YLE tiukentaa areenan maarajoitusten valvontaa
Kannattaako enää hankkia freedomea jos pääasiallinen käyttötarkoitus olisi areenan videoiden katsominen ulkomailla?
Viestejä yhteensä
-
Hei @jepejee,
Tässä tapauksessa Yle on päättänyt estää käyttäjiä kiertämästä maarajoituksia käyttämällä VPN yhteyttä. Vaikka YLE Areenaa ei pystyisikään katsomaan niin Freedome VPN tarjoaa suojatun ja yksityisen selauksen salaamalla todellisen IP osoitteesi ja turvallisen selauksen estämällä tarpeettomat kolmansien osapuolten seurantasivustot ja muutoin haitalliset sivustot. Freedome antaa myös lisäsuojan langattomalle yhteydellesi salaamalla tietoliikenteen laitteesi ja meidän palvelimen välillä.
-
Juu, ei onnistu enää Yle Areenan katselu ulkomailla Freedomen avulla. Itsellä se tietää etten tule uusimaan tilaustani enää nykyisen tilauskauden päättyessä. Itsellä kun ainoa syy tilaukseen on että pystyi katsomaan Yle Areenaa (ym. maakohtaisia muureja käyttäviä palveluita) ja kun muita ei oikeastaan tule enää käytettyä (esim. Viaplay) niin jää sitten sekin raha muuhun käyttöön. Kaikki hyvä päättyy aikanaan.
-
@makoivisto
Onhan tämä harmillista.
Ylen nettisivuilta on kuitenkin mahdollista seurata uutisia, säätä ja muita aiheita.
https://yle.fi
Terveiset Suomesta
Näsäviisas -
Muutama päivä sitten tuli Freedomeen päivitys ja kun eilen kokeilin kepillä jäätä niin taas onnistui Areenan katselu, minulla kun oli näkemättä kaksi viimeistä jaksoa Teeman hienosta Vietnamin sota-dokumenttisarjasta ja nyt sain ainakin sen sitten taputeltua loppuun. Hjuva Hjuva!
Itse asun siis Euroopan ulkopuolella, joten toivottavasti ei ollut vain onnekas päivä vaan onnistuisi jatkossakin sen katselu (eipä sitä kovin paljoa tule käytettyä mutta aika ajoin kyllä).
-
-
F-secure mainosti tuotetta Freedome, että nyt mm. Areenan elokuvat ovat rajoituksetta nähtävissä...Ei enää ilmoitusta: Ei katsottavissa ulkomailla.
Eilisestä lähtien ei ole voinut katsoa mitään "katsottavissa vain Suomessa" elokuvaa.
Kuitenkin hyvin monet ulkomailla asuvat maksavat veronsa Suomeen ja siinä yhteydessä myös YLE-veron. Olen julkisen puolen eläkeläinen ja minun on pakko maksaa veroni Suomeen ja siis myös YLE-veron. YLE olisi velvollinen ottamaan tämän huomioon ja olen sinne palautetta antanut, mutta ei ole vastattu.
F-securella olisi mielestäni oikeus ja jopa moraalinen velvollisuus kehittää sellainen Freedome, jota YLE ei kykene torppaamaan.