Issue:
Jag har F-Secure TOTAL-paket och jag vill ta ID SKYDD i bruk på mina enheter. Hur installerar jag ID SKYDD?
Resolution:
Som med andra F-Secure TOTAL-appar kan du installera ID SKYDD på mobil och dator/skrivbord enheter via My F-Secure med dina konto .
Obs: Om du redan har F-Secure KEY på den enhet (t.ex. Mac-dator) kan dina lösenord i KEY överföras till ID SKYDD. Se till att du har länkat din KEY- app till din TOTAL prenumeration.
Om du har F-Secure KEY installerat på dator/skrivbord kan du börja med att flytta till ID SKYDD på dator/skrivbord först genom att följa stegen nedan:
- Logga in på ditt My F-Secure konto
- välj/välja ID SKYDD i TOTALA appar
- Välj Install ID PROTECTION och gå igenom installation. Du behöver inte avinstallera KEY.
- Öppna ID SKYDD och ange samma huvudlösenord för KEY
- Välj Arkiv för att se lösenord och personuppgifter från KEY
Följ stegen nedan för att använda ID SKYDD på din mobil enhet och anslut enheter:- Installera ID SKYDD från respektive Appstore: Google PlayStore eller App Store
- Ange dina (för My F-Secure) och välj/välja Logga in, om det behövs.
- Avsluta inställningen tills "Din prenumeration är aktiv" på skärm och välj/välja Anslut enheter
- Öppna ID SKYDD nu på dator/skrivbord
- välj/välja Anslut enheter på den vänstra panelen i meny
- Gå tillbaka till ID SKYDD på din mobil och Enter synkkoden ange synkroniseringskoden från dator/skrivbord. Vänta tills installation är klar
- När du blir ombedd ange du huvudlösenord på dator/skrivbord och välj/välja Bekräfta
- Välj Arkiv för att se data synkroniserad från ID SKYDD på dator/skrivbord
- Avinstallera KEY från din mobil
Article no: 000023525
The content of this article has been machine translated from the English source article.
While reasonable efforts have been made to provide accurate translations, there may still be translation errors.