Vanhan vpn-ohjelman poistaminen

J_Kantonen_65
J_Kantonen_65 Viestejä: 2 New Member

Olen käyttänyt AVAST virustorjuntaohjelmaa aiemmin vanhalla Win7-koneellani.

Tänään huomasin että Freedom ei halunnut käynnistyä ja tutkin asiaa.

Vanha AVAST- VPN oli päällä, eikä suostunut sulkeutumaan tehtävienhallinnan kautta. Muutaman yrityksen jälkeen kuitenkin Freedomkin käynnistyi, mutta Avastin ohjelma vaan rouskutti päällä myös. En onnistunut poistamaan sitä käsin program files-kansiosta, vaikka yritin uudelleen sitä ensin sammuttaa tehtävienhallinnan kautta.

Miten minun pitäisi menetellä?

Vastausvaihtoehdot

  • ED209
    ED209 Viestejä: 32 Contributor

    Avastin VPN pitää poistaa Windowsin omalla, ohjauspaneelissa olevalla sovellustenpoisto toiminnolla. Sillä on asiakassovellus, niin kuin Freedomellakin. Tehtävänhallinan kautta ei sitä kannata pakottaa sulkeutumaan, koska tietoturvaohjelmissa on usein suojaus, jotta haittaohjelmat eivät voi sulkea niitä. Program files-kansiosta poisto ei onnistu, kun ohjelma on käytössä. Yleensäkään ohjelmia ei kannata poistaa väkisin, koska sillä voi aiheuttaa melkoset ongelmat.

    Googlaa avast vpn removal, niin löydät helposti ohjeet (englanniksi) poistoon.

  • J_Kantonen_65
    J_Kantonen_65 Viestejä: 2 New Member

    Yritin luonnollisesti ensin poistaa sitä normaalia poistomenetelmää käyttäen.

    Sitten huomasin tehtävähallinnan kautta, että joku AVAStin osaohjelma pyörii edelleen ja tämä ei poistunut ohjauspaneelista.

    Poisto kuitenkin onnistui tehtävänhallinnan kautta, useiden yritysten jälkeen.

    Edelleen minulle on epäselvää, pitääkö vanhat virustorjuntaohjelmat poistaa ennen F-securen asentamista, vai huolehtiiko Asennusohjelta itse niiden poistosta.

    Entä miten Win Defenderin kanssa pitäisi menetellä? Se pyörii minulla edelleen?

  • ED209
    ED209 Viestejä: 32 Contributor

    Vanhat virustutkat pitää (tai on ainakin suositeltavaa) poistaa ennen uuden asennusta. Niiden poistoon on usein saatavilla erillinen poistotyökalu kyseisen ohjelman valmistajan sivuilta. Windows Defenderin pitäisi automaattisesti väistää kolmannen osapuolen tietoturvaohjelmia. Asian voi tarkistaa Windowsin asetuksista päivittäminen ja suojaus linkin alta.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot