Vpn ja Ruotsi - edelleen

Tämän viestin laitoin huhtikuussa 2025:
"Olen vuosia, ilman ongelmia, katsonut Helsingistä käsin Ruotsin Svt Play:tä,Vpn-sijainnilla Tukholma. Viime viikkoina yhteys on ruvennut ikävästi pätkimään. (Kuva sumenee ja pysähtyy, käynnistyy taas,pysähtyy...)
Sama vika riippumatta siitä, käytänkö Windows 11 läppäriä tai Android tablettia. Myöskään protokollan vaihtaminen ei vaikuta ongelmaan.
Minun on tietysti mahdotonta selvittää onko vika Svt Playn päässä, vai Vpn:ässä. Muuten Vpn toimii moitteettomasti.
Suomi-Ruotsi yhteys on päällimäinen syy, miksi minulla on jatkuva F-Secure Total tilaus. Täytyy miettiä muita vaihtoehtoja jos ongelmat jatkuvat."
Nyt 24.9.2025:
Tämä sama ongelma on nyt jatkunut huhtikuusta asti, riippumatta siitä että F-SecureTotal versiot on päivitetty. Nykyinen versio on 25.8. Vpn sijaintina Ruotsi: Datacamp 84.17.36.77
En voi tietenkään syyttää F-Securea, koska onhan se mahdollista että Ruotsin Svt on keksinyt tavan kiusata Vpn-käyttäjiä tällä tavalla.
En myöskään viitsisi nyt ostaa kilpailevaa Vpn-tuotetta, koska se voi käyttäytyä samalla tavalla, jos syy on Svt:ssä.
Onko jollain samoja kokemuksia tästä? F-Secure voisi myös kommentoida.
Vastausvaihtoehdot
-
Hei @Tusse! Kiitos viestistäsi, ja pahoittelut siitä, ettei asiaan reagoitu aiemman keskustelun yhteydessä.
Ikävä kuulla ongelmista SVT Playn kanssa. Todennäköisin syy on se, että SVT Play on tunnistanut yhteyden VPN:ksi, ja estää sen. Voin kuitenkin viedä asiaa meillä sisäisesti eteenpäin, niin voimme tutkia, että voisiko asialle tehdä jotain. Ja kiitos myös VPN:n IP-osoitteesta, siitä on hyötyä asiaa selvitellessä. Pyrin palaamaan asiaan mahdollisimman pian selvityksen edetessä. -
Lisäinfoa F-Securelle:
Kokeilin ilmaista Urban Vpn-sovellusta, ja se toimii täysinvirheettömästi Svt-play:ssa. Joten näyttää siltä että Svt ei blokkaa vpn-käyttäjiä, ellei juuri tämä "Datacamp84.17.36.77 ", johon F-Secure yhdistää, ole heidän blokkauslistalla.
Tähän Urban Vpn yhdistää:
146.70.145.58
Stockholm
AS9009 M247 Europe SRL
-
Hei @Tusse, kiitos viestistäsi! Näissä on monesti eroja eri VPN-palveluiden välillä, eli voi olla, että SVT Play ei vain ole vielä tunnistanut näitä Urban VPN:n IP-osoitteita VPN:ksi. Olen kuitenkin tosiaan vienyt asian eteenpäin VPN-tiimillemme, ja he tutkivat parhaillaan, että voisiko ongelmalle tehdä jotain. Palaan asiaan mahdollisimman pian, kun jotakin selviää