Freedomen tilauksen päivitys/aktivointi (iOS/OS X)

jarmokiuru
jarmokiuru Viestejä: 5 New Member

Moi!

 

Olen aiemmin käyttänyt F-Secure Freedomen iOS-versiota (2,99€/kk). Nyt tilasin Freedomen myös läppärilleni (OS X, 3 laitetta).

Kun yritän päivittää tilauksen iOS pyytää aktivoimaan tiliä ja kysyy ”Freedome-tilin tunnusta”, joka kaiketi on tämänkin viestin yhteydessä käyttämäni "jarmokiuru", mutta "tunnus ei ole oikein".

Tarkoittaako se liitteenä olevan kuvankaappauksen mainitsemaa ”palveluntarjoajalta saamaani käyttäjänimeä”? Jota siis ei ole näkyvissä…

Näyttökuva 58.tiff

Viestejä yhteensä

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Huomasin kuvasta että Freedomesi on aktiivinen vielä vuoden verran. Eikö tämä ole oikein?

    Voit unohtaa tuon tekstin kirjautumisesta tässä vaiheessa

  • jarmokiuru
    jarmokiuru Viestejä: 5 New Member

    Juu, näin OS X-versiossa. iOS puolestaan pyytää tällaista kun klikkaan "Ostitko jo usean käyttöjärjestelmän kattavan tilauksen?"

    image.jpeg

     

    Yritän siis aktivoida/päivittää iOS-tilauksen tuohon OS X:n multiplatform-tilaukseen ja yritän miettiä mikä on oikea tunnus.

     

  • jarmokiuru
    jarmokiuru Viestejä: 5 New Member

    Juu, tuota kokeilin aiemminkin. Joka kerta vastaus on ollut: "Tiliä ei voitu vahvistaa. Yritä myöhemmin uudelleen."

    Eli onko niin, että tuolla koodilla ei voi korvata nykyistä tilausta, jonka kuukausittainen 2,99€-soppari on voimassa vielä 9.5.2016 asti? Eli vasta tuon pvm jälkeen koodi olisi toimiva?

  • UL
    UL Viestejä: 5 New Member

    Tilauksesta huolimatta en ole saanut aktivoitua F-Securea, vaikka minulle kerran ilmoitettiin aktivoimisen onnistuneen. Kaikesta huolimatta ei ole aktivoitunut. UL

  • UL
    UL Viestejä: 5 New Member

    Alex-E kirjoitti:

    Eli tuo tilin tunnus on sama kuin lisenssiavain. Se on se numero/kirjainsarja jonka olet saanut kun ostit Freedomen


    XXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX

     

    Muokattu: Poistettu F-Secure Boosterin tilauskoodi

  • UL
    UL Viestejä: 5 New Member

    XXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX Tälläinen koodi minulla on, muuta ei ole, joka tuntuisi sopivalta. Vieläkin ihmettelen, miksi tällä kertaa en saa aktivoitua. UL

     

    Muokattu: Poistettu Boosterin tilauskoodi

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Moi UL,

     

    Kyseinen tilauskoodi kuuluu F-Secure Boosterille, ei Freedomelle. Jos Booster-koodin syötössä on ongelmia, kannattaa ensin palauttaa Internet Explorerin asetukset ja sitten kokeilla koodia uudestaan. Tässä ohjeet (ks. video):

    https://support.microsoft.com/fi-fi/kb/923737

     

    Jos ongelma jatkuu, kannattaa ottaa yhteyttä asiakastukeemme.

  • jarmokiuru
    jarmokiuru Viestejä: 5 New Member

    Ratkaistu, my ass! Kokeillaanpa vielä.

     

     

    Eli, kertauksena:

    • Freedome VPN ollut käytössä iOS-versiona kuukausimaksulla
    • sittemmin tilasin OS X-version kolmelle laitteelle vuodeksi
    • tuota tilausta olen yrittänyt siirtää iOS-versioon, jotta kuukausimaksua ei tarvitsisi enää maksaa, TULOKSETTA

     

    Alla ruutukaappauksia tältä päivältä sekä iPhonesta että Macistä.

     

     

    iOS:

    freedome_ios_01.jpg

     

     

    "Kyllä, ostin jo usean käyttöjärjestelmän kattavan tilauksen." Tähän kenttään kirjoitin sähköpostitse saamani Freedome-tilauskoodin:

    freedome_osx_03.jpg

     

     

    TULOKSETTA. Tämän vastauksen olen saanut joka kerta, jo useamman viikon ajan.

    freedome_ios_02.jpg

     

     

    OS X: tilaus on "AKTIIVINEN", mutta minun pitäisi silti "tilata nyt"? Lisäksi kirjautuminen ei ole onnistunut näiden painikkeiden kautta.

    freedome_osx_01.jpg

    freedome_osx_04.jpg 

     

    Kirjautuminen tosin onnistuu selaimen kautta, mutta tunnukseni takana näkyy vain SAFE-tilaus, jota en ole koskaan tehnyt. Kokeilin hetkellisesti ilmaisversiota, kunnes poistin sen huomatessani, että tarvitsen vain Freedome VPN:n.

    freedome_osx_02.jpg

     

    Nyt olen jo tippunut kärryiltä mikä on mikäkin tunnus, palvelu tai tilaus. SAFE = Freedome, vai häh? Tilauksen speksit (3 laitetta) toki pitää paikkansa.

     

    Aiemmat neuvot tässä viestiketjussa eivät ole tuottaneet tulosta, kuten viesteistä käy ilmi.

  • Jorejalkapallo
    Jorejalkapallo Viestejä: 1 New Member

    Terve.

    sama probleema meikäläisellä kuin jarmokiurulla. Ja ihan samat näytöt kuin edellä kun koittaa rekata toista freedomea, (siis yks kolmesta laitteesta käytössä, kaks laitetelisenssiä käyttämättä), ios:lle. Onks tähän joku ratkaisu, itekkin jouduin ostamaan "ylimääräisen" lisenssin ios:lle. Ketuttaa.

  • jarmokiuru
    jarmokiuru Viestejä: 5 New Member

    No niin, vihdoin saman tilauksen aktivointi onnistui toisessakin laitteessa (iOS). Lieneekö niin, että nuo päällekkäiset tilaukset päivittyivät viiveellä ja ne eivät osanneet keskustella keskenään.

     

    Joka tapauksessa, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Tosiaan kun vielä kerran on AppStoren kautta tilaus voimassa niin silloin ei voi syöttää muualta ostettua lisenssikoodia.

    Voit poistaa ohjelman ja asentaa sen uudelleen jolloin pääset eroon aiemmasta aktivoinnista, tällöin voit syöttää sen lisenssikoodin ohjelmaan.

  • mikkoville
    mikkoville Viestejä: 5 New Member

    Moro,

     

    Minullla saman tyyppinen ongelma. Ostin muutama päivä sitten suoraan F-Securelta Freedomen 5 laitteelle 12kk tuotepaketin. Aikaisemmin olin tilanut palvelun puhelimelle iPhone 6 ja iPad 2 Air versiolle AppStoren kautta ja Mac OS X :llä oli kokeiluversio.  Nyt tilaukset irtisanottu ja päättyneet eilen. Macille tuotteen aktivointi sujui moitteettomasti. iPhone ja iPad ongelmallisia. Tilauksen kohdassa molemmilla laitteilla vain ilmoitus, että tilaus on vanhentunut. Mistään ei löydy kohtaa, missä pääsisin syöttämään uuden lisenssikoodin. Olen poistanut asennukset ja tehnyt uudelleeasennuksen sekä kaikenlaista räpellystä yrittänyt. Vika vain pysynyt päällä. Miten tilanteen voisi korjata?

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Puuttuuko sinulta siis tuo nappi jossa lukee "Ostitko jo usean käyttöjärjestelmän kattavan tilauksen?"

    Sitä painamalla onnistuu nimittäin tuo tilauskoodin/tilin-tunnuksen syöttö.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot