Internet-yhteytesi on estetty - ERR:NETWORK_ACCESS_DENIED

SRa_55
SRa_55 Viestejä: 23 Explorer
editoi joulukuu 2022 kohteessa F-Secure VPN

Ottaessani yhteyttä oman kotiverkkoni eli kaapelimodeemiini kytkettyyn laitteeseen olen alkanut yhä useammin saada ym. ilmoituksen, ja käyttö estyy. Samoin estyy itse kaapelimodeemiin yhteys. Netti toimii kaikin kokeilemin osin. Esto on "satunnainen", uusi yritys saattaa auttaa, selaimen (Edge) uudelleenkäynnistys saattaa auttaa, yms. Nyt olen muutaman kokeilun jälkeen huomannut, että Freedomen pysäytys sallii yhteyden heti, ja sen käynnistys uudestaan katkaisee yhteyden heti.

Laitteessa on Windows 10, kaikkien päivitysten pitäisi olla tuoreimmat (automaattisesti). Käytössä on F-Secure Safe, myös Windows Defender. Defenderistä suljin ominaisuuksia yhden kerrallaan, mikään niistä ei auttanut. Freedome näyttää ainoalta ongelmaan vaikuttavalta.

Onko tehtävissä muuta kuin poistaa Freedome käytöstä? Suoraan sanoen en ihan ymmärrä sen arvoa! Nyt saan enemmän helsinkiläisiä mainoksia kuin kotipaikkani Tampereen.

Tagit:

Hyväksytyt vastaukset

Vastausvaihtoehdot

  • SRa_55
    SRa_55 Viestejä: 23 Explorer

    Tilanne on parantunut, mutta ei korjaantunut. Edelleen Freedome estää yhteyden oman verkon laitteisiin aika usein, sen pysäytys päästää laitteelle, ja yleensä sen käynnistys uudelleen ei katkaise avoinna olevaa "lähiyhteyttä"; noo, joskus hetkeksi. Versioni näkyy olevan 2.45.888.0, väittää olevansa ajan tasalla.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot