Selaimen aukaistessani Safe ilmoittaa että olen aukaissut turvallisen pankkiyhteyden, Mac Book Air

Maaria1
Maaria1 Viestejä: 7 Observer

Mistä johtuu, että kun avaan selaimen (eilen Safari) kannettavallani (macBook Air), Safen pankkisuojaus ilmoittaa, että olen aukaissut turvallisen pankkiyhteyden (kohdallani Danske), vaikken ollut lähelläkään verkkopankkiin kirjautumista eikä se ollut aikomus? Eilen Safarilla tämä tapahtui mennessä elektroniikkaliikkeen sivustolle, ja huolestuin. En todellakaan halua, että joka kerta selaimen aukaistessani, avautuu yhteys pankkiini. Tänään tuo tapahtui Firefoxilla. Lisäksi oikeaan ylälaitaan tuleva ilmoitus, jossa on vaihtoehdot 'sulje' ja 'näytä', ei reagoi eli näytä (tai avaa-- saan ilmoituksen ranskaksi kun koneen OS on ranskaksi) -nappia klikatessani ei tapahdu mitään. Kotona PC:llä tällaista ei koskaan ole tapahtunut, vaan pankkisuojaus avautuu silloin kun sen pitääkin eli pankin sivuille mennessäni.

Viestejä yhteensä

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Moi @Maaria1,

     

    Kiitos kysymyksestä. Kyseisen toiminnan saattaa laukaista Safarin ja Firefoxin ominaisuudet ladata usein käytettyjä sivustoja aina avatessasi koko selaimen tai uuden välisivun. Jos yksi näistä usein käytetyistä sivuista on pankkisivusto, F-Securen lisäosa menee päälle, kuten pitäisikin.

     

    Avaa kummallakin selaimella uusi välisivu ja poista pankkisivusto esiladattavista sivustoista.

  • Maaria1
    Maaria1 Viestejä: 7 Observer

    Kiitos, kokeilen tuota! 

  • RaiRai
    RaiRai Viestejä: 171 Former F-Secure Employee

    Kiitos tilannepäivityksestä.

     

    Jos ongelma palaa, niin suosittelen toimimaan Andy-P:n ohjeiden mukaan:

     

    Avaa kummallakin selaimella uusi välisivu ja poista pankkisivusto esiladattavista sivustoista.

     

    Lisäksi kannattaa tyhjentää selaimen välimuisti.

  • Maaria1
    Maaria1 Viestejä: 7 Observer

    Ilmiö ei varmaan ole tullut esiin uudestaan sen takia, että todellakin ongelman jälkeen suljin selaimet ("quit") ja poistin selainhistorian, en vain laittanut alalaitaan (kuten Applella tapahtuu kun aplikaation vas.yläkulmasta klikkaa punaista "sulkijanappulaa"). Olen uusi Applen käyttäjä ja olen vasta oppimassa että sulkeminen ei todella tarkoita sulkemista vaan se täytyy tehdä kaksois- (eli right)klikkauksella vielä erikseen.  Kiitos, seuraan ohjeita!

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot