MacBook Pro ja turvallinen selaus
Minulla on F-Secure Safe kolmella laitteella. iPhonessa ja iPadilla voin mennä nettiin F-Securen oman selaimen kautta mutta MacBookillani F-Securen omaa selainta ei ole. Pankkiinkin pitää mennä ihan suoraan Googlen kautta eikä ole mitään F-Securen Pankkitoimintojen suojaus-sivua. Onko näin vai enkö vain löydä sitä? Olen kyllä aikamoinen tumpelo näillä laitteilla, kun en ole syntynyt nämä kädessäni mutta yritän kovasti oppia....
Viestejä yhteensä
-
Hei @Tumpelo2 !
Aivan oikea huomio: Mac:lle ei asenneta F-Securen turvaselainta toisin kuin Applen iOS laitteisiin tai Androideihin. Kun Safe on asennettu Mac:lle, asentuu jokaiseen tuettuun internet selaimeen (Safari, Chrome, Firefox) selainlisäosa "Browsing Protection by F-Secure". Tuo lisäosa ajaa Mac:lle saman asian kuin turvaselain iOS:llä. Se siis suojaa selailua ja pankki-istuntoja.
Kun menet pankin sivuille, pitäisi Mac:n näytön oikeaan yläkulmaan ilmestyä ilmoitus "Siirrytään verkkopankkiin". Tämä on ilmoitus siitä että pankki-istunto on suojattu. Jos et saa ilmoitusta pankkisivulle mentäessä kannattaa tarkistaa onko selaimeen asennettu "Browsing Protection by F-Secure" lisäosa. Tarvittaessa lisäosan saa uudelleenasennettua Safen valikosta oletusasetukset > selauksen suojaus > asenna selainlaajennus.
-
Kiitos Illy tästäkin vastauksesta! Olen siis jotakin huomannut ja ehkä ymmärtänytkin. Tämä asia on siis ratkennut. Selainlaajennuksen asennan kunhan saan vastauksen, minkä niistä kymmnistä ja taas kymmnistä vaihtoehdoista valitsen. Siihen kysymykseen odotan vastausta F-secure kaatunut -kysymykseni kautta. Kiitos Illy.