Identiteettivarkaus?

Noviisi
Noviisi Viestejä: 3 New Member

Mulla on läppärissä F-Secure Freedome ja siinä automaattinen killswitch-toiminto päällä. Yritin allekirjoittaa sähköisesti norjalaisen pankin kanssa heidän sp-linkkinsä kautta tullutta tilisopimusta. Hyväksy ja allekirjoita-painiketta napattuani koko sivu "kaatui" ja allekirjoitus kaikkine täydellisine henkilötietoineen katosi jonnekin. Pankkiin ei mennyt allekirjoitettuja asiapapereita, katosivat matkalla. Olihan siinä sp:ssä huomautus että allekirjoita pankkitunnuksilla, mutta etusivulla kerrotaan, että voit hoitaa meillä mob.varmenteella tai pankkitunnuksilla kaikki asiasi. Eikö siis pankki hyväksy mob.varmenteen avulla tehtyä allekirjoitusta tai estääkö Freedome sen katkaisemalla yhteyden? Ennättääkö huijarit iskemään jo väliin? Harmittaa ja suututtaa jos identiteettivarkaus tapahtuu noin helposti. Eikö Freedome voi estää väliintunkeutujia vai kaatuiko sivu jostain muusta syystä. Voiko mobiilivarmenteella varmistettu/hyväksytty sopimus joutua huijarien käsiin? Näin pelkään tapahtuneen.

Hyväksytty vastaus

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee
    Vastaus ✓

    Hei, @Noviisi.

    Jos teillä on ollut tätä asiointia tehdessä FREEDOME VPN-yhteys päällä, niin teidän ei tarvitse olla huolissaan mahdollisista huijausyrityksistä tai muusta väärinkäytöstä, sillä yhteytesi on ollut tämän asioinnin aikana salatun yhteyden kautta. En muutenkaan lähtisi epäilemään, että kyseessä olisi ollut mitään epäilyttävää tuon kuvauksesi pohjalta.

    Saitteko myöhemmin hoidettua tätä sopimusasiaa tuon sivuston kautta FREEDOME-yhteyden välityksellä? Jos teillä on vielä jatkuvia ongelmia tuon sopimuksen allekirjoittamisen kanssa FREEDOME-yhteyden kanssa, niin suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin voimme auttaa teitä selvittämään tuon tilanteen mahdollisen ongelman varalta. 😊

Vastausvaihtoehdot

  • Noviisi
    Noviisi Viestejä: 3 New Member

    Hei, en halunnut allekirjoittaa enää sopimusta. Pyysin pankkia perumaan sopimukseni koska tuosta jäi jonkinmoinen pelkotila kun juuri niihin aikoihin oli facebookin ym. isoja tietomurtoja. Parina päivänä tuon tapahtuman jälkeen tuli outoja ulkomaan puheluita (Meksikosta? jne...), n. 5-6 puhelua yhteensä. Sekin toi lisää varovaisuutta. Hankin sitten lisäksi suomalaisen puhelinoperaattorin kautta turvapaketin tietokoneeseeni ja puhelimeeni. Se sisältää myös pankkitoimintojen salauksen... ja yllätys... en pääse näihin pohjoismaisiin tunnettuihin pankkeihin (ruotsalainen ja norjalainen, joiden asiakas olen) asioimaan/kirjautumaan ennen kuin olen olen kytkenyt pankkisuojauksen pois päältä. Operaattori lienee ottanut tästä yhteyttä myös Secureen kun jätin vikailmoituksen. Poistan lähipäivinä koko turvaohjelman, se rajoittaa liikaakin netin käyttöä. Freedome on ollut riittävä ja napsinut hurjasti pois seurantayrityksiä. (Freedome on mieheni nimellä, jaettuna myös minun läppärille ja puhelimeen). Mutta miksi tuo operaattorin turvapaketti estää minua menemästä omille pankkisivuilleni - suojaako Freedome noilta ulkomaisten pankkien sivuilta? Ilman pankkisuojausta asiointi onnistuu oikein hyvin. Paljon kysymyksiä, ehkäpä Anders ehtisit ja osaisit vastata.

  • Noviisi
    Noviisi Viestejä: 3 New Member

    Elisalta soitettiin, keskusteltiin... Poistin Turvapaketin ja asensin sen uudelleen. Nyt näyttäisi pelittävän ☺️.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot