse F-Securen puolella, ei elisalla.

    Ongelma syntyi sen jälkeen kun F-Secure ohjelmistoon tuli isompi päivitys, joitakin viikkoja sitten.

  • User_112432
    User_112432 Viestejä: 1 Observer

    Minulla samantapinen ongelma tullut hiljattain: Pankin sivuilla ei anna siirtyä pankkitilin arkistoon vaan ilmoittaa että sivulla on suojausongelma

    "Suojatun yhteyden muodostaminen epäonnistui


    Tapahtui virhe oltaessa yhteydessä osoitteeseen danskebank.e-boks.com. Toinen osapuoli vastaanotti kelvollisen varmenteen, mutta pääsy estettiin.


    Virhekoodi: SSL_ERROR_ACCESS_DENIED_ALERT


       Avattavaa sivua ei voida näyttää, koska vastaanotetun datan alkuperää ei kyetty varmentamaan.

       Ilmoitathan ongelmasta sivuston omistajalle."

    Pankin vastaus oli että vika ei ole heissä vaan F-securessa (tai selaimessa). Kummassakaan ei ole puoleltani tapahtunut muutoksia)

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot