cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

En pysty kytkemään freedomea päälle tabletissani

Highlighted
Aspirant

En pysty kytkemään freedomea päälle tabletissani

Laite:  Lenovo A7600-H, Android ver 4.4.2. Eli "luotan tähän sovellukseen" valintaa ei pysty tekemään yritettäessä kytkeä freedome päälle.
Asiasta on kysytty jo 2016 mutta eikö asiaan ole vieläkään saatu ratkaisua???

Taustalta olen kytkenyt kaikki (mitä vaan pystyn) ohjelmat pois päältä.
Kerran ilmeisesti sopivat planeetat ovat olleet linjassaan ja sain freedomen kytkettyä päälle. En keksi mikä olisi ollut eri tavalla tms joka olisi voinut vaikuttaa asiaan että freedome rupesi toimimaan. Mutta tämä ainakin todisti että ohjelma toimii tabletissani kun vain saisin sen kytkettyä päälle.

Heinäkuussa pitäisi lähteä kiinan reissulle ja vpn olisi hakusessa. Pöytäkoneessa freedome on toiminut hyvin mutta juuri tabletti olisi tarkoitus ottaa matkalle mukaan.

1 ACCEPTED SOLUTION

Accepted Solutions
Aspirant

Viite: En pysty kytkemään freedomea päälle tabletissani

@Näsäviisas

Paitsi windows kännyyn joka sattuu juuri olemaan. xD

Mutta hyviä uutisia! Löysin valinnan joka blokkaa minua hyväksymästä freedomea. Kuten toisessa viestiketjussa oli puhuttu näytön backlight yms säästäjistä löysin tabletilta valikkojen alavalikoiden kätköistä yhden valinnan joka aiheutti tämän koko itkemiseni tänne. Ei riittänyt että yläreunan pudotusvalikosta kytken backlightin pois vaan se pitää mennä virransäästö ohjelman kautta tekemään. Näin toimimalla pystyn hyväksymään freedomen ja saan sen päälle. Tämän jälkeen pystyn vielä kytkemään backlightin takaisin päälle eikä se enää vaikuta mihinkään ennen kuin haluan uudelleen käynnistyksen jälkeen käynnistää jälleen freedomen.

Nöyrin anteeksi pyyntö harmaista hiuksista joita mahdollisesti aiheutin. Itselle niitä ainakin muutama taisi tässä tulla.

14 REPLIES 14
Superuser

@Hodillac

Hei H.

Löysin oheisen ohjeen - olisiko tässä ratkaisu ongelmaan?

https://community.f-secure.com/t5/F-Secure/En-voi-valita-quot-Luotan-t%C3%A4h%C3%A4n/ta-p/88025

Näsäviisas
Aspirant

Kiitoxia vaivannäöstä Näsäviisas

Itse myös nähnyt saman postauksen. Tuo on juuri se vuoden 2016 postaus mihin kysymyksessänikin viittasin. Olen yrittänyt kaivaa kaikki suomeksi/englanniksi mutta en ole löytänyt mitään toimivaa vastausta. Smiley Sad

Superuser

@Hodillac

Heureka! Löysin vastaavan tapauksen ja siihen oli löytynyt ratkaisu!
Katso ⏬Microhandset:n vastausta.
https://community.f-secure.com/t5/F-Secure/Freedome-ei-toimi/m-p/100042#M1204

Onnea matkaan
Näsäviisas
Aspirant

@Näsäviisas
En haluaisi olla ilonpilaaja mutta... Olen itse huomannut saman että näin toimimalla ohjelman saa "päälle". Eli freedome kyllä ilmoittaa että kaikki on päällä ja toimii hienosti mutta jos katson esim whatismyip ja olen confannut itseni belgiaan olen kuitenkin edelleen suomen  kamaralla ja oma ip osoitteeni sojottaa ruudulta naamaani. Smiley Sad

Superuser

@Hodillac

Testit jatkuvat
1. Tyhjää selaimen historia, välimuisti ja evästeet. Ne saattavat juoruta sijainnin.
2. Onko Android ja Freedome päivitysten osalta ajantasalla? En tiedä sitten, onko vaikutusta tähän asiaan.
3. Jokin vuotaa sijainnin, mutta mikä?

Pohdinta jatkuu...
Näsäviisas
Aspirant

@Näsäviisas

Kaikki päivitetty ja tyhjätty mutta ei eri lopputulosta. Epäilen vahvasti että tuo ohjelman swipaaminen ja uudelleen käynnistys ei todellisuudessa saa freedomea käyntiin. Kun painaa suojauksen päälle niin nappi menee on- asentoon kunnes sovelluksen lupakysely ikkuna peittää sen. Sovellus jää varmasti tähän odottavaan tilaan ja on siinä samassa tilassa kun ohjelman käynnistää uudelleen. Kuitenkin kerran kun sain jollain ihmeellä freedomen toimimaan kuten pitää ei mikään vuotanut sijaintiani läpi.

Tracker mapper on myös olevinaan päällä mutta ei myöskään reggaa mitään surffailuita vaikka ajastin rullaa koko ajan.

Superuser

@Hodillac

Ihan vaan tuli mieleeni sellainen vaihtoehto, jotta älykännykkäänkin saa Freedomen ja sehän on eräänlainen tietokone, mutta pienemmässä koossa.

Näsäviisas
Aspirant

@Näsäviisas

Paitsi windows kännyyn joka sattuu juuri olemaan. xD

Mutta hyviä uutisia! Löysin valinnan joka blokkaa minua hyväksymästä freedomea. Kuten toisessa viestiketjussa oli puhuttu näytön backlight yms säästäjistä löysin tabletilta valikkojen alavalikoiden kätköistä yhden valinnan joka aiheutti tämän koko itkemiseni tänne. Ei riittänyt että yläreunan pudotusvalikosta kytken backlightin pois vaan se pitää mennä virransäästö ohjelman kautta tekemään. Näin toimimalla pystyn hyväksymään freedomen ja saan sen päälle. Tämän jälkeen pystyn vielä kytkemään backlightin takaisin päälle eikä se enää vaikuta mihinkään ennen kuin haluan uudelleen käynnistyksen jälkeen käynnistää jälleen freedomen.

Nöyrin anteeksi pyyntö harmaista hiuksista joita mahdollisesti aiheutin. Itselle niitä ainakin muutama taisi tässä tulla.

Superuser

En saanut harmaita hiuksia. Tämä oli ihan mielenkiintoinen tapaus. Hyvä, että rupesi pelittämään.

Näsäviisas