Lepotilasta palautuesa Freedome ei mene aina päälle

jk11
jk11 Viestejä: 6 New Member

Kyselin tätä jo kesällä, mutta kun vastauksia e tullut niin ilmeisesti muilla ei sitten ole samanlaisia ongelmia.

 

Laitan koneen käyttötaukojen aikana lepotilaan, ja joskus kun avaan sen uudelleen, niin Freedome ei mene automaattisesti päälle. Netii kuitenkin toimii normaalisti ja joskus voi mennä pitkäkin aika ennen kuin huomaa että suojaus on pois päältä. Ongelma esiintyy vain ajoittain, ehkä n. 5-10%:ssa lepotilasta paluttamisissa. Uudelleenkäynnistyksissä en ole vastaavaa huomannut.

 

Muuten ei Freedomessa ole mitään ongelmia, mutta seurannan eston hyödyt ovat vähän kyseenalaisia jos suojaus toimii vain osan aikaa. Käyttöjärjestelmänä win 10 ja päivitykset ajan tasalla. 

Viestejä yhteensä

  • RaiRai
    RaiRai Viestejä: 171 Former F-Secure Employee

    Moi! @jk11

     

    Pahoittelut viivästyksestä. Jos ongelma jatkuu edelleen, kokeile asentaa Freedome uudelleen.

     

    Uusimman version (1.8.3451.0) saat ladattua täältä: https://www.f-secure.com/fi_FI/web/home_fi/freedome#download

  • jaho
    jaho Viestejä: 1 New Member

    minulla on täsmälleen saman ongelma, Freedome ei ole useimmiten päällä kun vapautan koneen lepotilasta. nyt käytössä kahdessa koneessa joissa sama tilanne. Windows 10 käyttössä ja päivitykset ajantasalla. asennus tehty joulukuun 2016 lopulla joten tuskin on kiinni versiosta.

     

    eli ensin pitää tarkistaa onko Freedome päällä jotta voi aloittaa netin käytön. varsin käytäjäystävällistä. ilmeisesti minulla on velä hetken palautusoikeus mutta sekin varmaan kaatuu siihen että support vastaa niin hitaasti.

     

    -jaho

  • jk11
    jk11 Viestejä: 6 New Member

    Olen asentanut Freedomen uudelleen eikä sillä ollut vaikutusta asiaan. Vika toistuu edelleen epäsäännöllisin väliajoin. WLAN-reitittimeni on aika vanha ja senkin yhteys tuntuu aina silloin tällöin pätkivän. Olen joskus miettinyt, että voisiko yhteyden katkeaminen juuri lepotilasta herätettäessä jotenkin sotkea Freedomen käynnistymistä.

  • jk11
    jk11 Viestejä: 6 New Member

    No kokeillaan. Minulla oli tuo nopea käynnistys päällä.

  • öö
    öö Viestejä: 2 New Member

    olen asentanut freedomen uudelleen muutama päivä sitten joten lienee uusin versio käytössä. sama ongelma edelleen elli lepotilasta palautuessa freedome voi satunnaisesti olla päällä tai sitten ei  (ei mitään logikkaaa esim onko ollut tunnin tai päivän lepotilassa). silloin kun se on päällä tulee ilmoitus, muuten käyn erikseen käynnistämässä freedomen.

    koneeni on lenovo thinkpad x1 ultrabook win 10.lla.

     

    thinkpadin power asetuksista en löytänyt sopivaa kohtaa appsien säätämiseen, minkään muun asian anssa ei ole ongelmia. kitkuttelen f-securen safen ja freedomen kanssa loppuvuoden ja sitten vaihtuu softat kolmessa koneessa.

     

    -jaho

  • jk11
    jk11 Viestejä: 6 New Member

    Nopean käynnistyksen pois ottaminen oli hyvä idea. Se paransi koneen käytettävyyttä kun hiiri ym. liitetyt laitteet eivät enää "herätä" laitetta. Asensin myös varmuuden vuoksi uudelleen viimeisimmän Freedomen.

     

    Ensin meni monta päivää ilman mitään ongelmia, mutta sitten vika taas uusiutui ja huomasin suojauksen pudonneen päältä pois. Torstaina maksoin laskuja ja tarkistin ennen aloittamista, että yhteys on suojattu. Kun olin maksanut laskun PayPalilla, tuli hetken kuluttua näytön oikeaan alalaitaan kuitenkin ilmoitusviesti, että Freedom muodostaa salattua yhteyttä. Ehkä kyseessä oli jo aiemmin mainitsemastani reitittimen pätkimisestä johtuva käyttökatko. Tarkistin saman tien että rahaa ei Paypalista hukkunut minnekään, mutta ei tuosta mikään mukava tunne jäänyt. Tämä on kyllä tosi outoa kun vika ilmenee vain PC:ssä ja iPad ja iPhone toimivat moitteetta.

  • öö
    öö Viestejä: 2 New Member

    Thinkpadiin oli tullut muutamia Lenovon Windows 10 päivityksiä joten asensin ne. vaikuttaa siltä että auttoivat jonkin verran koska Freedome on nyt useimmiten päällä kun kone palautuu lepotilasta. Laitoin lisäksi Freedome ikonin oikeaan alareunaan taskbariin ja Freedome pallukan väristä näkee heti onko se päällä vai ei. Siitä on myös helppo käynnistää se tarvittaessa ennenkuin aloittaa netin käytön.

     

    nyt Freedomen kanssa pystyy jotenkuten elämään, luotto on tosin mennyt jo ajat sitten mutta kun lisenssiä on jäljella 11kk.

     

    -jaho

  • Artsi_L
    Artsi_L Viestejä: 8 Explorer

    Mulla on samanlainen ongelma. Lepotilan jälkeen kestää kauan, että Freedom menee päälle ja joskus se ei mene ollenkaan. Hankalaksi homman tekee, että minä en pääse lainkaan nettiin ennen kuin Freedom menee taas päälle, joten joudun joskus käynnistämään koko koneen uusiksi. 

  • Artsi_L
    Artsi_L Viestejä: 8 Explorer

    Windowsin nopean käynnistyksen poisotto paransi kyylä tilannetta. 

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot