Mistä tietää että tietokone on suojattu vpn ohjelmalla ?

Valinnat
Tavis
Tavis Viestejä: 2 New Member
editoi elokuu 2023 kohteessa F-Secure VPN

Luulen että aihe on jo tuttu entuudestaan tai että olen itse tätä asiaa puinut jo kerran...

Nykyään ongelmana on uusi yhdistelmä jossa Norton virustorjunta ilmoittaa että tietokoneeni ip numero voi näkyä vaikka olen käyttänyt f-secure vpn ohjelmaa. Missä vika ?

Olen saanut sellaisen käsityksen että jos tietokone on yhdistetty internettiin kännykän jaetulla yhteydellä jossa on vpn ohjelma ei tietokoneeseen enää tarvisi omaa vpn ohjelmaa. Norton on kuitenkin ilmoittanut tietoturvauhasta vaikka vpn ohjelmat ovat olleet käytössä.

Käytän windows 11 tietokonetta.

Toistaiseksi tietokoneeni ip numero on ollut sama kuin kännykässä että voisi luulla ettei tietokoneen ip näy...

🧐

Hyväksytty vastaus

  • FS_Linda
    FS_Linda Viestejä: 712 Moderator
    Vastaus ✓
    Valinnat

    Hei @Tavis,

    Kännykästä reititetty internet-yhteys, ja pelkästään kännykällä oleva vpn-ohjelma ei piilota tietokoneen IP-osoitetta, vaan tietokonekin tarvitsee vpn-lisenssin.

Vastausvaihtoehdot

  • Tavis
    Tavis Viestejä: 2 New Member
    Valinnat

    aivan... siksi olen hankkinut tietokoneelle oman vpn ohjelman varmuuden vuoksi...

    • Luin jostain että kahta vpn ohjelmaa ei voi käyttää siten että toinen olisi kännykässä ja toinen tietokoneella koska ne " nollaavat" toistensa salauksen silloin kun käyttää jaettua internet yhteyttä ... = Selvyyden vuoksi kannattaa käyttää tietokoneella vain tietokoneella olevaa vpn ohjelmaa...Tiedä sitten näkyykö kännykän ip jos jakaa yhteyden...elämä on...
    • Toivoa sopii että jossain olisi tästä aiheesta tyhjentävä artikkeli ja konkretiaa mistä voi tietää että oma ip numero ei näy... Nortonista puheenollen se on ollut nykyään valittamatta ip numerosta ...Voi olla myös mahdollista että virusturvaohjelmat urputtavat ip numerosta jos ei käytä heidän omaa ohjelmistoa joka voi tuottaa harmaita hiuksia; jokin ohjelma ei sitten välttämättä nää onko jokin vpn ohjelma käytössä vai ei... Toinen hauska muuttuja on erilaiset käyttöjärjestelmät joista jotkut käyttikset ei tarvi virustorjuntaa ollenkaan... ...
Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot