Uppdatera dina F-Secure-appar för stationära datorer och mobila enheter före 2023 års slut Alla F-Secure-program på alla plattformar (Windows, Mac, Android och iOS) som inte uppfyller kraven på lägsta version måste uppdateras senast den 31 december 2023. Om programversionen inte uppfyller kraven på lägsta version slutar den fungera efter den 31 december 2023.
Vad är kraven på lägsta version för F-Secure-appen?
Kraven på lägsta version för F-Secure Total, Internet Security, Safe och Anti-Virus är:
- Windows 19.1 eller senare
- Mac 19.3 eller senare
- Android 21.1 eller senare
- iOS 21.1 eller senare
Vilka operativsystemsversioner stöds den 1 januari 2024?
Android | Operativsystemsversion |
---|
Appversion 21.1 | Android 10 och senare |
| Program på äldre Android-versioner kommer efter hand att sluta fungera från och med den 1 januari 2024. |
iOS | Operativsystemversion |
---|
Appversion 21.1 | iOS 16-17 |
| Program på äldre iOS-versioner kommer efter hand att sluta fungera från och med den 1 januari 2024. |
Mac | Operativsystemsversion |
---|
Appversion 19.3 | macOS 12 (Monterey)-14 (Sonoma) |
| Program på äldre macOS-versioner kommer efter hand att sluta fungera från och med den 1 januari 2024. |
Hur påverkar detta mig?
| OS som stöds | OS som inte stöds |
Appversion som stöds | Du påverkas inte alls eftersom du använder en appversion som stöds på en operativsystemsversion som stöds. | Du kommer att påverkas. Du måste uppdatera operativsystemet till en version som stöds om du vill fortsätta använda appen. Appen slutar att fungera efter den 31 december 2023 om du inte uppdaterar. |
Appversion som inte stöds | Du kommer att påverkas. Du måste uppdatera appen till en version som stöds om du vill fortsätta använda appen. Appen slutar att fungera efter den 31 december 2023 om du inte uppdaterar. | Du kommer att påverkas. Du måste uppdatera både appen och operativsystemet till versioner som stöds om du vill fortsätta använda appen. Appen slutar att fungera efter den 31 december 2023 om du inte uppdaterar. |
Hur tar jag reda på vilken version av F-Secure-appen jag har?
På Android- och iOS-enheter:
- Öppna F-Secure-appen.
- Tryck på profilikonen uppe till höger på skärmen och välj Om och hjälp > Om F-Secure.
På Mac- och Windows-enheter:
- Öppna F-Secure-appen.
- Klicka på frågetecknet längst upp till höger i huvudvyn och välj Om.