F-secure Safe :n virustorjunta ei asennu

Novice

F-secure Safe :n virustorjunta ei asennu

Minulla on Windows 10 ja vaikka poistin Defenderin reaaliaikaisen suojauksen päältä F-Secure Safe :n asennuksen ajaksi, Safe :n  virustorjunta ei asennu. Eikö sitäpaitsi uuden virustorjunnan asennuksen pitäisi automaattisesti syrjäyttää Defender? Miten saan asennettua virustorjunnan?

5 REPLIES 5
Superuser

Viite: F-secure Safe :n virustorjunta ei asennu

Et ole eka, joka asiasta valittaa. Jos se nyt yhtään lohduttaa. Defenderin kanssa on ollut monella muullakin vaikeuksia.

Onko komentotulkin käyttö sinulle tuttua?

Lähetän lisätietoa aiheesta.

Näsäviisas
Superuser

Klikkaa oheisesta linkistä lisätietoa
Defender-ongelmasta.
www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000005265612.html

Win10-versio määrittelee ilmeisesti oikeuksia.

Täältä Communitystä löytyi vastaavanlainen tapaus, eng.kielinen case, ratkaisu oli Microsoftilta, mutta en sitten tiedä, toimiiko se.
Otsikko:
F-SECURE SAFE AND WINDOWS DEFENDER

Näsäviisas
Superuser

Minä taas täällä.
Sain kuningasajatuksen, että poistan tietokoneeltani Defenderin kokonaan.
Loggauduin komentotulkkiin > Program Files > Windows Defender >
yritin DEL-komennolla poistaa Defenderin tiedostoja > pääsy kielletty -teksti näytölle.
Ei onnistunut tämä testini.
Jokainen tietenkin poistaa & lisäilee omalla vastuullaan dataa.

💻 Entinen Näsäviisas

Superuser

Tähän keissiin vielä lyhyt lisäys.
Tuossa aiemmin mainitsin toisesta Defender-casesta: F-SECURE SAFE AND WINDOWS DEFENDER. Siinä oli käytetty regedit-rekisterieditoria. Ohje oli Microsoftin foorumilta. En ole sitä itse testannut. Eikä rekisteritietokannan muutokset vaikuta ihan maallikon hommilta.
Siinä pitää tietää, mitä tekee.

📚 Windowsista viisastunut
Superuser

Pitihän minun vielä testata Regedit.
Etsin ohjelmaa ensin tietokoneen programs-valikosta > ei löytynyt, loggauduin sitten dos:iin, regedit.exe löytyi Windows-hakemistosta, takaisin Windowsiin, tietokone-kuvakkeesta C-levylle, sieltä löytyi
Regedit. Ns. Rekisterin avaimet:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender.Mutta ei voi poistaa Defenderiä tälläkään tavalla. Tulee herjaa vaan.