S-pankki mobiili / F-secure VPN

Hyväksytty vastaus
-
Hei @soihoi! Kiitos viestistäsi ja lisätiedoista. Hienoa kuulla, että edistystä on tapahtunut. Etenkin S-mobiilin sovellukselle voi kyllä hyvin tehdä VPN-ohituksen F-Securen ohjelmassa, sillä pankeilla on mobiilisovelluksissaan ihan riittävät suojaukset omastakin takaa.
Ymmärrän, että protokollan ja sijainnin muuttaminen voi tuntua monimutkaiselta, jos ei ole tottunut tekemään tällaisia muutoksia. Muuttamalla niitä ei voi kuitenkaan aiheuttaa mitään haittaa. Paras vaihtoehto olisi tietenkin, jos saisimme toistettua näitä ongelmia täällä päässä omilla tai testilaitteillamme, mutta tämä ei ole tietääkseni toistaiseksi onnistunut näiden kahden sovelluksen osalta. Olemme kuitenkin saaneet näistä jonkin verran raportteja muiltakin asiakkailtamme, ja näiden avulla voimme tutkia asiaa. Pahoittelen ongelmista aiheutuvaa vaivaa!
Kiitos myös @JOnes ja @Javo palautteistanne, vien näitä eteenpäin.
Vastausvaihtoehdot
-
Hei @soihoi! Kiitos viestistäsi. Millä laitteella ongelmaa ilmenee ja missä versiossa? Emme saaneet toistettua ongelmaa testilaitteillamme. Voisit myös kokeilla eri protokollia (VPN > Asetukset > VPN-protokolla) ja eri sijainteja, niin näemme, että onko niillä vaikutusta ongelmaan.
-
Eikös olisi hyvä nyt ensin myös varmistaa että käytössä on uusin F-Secure Androidille(25.4.9633911).Se mikä Google playstä nyt tulee..ja sitten vpn protoilla hydra,wireguard,open vpn.Gw:nä Suomi,Ruotsi.
Ja jatkossa F-Secure voisi resurssoida tuotetesteihin tarpeeksi laitteita ja tekoäly+ihmisresursseja ettei tätä tarvitse tehdä joka kuluttajatuotejulkaisun jälkeen vuodesta toiseen kontribuuttorien ja asiakkaiden avustuksella…
Ja verkkokaupan selainpohjaiseen palveluun my.f-secure.com sellaisen toiminnot että myös jatkolisenssioimiset(lisäys/vähennys) sujuvat itsepalveluna kätevästi.
-
Hei
Kiitos vastauksistanne.
Toivottavasti osaan vastata jotain kysymyksiinne
- F-secure versio on 25.4.9633911 - tuli muutama päivä sitten
- tuo protokollan muutos on hieman haasteellinen
- - oletus 'hydra'
- muutin sen 'open VPN' mutta ei muutosta noihin sovellusten toimintaankun VPN päällä ja kun otin VPN:n pois ja kokeilin S-pankin mobiiliin sanoi ' ei internet yhteyttä'
- WireGuard - en kokeillut kun tuli tekstiä että pitää myöntää taustakäytön salliminen jne
Pahoittelut tästä, en oikein uskalla muutella näitä asetuksia, en myöskään muuttanut paikkaa Ruotsiin
Kotona minulla on taloyhtiön netti/wi-fi, kokeilin myös kaupungilla kun olin teleoperaattorini liittymässä mutta ei toiminut VPN:lla - ilman VPN ok.
Huomasin tuolla asetuksissa että siellä voi listata sovelluksia jotka ohittavat VPN:n, onko turvallista laittaa sinne näitä?
-
Tuo oli kyllä hyvin sanottu - olen täsmälleen samaa mieltä, kun olen seurannut keskustelua täällä:👍️"Ja jatkossa F-Secure voisi resurssoida tuotetesteihin tarpeeksi laitteita ja tekoäly+ihmisresursseja ettei tätä tarvitse tehdä joka kuluttajatuotejulkaisun jälkeen vuodesta toiseen kontribuuttorien ja asiakkaiden avustuksella…"
Nimenomaan tuotetestaus on epäonnistunut pahasti. Usein näyttää unohtuvan vanha totuus: KESKENERÄISTÄ TUOTETTA EI PIDÄ KOSKAAN OTTAA TUOTANTOKÄYTTÖÖN —> yleensä silloin seuraa vain ongelmia.🤔
-
Hei
Nähtävästi jotain korjaustoimia on tehty koska nyt ovat nuo sovellukset toimineet jollain lailla parina päivänä VPN:n ollessa päällä, välillä toimivat ok, välillä hitaasti ja välillä esim S-pankin mobiili viestii 'tapahtui virhe, tunnistaminen ei onnistu (101)' eikä mene eteenpäin ja joskus ei tapahdu edelleenkään mitään.. Mutta sitten hetken kuluttua toimii. Toki tämä tilanne ei vielä ole ok, varmaan tilannetta edelleen korjataan.
JOnes ja Java - kiitos kommenteistanne. Olen samaa mieltä, ei ole käyttäjän asia ryhtyä testailemaan tuotetta. Sovelluskehittäjälle varmastikin protokollan muuttaminen ja sijainnin muuttaminen jne ovat 'pikkujuttuja' mutta täytyy sanoa että kyllä ihmettelin kun minua pyydettiin muuttelemaan ja kokeilemaan eri protokolleja ja sijainteja.