F-Securen suosittelema laajennus Chrome selaimelle?

Valinnat
Moriz475
Moriz475 Viestejä: 84 Contributor
editoi maaliskuu 2022 kohteessa F-Secure Internet Security


Kysely F-Securelta Google selaimen laajennukselta.

Miksi minun pitäisi  F-Securen mukaan ladata tietokoneelleni Google Chrome selaimen laajennus? Eikö F- Secure Safe ole muka turvallinen pankkiyhteyden aikana, kun mainostatte sitä ”päällä olevaksi”, kun olen verkkopankissa?

Ja kerrotte, että se on turvallinen ”mobiililaiteissa”? Päätietokoneeni ei ole mikään mobiililaite. Tämä on laptop tietokone kaapeliyhteydellä ja pääselain on Microsoft Edge? Miksi minun pitäisi silloin ladata joku Chromen laajennus, jossa on myös vaihtoehto, että älä hyväksy? Kertokaa tarkemmin ennenkö teen yhtään mitään? Minä tyhjennän selainten sivuhistoriat melko usein ja hyväksyn vain tarvittavat evästeet? Lähteekö hyväksytty selainlaajennus pois sivuhistorioiden poiston yhteydessä Edge tai Chrome selaimista?

Minä en mene koskaan Chrome selaimella verkkopankkiin ja se ei ole pääselain. Niin en ymmärrä teidän niin innokasta tarjontaa hyväksyä Chrome selaimen laajennusta?

Hyväksytty vastaus

  • FS_Linda
    FS_Linda Viestejä: 712 Moderator
    Vastaus ✓
    Valinnat

    Hei @Moriz475!

    Oletan, että viittaat Browsing Protection by F-Secure-selainlaajennukseen, eikä ID PROTECTIONin automaattisen täytön laajennukseen, joten siirsin keskustelun oikean foorumin alle.

    Tietokoneilla selainlaajennus sisältää m.m. pankkitoimintojen suojauksen, joten laajennus on suositeltava asentaa kaikille tietokoneelle asennetuille selaimille, myös muille kuin oletusselaimelle. Kun selainlaajennus on asennettu ja aktivoitu, pankkitoimintojen suojaus menee päälle pankkisivuilla.

    Selainlaajennus ei poistu vaikka sivuhistorian ja/tai evästeet tyhjentää, mutta olemme havainneet asiakastuen kontaktien perusteella, että ilmeisesti selaimen päivitys saattaa kytkeä selaimen pois päältä jolloin se tulee itse aktivoida uudelleen. Laajennusten ja muiden lisäosien asennus vaatii käyttäjältä aina hyväksynnän turvasyistä, ethän haluaisi itsekään että jokin ohjelma (oli se turvallinen tai haitallinen) asentaa tietämättäsi jonkin laajennuksen.

    Microsoft Edgen uusin versio pohjautuu Google Chrome-selaimeen, joten uuteen Edgeen selainlaajennukset asennetaan niin ikään Chrome Web Storesta, tällöin "laajennuskauppa" tulee avata Edgellä jotta laajennuksen voi lisätä oikeaan selaimeen.

    Mobiililaitteiden, eli puhelimien ja tablettien, selaimiin erillisiä laajennuksia ei ole saatavilla, joten mobiililaitteilla esim. pankkitoimintojen suojaus toimii ainoastaan F-Securen Safe browserilla pankkisivulle mentäessä. Toki suurimpien pankkien omilla mobiilisovelluksilla on omat suojauksensa, joten niitäkin on turvallista käyttää. Mutta suosittelemme mobiililaitteella, eli puhelimella tai tabletilla, netissä surffailua turvallisesti F-Securen Safe browserilla.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot