Uuden VPN toiminnasta, jossa on UDP-TCP-Ikev2

Moriz475
Moriz475 Viestejä: 85 Contributor
editoi syyskuu 2023 kohteessa VPN-yksityisyys

Kysymyksiä F- Securen VPN toiminnasta

1.    Miten pankkisuojaus toimii, kun UDP ja TCP protokolla on päällä?

2.    Miten pankkisuojaus toimii, kun VPN (TCP) tai Ikev2 ovat päällä?

3.    Jos automaattinen VPN otetaan käyttöön niin, miten varsinaiset päivitykset toimivat. Aina kun minä avaan tietokoneen, niin minä avaan manuaalisesti päivityksen, jolloin tiedän viimeisen päivityksen olevan päällä ja ajan tarkistamalla vielä ”nopealla tarkistuksella” tietokoneen läpi.

4.    Mitä mainoksia seuraajan esto estää seuraamasta verkkotoiminnassani seurantaevästeillä?

5.    Yhteyskatkaisin > Älä salli dataliikenteen VPN-ohitusta.

6.    Miten kaikki edellä mainitut toimivat Windows 7:ssa, koska minulla on samat ohjelmat siellä?

7.    Voinko käyttää yhtä-aikaa ja  saada lisäsuojaa VPN:n Edge selaimen ”In Privatat-ikkunaa ja Chrome selaimen incognito - ikkunaa?

8.    Windows 10:ssä minulla on vielä erillinen ”Freedome” ikoni, josta saa VPN myös päälle, täytyykö se poistaa että F-Securen sisäinen VPN toimii?

Hyväksytty vastaus

• Firmy
    Firmy Viestejä: 1,886 Community Manager
    Vastaus ✓

Hei @Moriz475

Kiitos kysymyksistäsi. Ne ovat hyviä kysymyksiä ja olen mielelläni avuksi tarjoamalla vastauksia.

1.    Miten pankkisuojaus toimii, kun UDP ja TCP protokolla on päällä?

Yksinkertaistaen pankkisuojaus on lisäturvatoiminto, joka auttaa suojaamaan selailutoimintaasi rahoitussivustoilla. Vaikka UDP- ja TCP-protokollat olisivatkin käytössä, pankkisuojaus toimii silti pitääkseen online-toimintasi turvallisena.

Jos haluat oppia lisää pankkisuojauksesta ja sen toiminnasta, voit tarkistaa tämän linkin saadaksesi lisätietoa.

https://help.f-secure.com/product.html#home/total-windows/latest/fi/task_591B3C762B54490B8A70CE6B6DB84CAD-latest-fi

https://help.f-secure.com/product.html#home/total-windows/latest/fi/task_E2F07DB214B444C5BB1972D602DECF96-latest-fi

2.    Miten pankkisuojaus toimii, kun VPN (TCP) tai Ikev2 ovat päällä?

Pankkisuojaus toimii edelleen, kun VPN (TCP) tai Ikev2 on käytössä. On tärkeää huomata, että pankkisuojaus toimii vain rahoitussivustoilla, joten se ei ole aktiivinen muilla kuin rahoitussivustoilla, vaikka VPN olisikin käytössä.

3.    Jos automaattinen VPN otetaan käyttöön niin, miten varsinaiset päivitykset toimivat. Aina kun minä avaan tietokoneen, niin minä avaan manuaalisesti päivityksen, jolloin tiedän viimeisen päivityksen olevan päällä ja ajan tarkistamalla vielä ”nopealla tarkistuksella” tietokoneen läpi.

Kun automaattinen VPN-suojaus on käytössä, päivitykset asennetaan automaattisesti. Jos kuitenkin haluat käynnistää päivitykset manuaalisesti, voit tehdä sen siirtymällä Virukset ja uhat -osioon ja napsauttamalla "Tarkista päivitykset". Mainitsemasi "pikatarkistus" ei ole tarpeellinen, sillä automaattiset päivitykset pitävät ohjelmistosi ajan tasalla.

4.    Mitä mainoksia seuraajan esto estää seuraamasta verkkotoiminnassani seurantaevästeillä?

Meidän seuraajan esto -toimintomme auttaa suojaamaan yksityisyyttäsi estämällä verkkosivustoja ja mainostajia seuraamasta online-aktiviteettiasi käyttämällä seurantakeksejä. Tämä tarkoittaa, että sinulla on enemmän hallintaa online-kokemuksestasi ja voit välttää kohdennettua mainontaa. Lisätietoja toiminnon toiminnasta löydät klikkaamalla tätä linkkiä https://help.f-secure.com/product.html#home/total-windows/latest/fi/task_5E52772252524EEAA293768177DD9140-latest-fi

5.    Yhteyskatkaisin > Älä salli dataliikenteen VPN-ohitusta.

Kill switch -toiminto varmistaa, että tietoliikennettäsi ei ohiteta VPN-yhteyden katketessa. "Älä salli tietoliikenteen ohittaa VPN-yhteyttä" -asetus varmistaa, että kaikki liikenne ohjataan VPN:n kautta.

6.    Miten kaikki edellä mainitut toimivat Windows 7:ssa, koska minulla on samat ohjelmat siellä?

Kaikki mainitut ominaisuudet toimivat myös Windows 7:ssa, kunhan sinulla on asennettuna F-Securen viimeisin versio. On kuitenkin tärkeää huomioida, että Windows 7 -tuki loppuu pian. Lisätietoja tästä aiheesta löydät seuraamalla tätä linkkiä F-Securen tuki Windows 7:lle päättyy 14. elokuuta 2023 — F-Secure Community

7.    Voinko käyttää yhtä-aikaa ja saada lisäsuojaa VPN:n Edge selaimen ”In Privatat-ikkunaa ja Chrome selaimen incognito - ikkunaa?

Voit käyttää VPN:ää samanaikaisesti sekä Edge-selaimen "In Private" -ikkunassa että Chromen selaimen incognito-ikkunassa saadaksesi lisäsuojaa.

8.    Windows 10:ssä minulla on vielä erillinen ”Freedome” ikoni, josta saa VPN myös päälle, täytyykö se poistaa että F-Securen sisäinen VPN toimii?

Jos sinulla on jo F-Secure Total, voit poistaa erillisen F-Secure Freedome VPN -sovelluksen, koska Privacy VPN sisältyy jo sovellukseen. On myös tärkeää välttää kahden VPN:n samanaikaista käyttöä.

Toivottavasti tämä tieto auttaa! Jos sinulla on lisäkysymyksiä, älä epäröi kysyä.

Firmy
    Community Manager | F-Secure Community
    🔐 Strengthening digital security through knowledge and collaboration
    🌐 Explore our User Guides | Knowledge Base for self-help resources
    💻 Empower yourself with Cybersecurity Insights and protect what matters
    📢 Help Shape Our New Homepage! Share your input in our design survey.

Tämä keskustelu on suljettu.