Safe kadonnut laitteesta 🤔

Reikäkortti
Reikäkortti Viestejä: 3 New Member
editoi kesäkuu 2023 kohteessa F-Secure Internet Security

Hei,

Olen pitkähköllä lomalla Espanjassa. Tänne tultuani kännykän netti ei toiminut. Selvittelyyn meni aikaa kolme yötä ja kaksi päivää.

Kaikkien mahdollisten kivien kääntelyn jälkeen epäily kääntyi myös Totaliin ja lähinnä VPN:ään. Suljinpa siinä sitten matkapuhelimeni Safe-sovelluksen. Valitettavasti se ei sen jälkeen enää avaudu, vaan herjaa, että sinulla ei ole enää jäljellä käyttöoikeuksia. Sähköpostiin tulee joka kerta sähköposti, joka ilmoittaa mm.: "Havaitsimme kirjautumisyrityksen uudesta laitteesta."

Rekisteröidyttyäni netin kautta My Secureen, siellä näkyy missä kolmella laitteella Safe on. Yksi noista kolmesta laitteesta on minun mobiilipuhelimeni.

Nyt tiedustelen suojaako Safe enää matkapuhelintani, koska herjaa sovellukseen kirjautuessani, että sinulla ei ole enää jäljellä käyttöoikeuksia? Miksi F-Securen Appia avatessa saan aina viestin; 'Havaitsimme kirjautumisyrityksen uudesta laitteesta."? Tuo kirjautumisyritys uudesta laitteesta -ilmoitus on tullut jo ties kuinka kauan. Laite ei todella ole uusi Safenkaan kuvioissa.

Olen Espanjassa vielä useita viikkoja, joten minulla ei ole täällä käytettävissä mahdollisisia Safen uudelleen asennuksessa tarvittavia Total-paketin asennuskoodeja matkassa mukana.

Terveisin Reikäkortti

Hyväksytty vastaus

  • FS_Linda
    FS_Linda Viestejä: 711 Moderator
    Vastaus ✓

    Hei @Reikäkortti,

    SAFE-suojaus aktivoidaan kirjautumalla sisään sovellukseen My F-Secure-tunnuksilla, eli sillä sähköpostiosoitteella ja salasanalla johon tilaus on liitetty. Mitään koodeja ei siis tarvitse, ja mikäli salasana on hukassa, sen voi vaihtaa.

    Vaikuttaa kuitenkin siltä, että kirjautuminen onnistuu, mutta jos SAFEn sammuttaa puhelimesta niin käyttöoikeus ei kuitenkaan automaattisesti vapaudu. Joten SAFEen kun kirjautuu uudelleen sisään, eikä käyttöoikeuksia ole tilauksella vapaana, tulee valita vapauttaa käyttöoikeus jolloin voi valita kyseisen laitteen. Tällöin puhelin siis käyttää oman käyttöoikeutensa uudelleen.

    My F-Secure-palvelu lähettää sähköpostiin aina ilmoituksen uudesta kirjautumisyrityksestä jos SAFE-sovellukseen tai My F-Secure-sivuille kirjautuu uudella laitteella, tai myös mikäli esim. välimuisti ja evästeet on tyhjennetty, jolloin palvelu pitää laitetta "uutena". Nämä ilmoitukset voi myös sammuttaa My F-Secure-palvelussa Tilin asetuksista.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot