F-Secure poistunut kännykästä?

helanteri
helanteri Viestejä: 2 New Member

Kävin vaihdattamassa puhelimeni (android) akun liikkeessä.

Tämän jälkeen puhelimeni on käyttäytynyt oudosti (kaiken muun lisäksi sillä liike hajoitti puhelimeni mikrofonin).

Aloin epäilemään että onko kännykkääni asennettu liikkeessä vakoilu/haittaohjelma. Päätin virus-skannata kännykän F-securella, mutta appia ei enää ole puhelimessa?? Olen aiemmin asentanut appin kännykkääni, enkä ole sitä itse poistanut (asensin kuitenkin nyt uudestaan, ja skannaa todella hitaasti, 10 minuuttia mennyt ja vasta 0.8% suoritettu).

Onko mahdollista tarkistaa jostain milloin F-secure on poistettu puhelimestani? Jos osuu samalle päivälle kuin kävin vaihdattamassa puhelimeni akun, niin tiedän että heillä on sormensa pelissä.

Olisiko myös vinkkejä miten saisin varmuudella selville onko puhelimessa haitta/vakoiluohjelma? Akku ei kulu nopeasti eikä muita merkkejä kuin se, että kerran joku soitti minulle ja vastattuani OMA puhelimeni meni vastaajaan toistaen: "valittuun numeroon ei saada yhteyttä, yrittäkää myöhemmin uudelleen" eikä reagoinut mihinkään mitä tein. Loppui vasta kun soittaja lopetti puhelun.

Vastausvaihtoehdot

  • VpU
    VpU Viestejä: 21 Explorer

    Suosittelen, että palautat laitteen tehdasasetukset ja reklamoit viipymättä yritystä mikrofonin ja muiden havaitsemiesi ongelmien johdosta.

    Ihan mielenkiinnosta kysyisin myös, että mikä mahtaa olla kyseisen yrityksen nimi?

  • helanteri
    helanteri Viestejä: 2 New Member

    Minulla on paljon tärkeitä tietoja puhelimessa jotka häviäisivät, joten en ainakaa vielä aio tehdapalauttaa.


    Olen yrittänyt nyt scannata f-securellla puhelinta, joka kerta skannaa vähän aikaa, sitten se vain loppuu ja palautuu takaisin aloitusnäyttöön. Missä vika? Latasin nyt toisen virusskannausohjelmiston ja koitan sillä.

    En vielä tässä vaiheessa viitsi mennä paljastamaan yrityksen nimeä kun asia käsittelyvaiheessa. Voin paljastaa sitten kun asia käsitelty riippuen lopputulemasta (jos silloinkaan).

  • F-Secure_Allu
    F-Secure_Allu Viestejä: 473 Moderator

    Tervehdys @helanteri

    Vaikuttaa siltä että puhelimessa on akunviahdon yhteydessä tullut jotakin vikaa, tästä pitää olla huoltavaan yritykseen yhteydessä jotta ongelmat viat saataisiin korvattua.


    Mitä F-Secure SAFE ohjelman katoamiseen tulee, mitään tarkkaa tapaa ei löydy selvittämään milloin ohjelma on kadonnut puhelimelta, tästä voisi olla laitevalmistajaan yhteydessä jos heillä on tarkempaa tietoa miten heidän laitteeltaan pääsisi näkemään milloin jokin sovellus on asennettu tai poistettu. Play Kaupasta ei näitä tietoja saa.


    Suosittelen että lataat vielä F-Secure SAFEn Play kaupasta ja yrität skannausta, mikäli sama ongelma jatkuu että skannaus loppuu ennen aikojaan, ilmoita tähän niin katsotaan jatkotoimenpiteet.

Hinnoittelu ja tuotetiedot