Haittaohjelma F-Secure Safen sisällä?!

Uolevi
Uolevi Viestejä: 17 Observer

Secure rakentanut ohjelmaansa omaa mainosbanneria jatkuvasti suoltavan häirikön. Onko tarkoitus karkottaa käyttäjät? Pankkiyhteyden suojausta ei kestä kukaan, raastaa hermoja, on pakko ottaa pois käytöstä, muutoin menee hermot täysin, käämit palaa. Jos käyttää pankkiyhteyttään vain tiliensä saldojen katseluun , laskujensa maksuun ym. eikä samanaikaisesti tarvitse käyttöönsä muita ohjelmia, niin siinä se on ihan sama mitä Secure ruudulle heittelee. KOKEILKAA JOKU SIELLÄ, avatkaa pankkiyhteys ja yrittäkää samalla tehdä töitä esim. excelillä ja millä tahansa huomaatte, että näytön yläreunassa vaanii tuo viruksen luontoinen banneri paholainen, tulee esiin osoittimen lähihipaisusta. TESTATKAA, TESTATKAA, jotta ymmärrätte millaista haittaa aiheutatte ohjelmanne ostaneelle käyttäjälle ja tämän haitakeen olette tehneet sen jälkeen kun olen ostanut ja maksanut tuotteen, ei vastaa enää alkuperäistä tuotetta.

Hyväksytty vastaus

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee
    Vastaus ✓

    @Uolevi,

    Palaute on totta tosiaan otettu vastaan ja käyty läpi.

    Jos viittaamme tähän kommentoimaasi keskusteluun, näkyy siellä toive "Yksinkertaisesti; käynnistyy ja toiminnassa olosta kertova kuvake tehtäväpalkin vasempaan reunaan" – haluat siis palautteen mukaan vastaavanlaisen palkin.

    Huomaathan, että laajennus on kytketty ja koko ajan päällä, vaikka sen "piilottaisikin" OK-nappulan avulla, emme ole opastaneet ottamaan sitä pois päältä. Sillä kun tuota OK-nappulaa painaa, tuo ylhäällä olevasuuri banneri-ilmoitus menee piiloon, muttei itse suojaustoiminnot. Tämä toimii siis tällä hetkellä hieamn eri tavalla kuin mitä haluaisit.

    Tuo toiminnassaolosta kertova merkintä on tällä hetkellä ruudun ympärillä oleva vihreä kehys ja ylhäällä se pieni"oikeinmerkki" – eli nämä toimivat indikaattorina pankkisuojauksen olemassaolosta. Painamalla OK ylhäältä et sulje pankkitoimintojen suojausta, vaan vain sen ilmoituksen ylhäältä (jotta esimerkiksi välilehtiä voisi käyttää verkkoselailun aikana).

    Lopeta-painikkeesta taas suojaustoiminnot menisivät kiinni, silloin tuo ei ole enää päällä eivätkä aikaisemmin esitetyt toiminnot olisi päällä. Tätä ei kuulu painaa silloin kun pankkitoimintojen suojaus on päällä.

    Toivottavasti tämä auttoi selvittämään asiaa. Tämä keskustelu on puolestamme loppuunkäsitelty.

Vastausvaihtoehdot

  • Purchi
    Purchi Viestejä: 190 Former F-Secure Employee

    Hei @Uolevi !

    Harmi kuulla, että tuo uusi pankkitoimintojen suojaus ei ole mieleesi. 

    Huomasin, että olit jo avannut aikaisemmin keskustelun samasta aiheesta täällä.

    Olethan tietoinen, että voit klikata kohdasta Ok, niin tuo banneri menee piiloon? Voit myös halutessasi poistaa pankkitoimintojen suojauksen kokonaan pois käytöstä. Löydät tarkempia ohjeita pankkitoimintojen suojaukselle ja sen käyttöönotolle täältä.

    Mukavaa joulun odotusta!

  • Uolevi
    Uolevi Viestejä: 17 Observer

    Arvoisa Purchi, Ohjeesi "Olethan tietoinen, että voit klikata kohdasta Ok, niin tuo banneri menee piiloon? "Kiitoksia kauhia paljon ohjeesta, enhän minä tollo mitenkään voinut tuota ymmärtää, että oikeasti Ok klikkailulla saan tuon Bannerin katoamaan, kiitoksia paljon, nyt sitten voikin leikkiä piilosta sen kanssa päivät pitkä, huippu hyvä kiitosta vielä. Lopiksi vielä varman päälle ohjeistuksesi "Voit myös halutessasi poistaa pankkitoimintojen suojauksen kokonaan pois käytöstä." ? Että sillä lailla, pankkiyhteys käynnissä ja sinä neuvot poistamaan pankkitoimintojen suojauksen? Onko siis niin, että koko pankkitoimintojen suojauslaajennus on pelkkää silmän lumetta? ??

  • Purchi
    Purchi Viestejä: 190 Former F-Secure Employee

    Hei @Uolevi !

    Pahoittelut mikäli viestini vaikutti ivalliselta, tämä ei tietenkään ollut tarkoitus. Halusin vain varmistaa, että tämä kyseinen mahdollisuus ei ole vahingossa jäänyt sinulta huomioimatta. Samaa tarkoitin tuolla pois ottamisella (tämmöinen mahdollisuus on olemassa). Löydät tarkemmat tiedot siitä kuinka pankkitoimintojen suojaus toimii täältä ja täältä, eli kyseessä ei ole pelkkä silmänlume.

    Mutta selväksi on tullut, että uusi pankkitoimintojen suojaus ei miellytä sinua ja tämä on tietenkin harmillinen asia. Nämä palautteet ovat todella tärkeitä, koska näiden avulla pystymme parantamaan tuotteitamme tulevaisuudessa. Tällä hetkellä ratkaisuna kuitenkin on, että klikkaat tuosta Ok nappulasta kun banneri tulee näkyviin. 

  • Uolevi
    Uolevi Viestejä: 17 Observer

    Voi Purchi, edelleen "jankutat" "Samaa tarkoitin tuolla pois ottamisella (tämmöinen mahdollisuus on olemassa). Löydät tarkemmat tiedot siitä kuinka pankkitoimintojen suojaus toimii täältä ja täältä, eli kyseessä ei ole pelkkä silmänlume." Tunnut todellakin pitävän minua aivan tollona! Sanon vaan vielä kerran, että kaikki tuo sinun antamasi ohjeistus on on , aivan turhaa, kaikki tuo on toki ollut itsestään selvää! Eli kyllä tuo on suoranaista asiakkaan aliarvioimista, höpötetään itsestään selvyyksiä. Oikea palautteesi olisi kertoa, että olen välittänyt viestisi esimiehelleni ja pyytänyt häntä ottamaan yhteyttä teihin, mutta ei, vaan edelleen palaute on harmittelua ja, että klikkaat tuosta Ok nappulasta kun banneri tulee näkyviin.  Asiahan on niin, että tuo pankkitoimintojen suojaus on TÄYSIN ARVOTON niin kuin opastatkin sen poistamaan toki se on ollut tiedossa, kysymys kuuluukin MITÄ VIRKAA KOKO LAAJENNUKSELLA ON, KUN EI OLE VÄLIÄ ONKO SE KYTKETTYNÄ VAI EI, TÄYSI TUHAKE! VIELÄ TUOSTA PITÄÄ MUKA MAKSAAKIN! Pelkkää silmänlumetta.

  • Uolevi
    Uolevi Viestejä: 17 Observer

    No hei hei, jessus sentään apua, ei näytä menevän perille, selitätte ja muka opastatte kuin pientä lasta, aivan turhaa ja itsestään selvää, kaiken tuon mitä hölötätte ON ollut tiedossa. "Yksinkertaisesti; käynnistyy ja toiminnassa olosta kertova kuvake tehtäväpalkin vasempaan reunaan" En minä mitään PALKKIA ole halunnut! vaan pienen kuvakkeen 💎, joka ilmaisee siis suojauksen olevan toiminnassa ja joka pysyy siinä tehtäväpalkissa KILTISTI paikallaan, ei sen tarvitse pomppia yhtenään esiin! Pankkiyhteyteni on avoimena päivittäin aamusta iltaan, yhteys pörssiin, kurssiseuranta, kaupanteko samalla pitää voida mm lukea talousuutisia, -tiedotteita ym. On näköjään niin, että tämä pitää teille vääntää rautalangasta, kun ei ymmärryksenne tunnu riittävän, hyvin yksinkertain asia. Kertokaa minulle miksi sen pannarin pitää heilua näytöllä yhtenään, kun en tyhmyyttäni tajua teidän huippuohjelmaanne? Huomaan, ettet joko ymmärrä tai ette halua ymmärtää, älkää hyvät ihmiset enää höpöttäkö, ainakaan minulle, noita nappulan painamisohjeita, voitte painella niitä, OK ja LOPETUS nappuloita mielenne kyläisyydestä. Minä antaudun toivottoman edessä, kun tilausjaksoni yritysteni koneista loppuvat sanotaan F-Securelle godbai, tulihan tuota pidettyäkin 1990 luvulta lähtien yhtä jaksoisesti.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot