Freedome ei toimi WhattsAppin ja Signalin kanssa yhdessä.

kekehuolman
kekehuolman Viestejä: 4 New Member

Ostin uuden puhelimen Samsung Galaxy A52s 5G. Minulla on F-S Total paketin kaikki sovellukset käytössä puhelimessani. Kun joku soittaa tai viestittää WhattsAppin tai Signalin kautta minulle, en saa siitä tietoa jos Näytön Lepotilan aikaviive on umpeutunut ja puhelin lukkiutuu. Jälkikäteen kännykkää aukaistessa yläpalkissa näkyy ilmoitukset, että on yritetty soittaa tai viestittää mutta kännykkä ei ole avannut ajallaan aktiiviseksi näyttöä, että olisi voinut vastata. Joskus myös normaali puhelinsoittokin tuntuu jäävän huomaamatta samalla tavalla. Puhelimen myyjäliikkeen asiantuntija on käynyt läpi asetukset ja sanoo niiden olevan asianmukaiset. Nyt olen poistanut Freedomen asennuksen ja puhelin pelitää normaalisti. Missä siis vika? Onko Freedomessa jotain asetuksia joilla asia hoituu kuntoon?

Vastausvaihtoehdot

  • F-Secure_Allu
    F-Secure_Allu Viestejä: 473 Moderator

    Tervehdys @kekehuolman


    Kiitos viestistä! Tässä tapauksessa suosittelen tekemään seuraavaa:


    Asenna Freedome uudestaan puhelimellesi

    Mene Freedomen Asetuksiin

    Valitse asetuksista "VPN:n ohittavat sovellukset"

    Etsi listauksesta WhatsApp sekä Signal ja salli niiden ohittaa VPN


    Tämän jälkeen yhteyden pitäisi pelata.

  • kekehuolman
    kekehuolman Viestejä: 4 New Member

    Kiitos viestistäsi. Olen testaillut nyt monta päivää. Ei näytä toimivan omassa kotiverkossa vaikka asetus on muutettu. Jos ollaan mobiiliverkossa, toimii. Olen kokeillut monia eri asetuksia (myös naapurin kotiverkossa, luotetut verkot ja ilman jne.) mutta aina täytyy palata siihen että Freedome on joko laitettu pois päältä tai asennus poistettu. Kotona ja naapurin kotiverkossa ei siis pelaa mutta ulkona pelaa. Useimmiten kuitenkin kaivataan WhattsApp ja Signal yhteyttä juuri kotona ollessa. Asun uudehkossa kerrostalossa, jossa on selektiivi ikkunat, joten GSM signaali ei tule helposti sisälle. Sen vuoksi puhelimessa on oltava päällä VOLTE/WIFI -puhelu ominaisuus. Antaako tämä tieto jotain muuta ratkaisuvaihtoehtoa?

  • F-Secure_Allu
    F-Secure_Allu Viestejä: 473 Moderator
    editoi helmikuu 2022

    Terve @kekehuolman


    Pahoittelut viivästyksestä, tässä voisi vielä kokeilla seuraavaa:


    Asetukset -> Sovellukset -> Freedome -> Akku -> Optimoi akun käyttö -> Kaikki (sovellukset) -> Freedome. Freedome tulee poistaa valinnasta eli "älä optimoi" (jos se on jo asetettu älä optimoi, ota käyttöön ja siirrä takaisin älä optimoi-tilaan)

  • kekehuolman
    kekehuolman Viestejä: 4 New Member

    Hei. Olen testaillut asiaa vielä myös Espanjassa ollessa valokuituverkossa sekä Vodafonen verkossa. Ei vaan näytä onnistuvan. Olen ilman Freedomea. Kiitokset avusta.

  • kekehuolman
    kekehuolman Viestejä: 4 New Member

    Hei. Olen testaillut asiaa vielä myös Espanjassa ollessa valokuituverkossa sekä Vodafonen verkossa. Ei vaan näytä onnistuvan. Olen ilman Freedomea. Kiitokset avusta.

Hinnoittelu ja tuotetiedot