Win 10 STEAM-pelit ei toimi

bravda
bravda Viestejä: 3 New Member

STEAMin Win 10-pelit lakkasi toimimasta

F-Secure Safe-päivitys (uusin versio v.17.6 ) asennettiin 9.4.19 ja Win 10-päivitys asennettiin 10.4.19, jonka jälkeen Steamin kautta ladattu VirtualPool 4 (v. 4.1.4.9) peli lakkasi toimimasta. (toiminut yli 2 vuotta ok). Virhekoodi oli 51. Asensin myös STEAMIN kautta Snooker 19-pelin 30.6.2019, sekään ei toimi. Virheilmoitus: Application load error 3: 000065432. Steam ilmoittaa kuitenkin että olen pelannut näitä pelejä viimeksi esim. 23.7.2019.

Kaksi muuta Steamin peliä toimii normaalisti mutta Win 10:n pelit ei. Olen asentanut Steamin ja VP4:n ja Sooker 19-pelin uudelleen, ei apua ongelmaan. Win10 -ja F-secure-päivitykset on ajan tasalla.

Windows Defender-ohjelmasta olen poistanut realiaikaisen tarkistuksen ja ruksasin Defenderin selaussuojaukset pois käytöstä. Miten saa koko Defenderin huitsin Nevadaan? Palomuuri sallii Steamin ja VP4:n ja Snooker 19 ok. F-secure Safe-ohjelma ilmoittaa punaisella tekstillä että 20 reaaliaikaisen tarkistuksen tiedostoa on estetty. Samoin 4 reaaliaikaista latausta on estetty. Miten nämä estetyt saa näkyviin että voisi katsoa onko VP4 ja Snooker 19 estettyjen listalla ja poistaa ne sieltä? Hassua mutta VP4:n demoversio pyörii ok. Win10:ssäni toimii myös Win 7-pelit kuten DiRT ja GRID.

Syy siihen että kysymykseni F-Securelle lähtee vasta nyt on se että olen ollut yhteydessä, STEAMin tukeen, pelisivujen tukeen, vastausten saanti kesti monta viikkoa; niistä ei apua löytynyt vaan tavallinen jargon: tarkista palomuurin ja virustorjunnan asetukset jne. Olen tarkistanut mutta ei auta mikään, Nyt sitten kokeillaan viimeistä mahdollisuutta eli F-Securen tukea koska muut on käyty läpi.

Viestejä yhteensä

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    @bravda, tervehdys!

     

    Hmm. Tässä kohtaa melkeinpä laittaisin F-Secure LABS:lle tietoa, että pelejä blokataan tuotteemme toimesta. Suosittelen laittamaan näytteen alla mainitun linkin kautta peleistä, jotka estyvät:

     

    https://www.f-secure.com/en/web/labs_global/submit-a-sample#sample-file

     

    Kuulostaisi siltä, että olet deaktivoinut Windowsin suojaustoiminnot niin hyvin kuin sen pystyy. Windows Defenderhän on oletusohjelma, joten sitä ei saa ihan normaalein konstein pois.

    Yleensä sen asetusten muuttamiselle ole tarvetta mikäli F-Securen ohjelmalla mennään. Ja vielä muistutuksena: F-Secure SAFE käyttää Windowsin palomuuria.

    Auttaisiko tuo antamani linkki asiaan? Kiitos jo etukäteen.

     

     

  • bravda
    bravda Viestejä: 3 New Member

    Kiitos vastauksestasi, lähetin Sample-tiedoston analyysiin ja odottelen vastausta. Valitettavasti englanninkielen taitoni on vajavainen mutta yritetään kuitenkin.

  • bravda
    bravda Viestejä: 3 New Member

    Kiitos vastauksestasi ja neuvoista.

    Olen lähettänyt näytteet F-Securelle. Vastauksena sain että Steam on ok ei haittaohjelmia eikä muitakaan. Kun F-Securen viime päivitys, versio v.17.6, asennettiin huhtikuun 10 päivä, alkoi tulla skannauksen yhteydessä ilmoituksia. F-securen  DeepGuard-ohjelma ilmoittaa punaisella tekstillä että 20 reaaliaikaisen tarkistuksen tiedostoa on estetty. Samoin 5 reaaliaikaista latausta on estetty. Miten nämä estetyt saa näkyviin että voisi katsoa onko VP4 ja Snooker 19 estettyjen listalla ja poistaa ne sieltä? Yritin selvittää asiaa Customer Caressa, mutta en saanut selventävää vastausta. Englannin taitoni ei ole kovin hyvä ja ikääkin on jo 71 v. mutta yrittää täytyy. Erikoisesti nuo 2 peliä ovat minulle tärkeitä kun en enää jaksa "räiskiä" sota ym. pelejä. Olisi kiva jos apua löytyisi.

    terv klasu

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    @bravda, moikka.

     

    Hyvä jos tilanne menee eteenpäin. Mikäli kielimuuria ilmenisi, voit olla esimerkiksi suomenkieliseen tukeemme yhteyttä, niin käännös- tai muu apu on taattu.

    Kiitoksia.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot