Windowsin päivitys 22.2. epäyhteensopiva

User_62504
User_62504 Viestejä: 1 Observer

Kuten aiemmin ketjussa on todettu, Windowsin päivitykset 22.2. ja sen jälkeen ovat sotkeneet täysin Fsecuren TOTAL -paketin käytön.


Tässä ongelmia:

  • Safen ajastettu virustarkistus ei ole toiminut sen jälkeen vaan on pakko suorittaa manuaalisesti. Ajastettu tarkistus alkaa, muttei koskaan vie loppuun eikä tule raporttia. Päivitykset sentään tulevat.
  • Edgestä oli pakko ottaa pois Googlen kautta asennettu laajennus, jolla saa Safen selainsuojauksen päälle. Selain toimi mielestäni epävakaasti. Myös Chrome on toiminut tosin epävakaasti viime aikoina, Windowsin päivityksien jälkeen, vaikka siinä ei tuo laajennus ole ollut käytössä.
  • Koko käyttöjärjestelmä on jäätynyt monta kertaa kesken selailun. Viimeksi tänään, kun olin tunnistautuneena erääseen palveluun ja syöttämässä tietojani. Myös kesken ajastetun virustarkistuksen totaalinen jäätyminen.


Käyttöjärjestelmä menee niin jumiin, että ainoa mahdollisuus päästä eteenpäin on sulkea pääkytkimestä koko laite ja käynnistää uudelleen. Tämä ei tee laitteelle hyvää. Windows kyllä tekee välillä jonkin ongelman kartoituksen ja yrittää käynnistää konetta uuudelleen, mutta laite menee ihan lukkoon eikä käynnistä itse itseään.


Pystyn kunnolla enää oikeastaan vain laittamaan sähköpostia Bluemailin sovelluksella. Selaimella verkkoon ei näytä olevan mitään asiaa. Viimeisimmät päivitykset olen käynyt hakemassa ja varmistanut, että sekä käyttis että TOTAL on ajan tasalla.


Johtuvatko nuo ongelmat Freedomesta?


En uskalla nyt sitä poistaa ja asentaaa uudelleen, kun ketjussa 22.2. kirjoittanut kertoi asennuksen epäonnistuvan.

Vastausvaihtoehdot

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Tervehdys,

    Nyt kun tässä on erittäin monta ongelmatekijää, voisin jo heti alkuun ehdottaa asennuksenpoistotyökalun käyttämistä, ja tuotteiden uudelleenasennusta. Tämä sen takia, että saataisiin mahdollisimman puhdas uudelleenasennus ja minimoidaan epäonnistumisten määrä.

    Eli lataa ja suorita tuo asennuksenpoistotyökalu, käynnistä tietokone uudelleen ja lisää tuotteet uudelleen. Lähtisikö tällä idealla mikään näistä yllä mainituista paranemaan?

    Kiitoksia.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot