Miten saan salasanaholvin toimimaan PC:n lisäksi puhelimella?
Hei. Vaikeudet F-Securen kanssa jatkuvat. Tänään vuorossa salasanaholvin epäonnistunut liittäminen uudelle laitteelle. Teenköhän nyt jotain väärin?
Minulla on salasanaholvi ollut käytössä PC:llä (Windows 10, mikäli sillä väliä on) ja nyt haluan uudella android-puhelimella käyttää samaa salasanaholvia, kun myös sama F-Secure Total-tilaus on molemmissa. Tietysti F-Secure ei luota minun varmentamaani laitteeseen, joten salasanaholvi pitää liittää uuteen laitteeseen. Eli avaan tietokoneella salasanaholvin ja laitan "liitä laite". Saan synkronointikoodin. Avaan puhelimesta salasanaholvin ja "Olen jo käyttäjä" ja sen jälkeen laitan siihen synkronointikoodin. Seuraavaksi pyydetään salasanaa. Laitan saman salasanan mikä tietokoneella on. Mutta tuo salasana ei millään kelpaa puhelimessa. Kokeilin jopa vaihtaa salasanan ja uudestaan. Ei apua.
Teenkö siis jotain väärin vai mikä tässä mättää? 🤯
Hyväksytty vastaus
-
Hei @Ilekka! Kiitos viestistäsi. Ikävä kuulla ongelmasta holvin kanssa. Kuulostaa kyllä siltä, että teet kaiken ihan oikein, eli kyse voi olla jostain teknisestä häiriöstä puhelimen sovelluksessa.
Suosittelisin tässä tapauksessa poistamaan ja asentamaan F-Securen sovelluksen uudelleen puhelimeen. Saat sovelluksen poistettua klikkaamalla sen kuvaketta hetken pohjassa > Poista asennus. Sen jälkeen käynnistä vielä puhelin uudelleen, ja asenna sovellus sitten uudelleen My F-Securen tai suoraan Play-kaupan kautta. Kokeile sen jälkeen holvin synkronointia uudelleen.
Toivottavasti tämä auttaisi, mutta ole toki yhteydessä jos ongelma jatkuu!
Vastausvaihtoehdot
-
Kiitos neuvosta! Poistin puhelimesta sovelluksen, vapautin myös lisenssin ja asensin My F-Securen kautta uudestaan sovelluksen. Unohdin kyllä uudelleenkäynnistää välissä, mutta samapa tuo! Tällä kertaa puhelimen salasanaholvi hyväksyi salasanaholvin salasanan ja palvelu toimii molemmilla laitteilla.
Tämän neuvosi voisi ehkä liittää F-Securen ohjeisiin salasanaholvin liittämiseksi uuteen laitteeseen?