MyHeritage

Tulija
Tulija Viestejä: 21 Enthusiast

Hei,

Toissa päivänä (15.7) tuli sähköpostiini viesti MyHeritage-järjestöltä, josta ilmeni, että sähköpostiosoitteeni on joutunut tietomurron kohteeksi. En koskaan ole tiennytkään kyseisestä järjestöstä mitään, en ole koskaan antanut sähköpostiosoitettani heille. Minun ei olisi pitänyt avata sitä sähköpostia!!! Kirjoitin heille kumminkin lyhyesti, että en ole antanut heille sähköpostiosoitettani. Tänään tuli huonosti suomea taitavan henkilön viesti, jossa kerrottiin, että olen luonut tilin heille vuonna 2013, mutta sitä ei ole kertaakaan käytetty sen jälkeen. Sähköpostissa oli mukana myös uusi salasana, jonka turvin pääsisin poistamaan koko tilini. Mitä teen? Otanko käyttöön salasanan ja yritän poistaa koko tilini vai enkö tee mitään?

Oli todella tyhmää avata koko sähköposti 15.7. Sitä harmittelen kovasti.

Viestejä yhteensä

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Hei @Tulija

     

    MyHeritage palvelulla oli tietomurto 26. lokakuuta 2017 ja sinulla on nähtävästi ollut heidän palvelussaan käyttäjätili sähköpostiosoitteellasi ja sen takia he ovat velvollisia ilmoittamaan sinulle asiasta. Yleensä tällaisissa tapauksissa sinun kannattaa vaihtaa jokaisen palvelun salasanaa missä olet käyttänyt samaa sähköpostiosoitetta.

     

    Valitettavasti en pysty ottamaan kantaa sen asian suhteen, että kannattaako sinun kirjautua palveluun heidän antamallaaan salasanalla ja poistaa tiliä sitä kautta.

     

     

  • Tulija
    Tulija Viestejä: 21 Enthusiast

    Hei,

    Kiitos viestistäsi. En ainakaan muista tuota luomishetkeä, jolloin olisin rekisteröitynyt MyHeritage-järjestön asiakkaaksi. En tiedä koko järjestöstä mitään! Sehän olisi todella suuri työ, jos alkaisin muuttaa kaikkiin palveluihin salasanat, joissa olen käyttänyt samaa sähköpostiosoitetta kuin MyHeritage-järjestöstä. En uskalla käyttää tuota salasanaa, jota he tarjosivat. Minulla on F-Securityn SAFE-ohjelma sekä matkapuhelimessani että tietokoneessa. Luotan siihen, ettei minuun kohdistu suurempaa vaaraa. Vai onko muilla F-Securityn Communityn jäsenillä parempia ehdotuksia?

  • Tulija
    Tulija Viestejä: 21 Enthusiast

    Hei!

    Yritin äsken toimia moderaattorin ohjeen mukaan, vaihtaa salasana tänne F-Securen palveluun. Asia liittyy MyHeritage-juttuun. Kaksi kertaa minulle luvattiin lähettää uusi salasana joko tekstiviestillä tai sähköpostiin äsken. Ei tullut kummallakaan kerralla. Onko moderaattori oikein ajan tasalla: hän kehottaa tekemään jotakin sellaista, "vaihda salasana kaikkiin palveluihin, missä olet käyttänyt sähköpostiosoitettasi", mikä on itse asiassa mahdoton tehtävä.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot