Yhteysnopeus poikkeuksellisen hidas.

VpU
VpU Viestejä: 21 Explorer
editoi heinäkuu 2022 kohteessa F-Secure VPN

Minä ja muut henkilöt joihin olen ollut yhteydessä ovat havainneet, että FREEDOME:n ollessa päällä verkkoyhteyden nopeus laskee dramaattisesti.

Omalla kohdallani nopeus tippuu pahimmillaan noin 20 Mbps tasolle vaikka käytössäni on 200 Mbps kiinteä laajakaista, joka antaa mittaustulokseksi ilman FREEDOME:a noin 170 - 190 Mbps tuloksen.

Olen tehnyt kaikki ns. normaalit toimet ongelman ratkaisemiseksi.

Esim. olen suorittanut ohjelmanne uudelleenasennuksen, IKEv2 käyttöönoton, verkkoajurien päivityksen ja kokeillut eri lokaatioita ohjelmassanne.

Itse olen kärsinyt ongelmista usean viikon ajan, mutta yksi Total-pakettianne käyttävä kontaktini kertoi minulle, että hän on kärsinyt ongelmista jo usean kuukauden ajan.

Olen käyttänyt FREEDOME:a usean vuoden ajan ja voin sanoa, että kuvaamani kaltaiset ongelmat tuotteenne kanssa ovat erittäin poikkeusellisia.

Normaalisti yteysnopeuteni hidastuu FREEDOME:n ollessa käytössä huomaamattoman vähän.

Viestin ohessa tuoreet kuvakaappaukset nopeustestien tuloksista FREEDOME päällä ja FREEDOME pois päältä.

Vastausvaihtoehdot

  • VpU
    VpU Viestejä: 21 Explorer

    Olen omatoimisesti ja omalla ajallani pyrkinyt selvittämään ongelmaa muiden ongelmista kärsivien henkilöiden kanssa ja olen sulkenut pois yhtälöstä ne tahot, jotka käyttävät langattomia laajakaistayhteyksiä, koska kyseisten yhteyksien ns. normaali yhteysnopeusväli on aivan liian suuri ja vaihteleva.

    Kiinteiden ja nopeudeltaan vakaiden liittymien käyttäjät ovat havainnoineet, että heidän yhteysnopeutensa hidastuu VPN:nän ollessa päällä pahimmillaan noin 90% ja, että heidän yhteysnopeutensa palautuu välittömästi normaaliksi kun VPN kytketään pois päältä.

    He kokevat, että heidän yhteysnopeutensa hidastuu erityisen paljon iltapäivisin ja iltaisin, mutta taas huomattavasti paranee öisin.

    Itse havannoin eilen, että FREEDOMEN olessa päällä yhteysnopeuteni hidastui iltapäivällä ja illalla noin 11 - 32 Mbps tasolle, mutta nopeus parani yöaikaan noin 100 - 140 Mbps tasolle.

    Toisaaltaan yksi kontakteistani kertoi, että hänen yhteysnopeutensa hidastelee samalla tavalla vaikka hänellä on käytössään omaa yhteyttäni ripeämpi 300/300 Mbps valokuitu.

    Hän on kertomansa mukaan käyttänyt FREEDOME:a neljän vuoden ajan ja, että hänen yhteysnopeutensa on ollut poikkeuksellisen hidas jo noin vuoden ajan.

    Me käytämme pääasiassa FREEDOME:n Espoo-lokaatiota, jonka ISP on tietääkseni Ficolo.

    Olen suositellut hänelle IKEv2-protokollan käyttöönottoa, FREEDOME:n uudelleenasennusta, valokuitumodeemin laiteohjelmiston päivitystä, modeemin asetusten tarkistusta, verkkoajurien päivitystä ja ehdottanut kokeilemaan langatonta yhdistymistapaa.


    Alle liitän kuvakaappaukset ennen tämän kirjoittamista suorittamistani nopeustestien tuloksista FREEDOME päällä ja FREEDOME pois päältä.

  • VpU
    VpU Viestejä: 21 Explorer

    Siis yhteysnopeuden vaihteluväli ei "yhteysnopeusväli" 😁

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot