Tietokoneeni lisenssit kytketty irti tietokoneistani hakkerin toimesta

KimLahti
KimLahti Viestejä: 10 Explorer
editoi lokakuu 2020 kohteessa F-Secure Internet Security

Kun yritin käynnistää koneen 9.10.20 sain buutata sen useita kertoja ja ruutu jäi mustaksi. Tätä on tapahtunut aikaisemminkin, eli joku häirikkö onnistuu estämään sen, että näen sisäänkirjautumisvaihtoehdon Windowsissa. Sen sijaan, näen vain mustan ruudun. Kun lopulta onnistuin käynnistämään Windowsin, aukesi kone siten, että F-secureohjelma (Safe) väittää ettei lisenssi ole voimassa, vaikka olen sen juuri ostanut SAFE-lisenssin viittä konetta varteen ja kytkenyt kolme tietokoneisiini sekä kahteen kännykkäni. Kaikki toimi ongelmitta vielä perjantaina, mutta lauantaina siis F-secure-tiliini xxx.xxxxx@iki.fi siis hyökättiin.

Pienen selvittelyn jälkeen huomaan, että lisenssit edelleen toimivat kahdessa kännykässäni ja yhdessä tietokoneistani, mutta kahdessa koneessa, jotka olen ostanut samalla luottokortilla, F-secure ei toimi edelleenkään. On jo pitkään ollut niin, että hakkerikeinoin ja ilkivalttaa käyttäen minusta pyritään kytkemään 'irti' se omaisuus, jonka olen ostanut tietyllä luottokortilla, johon varas pyrkii saamaan ns. 'luvattoman oikdeuden'. Taustatietona se, että pankissa on käyty nimissäni luvatta ja ongelma on tästä lähtöisin, mutta tietyt virkailijat tekevät väärän henkilön kanssa yhteistyötä. Nämä ongelmat alkoivat kun varas tai varkaat eivät ole onnistuneet pankkikortini PIN-koodikalastuksessa, jota yritettiin pitkään. Tämän jälkeen minut on, eri keinoja käyttäen, pakotettu sulkemaan näitä kortteja ja se omaisuus joka on näillä korteilla on ostettu on tämän jälkeen eri keinoin pyritty omimaan, esim. siten että on rikottu kone ja kun olen vienyt koneen huoltoon, on se siellä sabotoitu väärentämällä käyttöjärjestelmä. On syytä olettaa että molempiin koneisiin, jotka nyt eivät toimi oikein, on joku tai jotkut päässeet väärentämään osia (esim bios, käyttöjärjestelmä, ajurit tms.) ja on ollut pitkään huomattavissa että koneellani on ajoittain 'fasaadeja'. Ts. julkinen palvelu näyttäytyy erillaiselta kun sen pitäisi ja on syytä olettaa, että se on konekohtainen ongelma ja juontaa juurensa näistä tihutöistä.

Kun yritän saada F-securen toimimaan kahdessa ongelmakoneessa saan kyllä My F-securen näyttämään, että lisenssejä on vapaana, mutta en saa F-securea asennettua siten, että se toimisi jo koneella löytyvän ohjelman kanssa, joka siis vielä perjantaina toimi ongelmitta. Tämä My F-secure-sivusto toimii oudosti sekä silloin kun sen käynnistää jo koneelta löytyvän F-secure ohjelman kautta, kuin jos sen käynnistää selaimesta. Kummassakaan tapauksessa lisenssiä ei pysty kytkemään jo koneelta löytyvään F-secrue ohjelmaan ja F-secure ei tunnista ja pysty kytkemään koneeseen lisenssiä. Olen liittänyt kuvankaappaukset ongelmatilanteista. Eli ensimmäisessä näykyy ruutu missä yritän kytkeä koneen käyttämään tätä tietokonetta. Tämä toiminnallisuus toimi vielä hetki sitten, mutta nyt My F-secure pakottaa lataamaan uuden ohjelman,, vaikka koneelta ohjelma jo löytyy. Toisessa ongelmatilanteessa en pysty päivittämään lisenssiä siten, että My F-secure tunnistaisi koneeni ja sen, että ohjelma jo löytyy. Nämä toiminnallisuudet toimivat vielä hetki sitten ongelmitta, mutta näiden epämääräisten buuttausongelmien jäkeen ei enää. On syytä olettaa, että tässä on taas pyrkimys eriyttää nämä koneet, jotka on ostettu tietyllä Osuuspankin luottokortilla lisensseistä jotka on ostettu tietyllä Nordean kortilla, jotta onnistuttaisiin pitämään erillään identiteettini Nordeassa ja Osuuspankissa. Tähän järjettömään pelleilyyn liittyy se, että vaikka käytän koko nimeäni ja henkilötunnista pankissaa, minut pyritään silti tunnistamaan väärin; ja yleisesti pidetään portteja auki tämänkaltaisille jatkuville kalastusyrityksille, koska Suomalaisten pankkien sisäinen valvonta on olematonta ja täysin toimimatonta.

Olen nyt huomannut, että kuitti jonka sain, kun ostin tämän lisenssin Malmössä paikallisesta tietokoneliikkeestä 4.10.20 on 'väärennetty'. Ts. se sisätää kaksi osaa, eli pankkikorttiostoskuitin ja liikkeen oman kuitin; ja jälkimmäisen tiedot on kirjattu väärälle päivälle ja väärälle myyjälle. On siis valitettavasti mahdollista, että nyt käynnissä olevillä toimilla pyritään huijaamaan minut (fasaadia käyttäen?) asentamaan F-secure uudestaan siten, että saan sen lisenssille, joka ei ole yhteydessä pankkikorttiini, jolla ostoksen olen alunperin tehnyt. Tätä elämä valitettavasti on kun koneisiisi on asennettu jotain joka aiheutta ongelmia, mutta et tiedä mitä ja joka ikinen uusi ajuripäivitys tuo riskin liittyen siihen, että tämänkalataisia ongelmia tulee lisää. Näin ollen, tarvitsisin apua tähän ongelmaan liittyen, tai kaikki sähköiset toimet mm. nettipankinkäyttö tulevat epäluotettaviksi.

Pystyttekö sanomaan onko minulla fasaadi näiden tietojen peursteella? Miksi My F-secure toimii tänään eri tavalla, kuin vain viikko sitten ja miksi se pakottaa minut asentamaan ohjelman uudestaan, vaikka se jo koneesta löytyy? Miksi sama toimenpide suoritettuna tietokoneelta löytyvän ohjelman kautta vastaavasti ei johda siihen että jo ostettu lisenssi kytkeytyisi minun koneeseen ja tiliini, mikä siis toimi vielä viikko sitten? Onko lisenssiavaimia tiliini xxx.xxxxx@iki.fi käpälöity ja onko yleisesti F-securetiliini liittyen ollut muutoksia lähiviikkoina? Tilitunnukseni ja lisenssiavaimen saa pyydettäessä ja toivon että pyydetään. Kaikki nettipankin käyttö on tähän asti perustunut loppupelissä siihen, että F-secure vielä toimii, kun kone muuten on epäluotettava ja koska minulla on ollut tunkeilijoita jo pitkään. Vain F-secure on pitänyt tilanteen jotenkin hallinnassa ja nettikäytön vielä jotenkin riittävän turvallisena. Asun Ruotsissa, joten turvallisen nettikäytön on onnistuttava. En kuitenkaan halua käyttää jotain 'feikkiversiota', mikä nyt näyttää melko todennäköisesltä, jos asennan ohjelman uudestaan. Minun on voitava tietää mikä F-securen lisenssiavain kohdistuu siihen ostokseen jonka olen pankkikortillani tehnyt, jotta varmasti käytän nimen omaan omaa versiotani ohjelmistosta jonka siis ostin kyseisestä kaupasta ja valitettavasti en usko että saan täällä päässä tarvittavan avun tähän selvittelytyöhön liittyen. Näin ollen pyytäisin mahdollisuutta käydä tästä keskustelua ja mahdollisuuden saada ratkaisu joka mahdollistaa tuvallisen nettikäytön ja asioinnin.

Tarvitsen siis hyvin pian taas luotettavaa yhteyttä ja tällä hetkellä en voi käyttää F-securea tästä hakkerihyökkäyksestä johtuen. Apu olisi erittäin tervettullut!

t. XXX XXXXX (+xxx xx xxx xxxx)

Vastausvaihtoehdot

  • KimLahti
    KimLahti Viestejä: 10 Explorer
    editoi lokakuu 2020

    Yllämainittu "Kaikki toimi ongelmitta vielä perjantaina, mutta lauantaina siis F-secure-tiliini xxx.xxxxx@iki.fi siis hyökättiin." on väärin. Hakkerihyökkäys tapahtui perjantaina ja soitin asiasta vielä perjantai iltana F-securen 'Investiagtion & Incident respose' numerooon (+xxx x xxxx xxxx), keskustellen Yasmin Wilsonin kanssa. Minulle palattiin F-securen puolesta asiaan kuitenkin vasta sunnuntaina. Sain muistaakseni soitta neljä kertaa tähän numeroon ja vasta sen jälkeen luvatusti palattiin asiaan. Ominainen piirre tähän helvettiin liittyen on se, että tämä hakkeri katsoo mitä kirjoitan (koska lukee ruutuani) ja väärentää esim. sähköposteja lennossa, koska en ole vielä keksinyt miten estän tällaiset luvattomat ja ulkopuoliset näppäinpainalukset. Epäilen, että palomuuria on peukaloitu, eli vaikka kaikki näyttäisi olevan kunnossa ja vaikka olen kaikki portit tukkinut, tulee yksi tai useampi hakkeripaska tästä säpistä läpi. Kun tein muuttoa Ruotsiin, vaikeutti tämä hakkeripaska muutoani lisäilemällä muuttoilmoitukseni osoitetietoihin satunnaisia kirjaimia siten, että tuli huomattavia ongelmia kun vääriä tietoja ns. meni läpi.

    Lisätietona olen viime viikolla päivittänyt Windowsin siten, että minulla on nyt 10 Home versio 2004. Lisäksi olen viime viikolla päivittänyt Lenovon (eli laitevalimstajan) kaikki suosittelemat ohjelmistot, mukaan lukien uusi bios. Olen keskimääräistä valveutuneempi käyttäjä, mutta valitettavasti tässä on tilanne se, että konetta on todennäköisesti käpälöity kotonani ja läheisten ystävien (huom: nyt entisten) toimesta ja tässä on ollut 'ammattihakkerit' asialla tai ainakin avustamassa. Aina kun minulla on ollut hetkellisesti toimiva kone, on tätä konetta pommitettu rajuilla hyökkäyksillä ja tämä on sitten tehnyt muuten toimivan koneen toimmattomaksi. Perimmäisenä tarkoituksena lienee identiteetin varastaminen yhdessä tai useassa pankissa, sotkemalla asiallinen asioidenhoitaminen. Viimeisimmät ongelmat koneeseen ovat saattaneet tulleet, kaupasta ostetun skannerin ajurikykijäisenä tai vilpillisen huoltotoimen yhteydessä, jonka Microsoft Partersin edustaja suoritti.

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Hei @KimLahti,

    Tervetuloa yhteisöön! Muistathan jatkossa, että henkilökohtaisia tietoja ei kannata luovuttaa tänne yleiselle palstalle koska kaikki käyttäjät näkevät nämä. Poistin siis tunnistetiedot viesteistäsi.

    Mutta kirjoittamaasi viestiin, niin tämä on melko mielenkiintoinen tarina ja pyrin parhaimpani mukaan vastaamaan kysymyksiisi alla.

    Ikävä kyllä sen tarkempaa emme pysty ottamaan kantaa sinun ja pankkiesi välisiin suhteisiin, joten nämä asiat sinun tulisi käsitellä suoraan heidän kanssaan. Mikäli epäilet, että identiteettiäsi, luottokorttiasi tai tilitietojasi ollaan käytetty väärin, suosittelen tekemään asiasta rikosilmoituksen poliisille joilla on oikeat työkalut tämänkaltaisten asioiden hoitamiseen ja tutkimiseen. Malmösta ostetun lisenssin osalta suosittelen kääntymään suoraan jällenmyyjän puoleen asian selvittämiseksi, mikäli sinulla herää kuitista tai tilausvahvistuksesta lisäkysymyksiä tai jos näissä on ollut epäselvyyttä.

    Kuvakaappauksiesi perusteella tuo vaikutta nyt kylläkin enemmän siltä, että tämä uusi asennus epäonnistuu sen takia, koska komponentit vanhasta asennuksesta hankaa siellä vastaan. Tämän takia suosittelen asioiden selventämiseksi poistamaan vanhan asennuksen kokonaan meidän asennuksen poistotyökalullamme ja tämän jälkeen asentamaan SAFE:n uudelleen (lataa uusi asennustiedosto My F-Secure -tililtäsi). Tee tämä toimenpide niillä koneilla, jossa SAFE herjaa "Tietokonetta ei ole suojattu". Voit ladata poistotyökalun tästä.

    Syy sille minkä takia F-Secure SAFE ilmoittaa "Tietokone ei ole suojattu" voi olla monia (mm. puuttuvat/epäonnistuneet Windows tai SAFE:n päivitykset). Kun olet asentanut F-Secure SAFE:n uudelleen, suorita tietokoneen täysi virustarkistus. Mikäli tietokoneella olisi jotain sinne kuulumatonta tai käyttöjärjestelmään pyrittäisiin tekemään muutoksia, ilmoittaisi SAFE asiasta ja estäisi tämän. 

    Alta löydät hyödyllisiä tietoturvavinkkejä ja -artikkeleja

    https://www.f-secure.com/fi/home/articles

    Toivottavasti näillä ohjeilla pääset asiassa eteenpäin!

  • KimLahti
    KimLahti Viestejä: 10 Explorer

    Olen tehnyt lukuisia rikosilmoituksia ja painostan parasta aikaa poliisia auttamaan, mutta vielä toistaiseksi laihoin tuloksin. Olin yhteydessä kauppaan ja kuttiasiaan saatiin looginen selity, joten lisenssiavaimessa ei oletettavasti ole ollut vikaa ja minulla han on siis F-seucre toiminut viidellä laitteella vielä 9.10.2020 täysin normaalisti. Nyt F-secure toimii enää kahdessa puhelimessa ja yhdessä kannettavassa.

    Ne laitteet jotka eivät toimi, ovat samalla luottokortilla ostettuja ja yleisemmin olleet hyökkäysten kohteena. Tämä oletettavasti, koska pyritään 'omimaan' se omaisuus jonka olen kyseisen pankin kortilla ostanut. Ajankohtana kun olen tätä korttia käyttänyt on nimittäin käyty nimissäni pankissa, jopa tallelokerollani ja tässä on ainakin joitakin pankkitoimihenkilöitä mukana vilpissä. Ts. olen yrittänyt selvittää asioita kyiseisessä pankissa, mutta siellä leikitään mm. ettei tunnisteta passista ja muuta typerää, vaikka minulla on poliisin myöntämä voimassa oleva passi ja ajokortti. Ehkä ajatus on se, että omimalla se omaisuus joka olen sillä kortilla ostanut joka on voimassa niihin aikoihin kun näitä luvattomia käyntejä on ollut, saataisiin jälkeenpäin osoitettua, että luvaton käynti ei ollut luvaton?

    Toinen syy miksi näitä koneita pyritään omimaan lienee se, että syy salasanojani on varastettu, kaappaamaalla käyttöoikeus ns. 'password manager'-ohjelmaan, johon näitä salasanoja lisäilin ja tämä on alkanut jo 2015. En huomannut, että salasanojani käytettiin luvatta kuin vasta kun vaihinkoa oli oletettavasti tapahtunut. Yritin sulkea tämän ohjelman, mutta toimittaja on Irlannissa, enkä hakkerista johtuen ole saanut luotettavaa yhteyttä kyseiseen tomijaan, koska hakkeri yleisesti häiritsee sähköposti ja viestiliikennettä. Lähetin siis kuriirilla useita kirjeita, mutta tämän toimittajan tuki hädässäolevalle oli onnetonta ja olematonta. Ei suostuttu vastaamaan kirjeillä tai soittamaan, kuten vaadin. Haluttiin vaan vastata sähköpostilla, vaikka kerroin, ettei sähköposti ole luotettava. En edelleenkään voi varmuudella sanoa sainko tunnnukseni suljettua, vaikka yritin sulkea tunnukseni. En ole kyseistä 'password manageria' ohjelmaa käyttänyt enää ymmärrettävistä syistä vuosiin. Epäilen siis, että asioita on nimissäni tehty, esim. suhteessa tähän pankkiin, luvatta näillä koneilla jotka olen luottokortillani ostanut, käyttämällä luvatonta etäyhteyttä koneeseeni ja sitä valitettavaa tosiasiaa että 'password manager'-ohjelmasta on saatu käyttöön salasanoja, joita on tarvittu.

    HUOM: Jatkan viestiä!

  • KimLahti
    KimLahti Viestejä: 10 Explorer

    Oletettavasti, kun näitä luvattomia toimia on tehty, on koneestani tallettunut erinnäisiä tunnistetietoja kuten IP, MAC-osoite jne.; ja yrittämällä omia koneeni saadaan se kone haltuun jolla on se tunnistetieto jolla väärät teot on tehty. Olen siis yrittänyt hakea pitkään apua, mutta koska vorolla on käytössä salasanojani, luvaton pääsy laitteisiin jolla viestin ja koska pankissa on ollut apureita ja ehkä muualla on näitä pyrkimyksiäni saada apua hyvin tehokkaasti pyritty estämään. Lisäksi parasi vastaisku on usein hyökkäys, eli kun olen lähtenyt puolustamaan on oletettavasti saatettu tehdä vastarikosilmoituksia jne. Vaikka mikään näistä ei osoittautuisi todeksi on 'ei savua ilman tulta' se mikä tässä vaiheessa haittaa elämää eniten. Olen käytännössä ollut tästä helvetistä johtuen yksin jo 4-5 vuotta. Tähän hakkeri siis effektiivisesti estää sosiaalisten medioiden käytön, etenkin deittailusovellusten käyttön. Kun olen saanut naisilta viestejä, jossa he kertovat olevansa kiinnostuneita on tämä hakkeri tai hakkeriporukka kylmästi sulkenut näitä profiileja tai muuten estänyt sen, että en voi saada seuraa. Näin ollen joudun puolustautumaan yksin ja yleisesti olemaan yksin vain siitä syystä, että pankissa ja salasanavarastelulla on lähdetty minuksi tekeytymään; ja tätä vilppiä sitten on myös varaudutt puolustamaan hyvin räikein ja ikävin keinoin.   

    Näihin koneisiin on siis kohdistunut huollossa ihan puhtaasti 'sabotaasi'. Ts. tuotetunnisteita on poistettu, ostopäivämääriä on muutettu ja koneisiin on asennettu uusia admin-käyttäjiä. Lisäksi Microsoft Partnersin edustaja on epämääräisen huoltosession yhteydessä (viime vuoden loppupuolella) tehnyt itsestään jonkin tyyppisen etäadminin toiseen näistä koneista. Huoltotoimen yhteydessä tämä ääliö avasi palomuurin (jotta tiedostojani voisi varastaa?), esti verkkoprintterin toiminnan ja paljon muuta ikävää. Lopulta selvisi, että hän, tämän asennustyön yhteydessä, siis teki itsestään jonkin sorttisen 'etäadminini', koska hän pystyy muuttamaan tekstejä koneellani, kun niitä kirjotan, pystyy käynnistämään koneen uudestaan ja yleisesti muuttaa koneeni asetuksia. Keskiössä on ollut sähköposti, pankkiyhteyksien ja viestiliikenteen sotkeminen koska näin estetään ongemien selviäminen ja edesautetaan myös sitä, että nämä tehdyt vilpit ehkä lopulta ratkeavat vahongokseni, jos en siis lukuisista pyynnöistä huolimatta saa viranomaisapua tai muuta apua. 

    HUOM:Jatkan viestiä!

  • KimLahti
    KimLahti Viestejä: 10 Explorer

    Lähes kaikki palvelut vaikuttavat ainakin jossain vaiheessa olleen 'feikkejä' / 'fasaadeja. Tämä näyttäytyy siten, että palvelu toimii väärin. Jopa poliisin järjestelmä on ollut hetkellisesti tällainen, eli sitä on saatu muutettua niin, ettei rikosilmoitusta enää pystynyt sähköisesti tekemään. Tätä on muuten ollut vaikea todentaa, mutta yksi indikaattori on ainakin ollut se, että kun käyttää '2-phase sign-on':ia, niissä palveluissa joissa se on mahdollista, varmennusviestit tulevat yksityisistä numeroista, ympäri eurooppa. Lähes kaikki palvelut ovat olleet 'feikkeä' joissain vaiheessa mukaan lukien sellaiset isot palvut kuten G-mail ja Facebook. Siksi en nyt ole suuresti yllätynyt kun vaikuttaa siltä, että F-securekin muuttui 'feikiksi'. 

    Sanot, että asennus epäonnistuu koska jokin 'hankaa vastaan'. Asennus onnistui jo ja kakki toimi hyvin viidellä laitteella. Lisenssien piti olla voimassa vuosi ettenpäin ja nyt yksinkertainen toiminnallisuus kuten 'kytke olemassaoleva lisenssi olemassaolevaan ohjelmistoon', joka toimi jo tällä laitteella ennen viime perjantaina ei toimi enää. Koska lähes joka palvelu on ollut feikki jossain vaiheessa siinä mielessä että autentikaatiopyynnöt ovat ohjautuneet yksityisiin osoitteisiin kun kyseessä on ollut kaupallisia palveluja, haluaisin uskoa kaikkea tätä mitä sanot. Silti, kuten todettua, kaikki toimi vielä viime perjantaina.

     Nyt siis jostain syystä My F-secure ei enää onnistu tunnistamaan laitteellani olevaa konetta, mikä on siis tällä laitteleella aikaisemmin tominut. Kerron nyt vielä sen, että olen törmännyt feikki bioseihin ja feikki virustorjuntaohjelmiin (tosin toisten toimittajien, ennen tätä). Lisäksi sillä hetkellä kun kirjotin edellistä postausta, henkilö jonka epäilleen varastaneen salasanani ja käyneen luvatta pankissa, muuttui 'feikiksi' matkapuhelimessani, ts. edelliset keskustelut hänen kanssaan siirtyivät kohdistumaan numeroon joka on '+46'-alkuinen, samalla kun häneltä tuli uusi viesti '+358'-alkuisesta numerosta. Olen siis käynyt nämä keskustelut hänen kanssaan osin Suomessa, joten sillä hetkellä kun tein edellisen postauksen joku onnistui matkapuhelimestani vahtamaan tekstiviestin vastapuolen tiedot usealle jo ajat sitten lähetetylle viestille (tämä henkilö on töissä matkapuhelinoperaattorilla). 

  • KimLahti
    KimLahti Viestejä: 10 Explorer

    Jotta asia ei nyt jäisi epäselväksi, yllä mainitsemani 'edelliset postaukset' viittaa alkuperäiseen viestiini tässä kesksteluketjussa, jossa ihan tarkoituksella annan yhteystietoni / puhelinnumeroni, koska minuun kohdistuu identiteettirikos ja pyrkimykseni puolustaa itseäni estetäään estämällä kommunikaatio, jossa minä todistettavasti kertoisin asiasta henkilölle jolla on velvollusuus auttaa. Tämä matkaoperaattorilla töissä oleva ENTINEN kaveri, joka myös lienee salasavanvaras ja alkuperäinne etäurkkija, kirjoitti minulle tekstiviestin juuri sillä hetkellä kun kirjoitin alkuperäisen viestini tähän keskusteluketjuun (tuskin sattumaa). Tämä tuli '+358'-alkuisesta numerosta ja tässä yhteydessä huomasin, että edelliset keskustelut hänen kanssa oli puhelimessani 'siirretty' +'46'-alkuisiksi, vaikka ne on osin käyty suomessa siten, että olemme molemmat olleet silloin suomessa. Tässä puhelimessa on F-secure. Se että poistat yhteystietoni ja teet tästä perusylläpitojutun on toki ymmärrettävää. Tämä on se apu minkä olen tähänasti saanut ja siksi helvetti vain jatkuu. Matkaoperaattorilla työskentelevät varastelevat asiakkailtaan, eli todennäköisesti tämä mahdollisuus käpälöidä puhelinta jountaa juurensa täst. Kun siihen yhdestetään 'password manager':in kautta varastetut salasana ja päälle vilpillistä pankkitoimintaa (tässä pankissa ensin vilppiä tehnyt on katkera ex-vaimoni jota kolleegat lienevät lähteneet auttamaan), pystytään näemmä suomessa edelleen tekemään pankkiryöstöjä. Olen josku aikoinaan tehnyt lyhyen työrupeamaan tietoturva-asiantuntijana ja toivoin, että edes tällä saaraa edes oltaisiin suomessa haluttu olla maailman parhaimmistoa. HUOM: Soitin teidän nettisivuilta löytyvään 'Investiagtion & Incident respose' numerooon ja joistain syystä koit aiheelliseksi poistaa myös tämän numeron? En voi ymmärtää.

  • KimLahti
    KimLahti Viestejä: 10 Explorer

    Hei,

    Joudun valitettavasti jatkamaan tätä yksinpuhelua. Olen ostanut F-secure Safe lisenssin paikalliselta Malmölaiseltä jälleenmyyjältä Inet.SE, joka siis on myynyt minulle ns. digitaalisia lisenssejä. Myöhemmin kävin ostamassa myös F-secure Freedomin. Tämä siis liittyy edelliseen hässäkkään, joka on saanut uusia ulottuvuuksia.

    Nyt näyttäisi siltä, että My F-securessa F-secure Safen lisenssien alkupäivämääriä on muutettu? Kun tässä olisi ollennaista se, että käytän 'aitoa' tuotetta, herättää tämä hämmennystä. Ylipäätänsä olen asentanut 2-phase sign-in-in teidän palveluihin, joten kuka hitto voi oma-aloitteisesti käydä muuttamassa lisenssin alkupäivämääriä siten, että kytkös luottokorttiin, jolla lisenssi ostettiin, katoaisi ja jotta näyttäisi siltä, että käyttäisin väärää lisenssiä? Minuun kohdistuu identiteettivarkaus, olen ollut poliisiin yhteydessä ja tiedän jopa todennäköisen, tätä rulettia pyörittävän, ex-ystävän Suomessa. Nimen omaan tätä on harrastettu. Vaihdetaan minun laillisesti ostamiani lisenssejä piraattilisensseihin tai väärien ihmisten lisensseihin luvattomalla koneeseentunkeutumisella.

    Ostin samasta liikkeestä myös F-secure Freedomin ja tämän asennuksen myötä WLAN katosi kokonaan ja verkosta tuli 'julkinen'. Silti verkko toimi? Myöhemmin huomasin, että koneeseeni oli laitettu tiedostojen jako mahdolliseksi nimen omaan tässä konfiguraatiossa ja jopa asennettu WLAN-yhteyden edelleenjako siten, että minun kone jakoi nyt tiedostoja WLAN verkon takaa, jota minä en ollut tähän asentanut. Näyttäisi siis siltä, että F-secure tietoturvatuotteet varastavat ja hajottavat koneeni, samalla kun lisenssit, jotka kortillani ostin, ovat nyt mahdollisesti kytketty toisiin laitteisiin jne.

    Kuka kantaa tällaisesta pelleilystä vastuun? F-secure, paikallinen jälleenmyyjä vai kuka? Tämä F-secure Freedom käyttäytyi yleisemmin täysin väärin ja mielestäni latasin nämä tämän ja F-secure safen jälleenmyyjäliikkeen suosituslinkkien kautta, joten nyt vaikutta siltä, että olen luottokortillani ostanut täysin viallisia ja varastavia tuotteita ja ehkä jopa saanut piraattilisenssit puhumattakaan siitä, että koneeni tiedostot ovat saattaneet vuotaa nettiin.

    Vastauksia kiitos!!! Ja saa olla muullakin tapaa yhteydessä. Siksi laitoin alunperin yhteystietoni. Ollaan aika syvässä suossa kun tietoturvatuotteet varastavat.

    t. Kim Lahti

  • KimLahti
    KimLahti Viestejä: 10 Explorer

    Hei,

    Joudun hieman paikkaamaan edellistä. Lisenssien alkupäivämäärät eivät olleet muuttuneet, mutta tämä etenkin F-secure Freedomin väärä käyttäytyminen pitää paikkansa. Olen joutunut tämän ohjelman poistamaan, koska se aiheuttaa tuhoa tai ainakin käyttäytyy erittäin oudosti. Koska viat eivät ole kyseisen jälleenmyyjän yritin poistaa heidän nimen tuosta tekstistä. En pystynyt, joten pyytäisin että te tekisitte niin.

    Kait tämän keskustelun voi kääntää yleisemmin muotoon. Voinko saada jostain varmasti aidon F-secure Safe-version ja varmasti aidon F-secure Freedom version siten, että voin esim. tarkistaa allekirjoitukset, hashit sun muut. Lisäksi, voinko jotenkin varmistua siitä, että lisenssini ovat 'aitoja' ja nimen omaan minun ostamia.

    Yllä mainittu siis yritys lähestyä ikävää asiaa positiivisella tavalla. Epäilen, että konettani saastuttaa se, että saan jostain syystä feikkeja tuotteita netistä. Etenkin feikki tietoturvatuote on iso ongelma. Näin ollen, jos saisin aidot tuotteet ladattua siten, että voin varmistua ettei näitä ole käpälöity ja myös mahdollisuuden varmistaa, että lisenssini on ok, tämä olisi hienoa. En välttämättä usko, että lisensseissäni on häikkää, mutta silti, jos mahdollista, haluaisin nämä tarkistaa.

    t. Kim Lahti

  • KimLahti
    KimLahti Viestejä: 10 Explorer
    editoi lokakuu 2020

    Hei,

    Ilmeisesti siis ette mitenkään halua auttaa asiakasta, joka joutuu ongelmiin tietoturvatuotteenne kanssa. Vaikuttaa jopa siltä, etten enää profiilini kautta päässyt näkemään tätä keskustelua, vaikka profiilini on kokoajan ollut yksi ja sama, ts. kaikki tämän keskustelun, minun nimissä kirjoittamani postaukset, ovat myös minun kirjoittamiani. Piti erikseen hakea tätä keskustelua, teidän tukifoorumistanne keskustelun otsikolla, jotta edelleen löysin tämän keskustelun?!? Siihen ei enää päässyt käsiksi omasta profiilistani. Sensuroitteko kiusallisia avunpyyntöjänne foorumillanne? Aika tekopyhää pitää 'Investiagtion & Incident respose'-numeroa siten, että henkilö joka sinne asiallisesti soittaa tarviten apua lopulta päätyy foorumeillanne sensuurinen kohteeksi?!?

    Kummallista toimintaa täytyy sanoa. Oletteko osallisia identieettirikokseen? Ex-kaverini, joka lienee varastanut salasanani, muuttui ruotsalaiseksi (ts. kaikki keskustelut hänän kanssaan puhelimessani siirtyivät samalle numerolle, mutta eri maakoodille) kun kirjoitin postauksen tälle teidän sivullenne; ja lienee käynyt nimissäni pankin tallelokerolla. Hän oletettavasti näkee mitä teen tietokoneruudulla, koska hänellä on luvaton yhteys mobiililaitteellansa mm. oman poikansa tietokoneelle, näemmä myös minun tietokoneelle; ja oletettavasti aika monen muullekin tietokoneelle. Autatteko salasanavarasta ja henkilöä, joka väärinkäyttää omaa asemaansa (operaattorilla töissä), sillä tämä henkilö kyllä tietää puhelimen heikkouksista kaiken ja ennen kaikkea hänen lähenen ystävänsä tietävät nämä asiat. Saattavat rooliensa ja puheidensa puolesta vaikuttaa olevansa ns. isänmaan asialla, mutta luvaton tarkkailu lienee sallitua vain poliisille ja poliiseja nämä surulliset henkilöt eivät ole.

    Kerrottakoon, että puhelimilleni saan F-secure Safe:n taas asennettua, mutta kolmelle tietokoneelleni en. Epäilen, että se johtuu siitä, että olen nimennyt tietokoneeni itseni mukaan (Kim-Henrikki-Lahti) ja identiteettivaras ei halua, että pankkikortillani ostettavia lisenssejä kytkettäisiin tämännimisiin tietokoneisiin. Näen F-secure Safen edelleen tietokoneen alakulmassa, mutta lisenssi ei ole voimassa. My F-securessa lisenssi on kyllä voimassa. Kuitenkaan, en pysty kytkemään tietokoneella jo olevaa F-secure Safe ohjelmaa toimimaan My F-securen lisenssin kanssa ja jos yritän ladata ohjelman uudestaan My F-securen kautta, saan teidän firman nimellä allekirjoitetun installerin sammumaan kesken kaiken. Virheilmoitus viittaa siihen, että installerissa on vikaan. Näin ollen, tämä varas estää minua käyttämästä laillisesti hankkiminani lisenssejä koneillani, jotta pääsisi sotkemään sähköposti- ja nettipankkikäyttöä. Eivätkö nämä olleet niitä asioita, joita vastaan teidän ohjelmanne pitivät tuoda suojaa? Nyt nämä ohjelmat on jotenkin kikkailemalla hajoitettu siten, että sekä F-secure Safe on rikki ja myös F-secure Freedom. Voin reklamoida asiata täällä ruotsissa (ja tätä olen osin lähtenyt jo viemään eteenpäin). Kuitenkin, jos lopputulos on se, että installeri joka teiltä tulee ei toimi, My F-secure ei toimi, Freedom tekee verkostani julkisen ja avaa takaportin, niin kuvittelisi teitäkin kiinostavan kuka teidän tuotteistanne tällaisia tekee. Vai teettekö peräti itse?

    Yritän saada jatkuvasti apua myös poliisilta, mutta ongelma jota poliisikaan ei pysty ratkaisemaan on se, ettei kukaan enää kanna näköjään kanna vastuuta ohjelmistotuotteestaan. Onko nyt niin, että jopa tietoturvatuote on tehty siten, että kuluttaja loppukädessä yksin vastaa ongelmistaan jotka johtuvat siitä, ettei tietoturvatuote tuonutkaan turvaa, vaan isoja ongelmia. Tuotteenne siis näyttäisi lähes hajoittaneen koneeni (F-secure Freedom) tai ei lähde toimimaan (F-secure Safe); ja henkilö joka tämän asian tuo esiin sensuroidaan, koska teidän ei tarvitse asiasta edes välittää?

    Tiedoksi: Kun tätä viestiä kirjoitin tämä sekasikiöhakkeri, joka koneellani hilluu, yritti sotkea kirjoittamispyrkimykisä ja usein tämä sekasikiö lisää esim. ylimääräisiä numeroita osoitetietoihin, viestiä kirjoitettaessa, jotta ilmoittaisin vääriä tietoja tai yleisesti estää viestiliikenteen kulun. Nämä pitivät olla asioita joihin tuotteenne tuo turvaa. Näyttäkää, että tämä edelleen pitää paikkansa.

    Kiitos!

    t. Kim Lahti

    +xxx xx xxx xxxx / xxx.xxxx@xxx.xx

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Hei @KimLahti !

    Yhteisöön ei kannata kirjoittaa henkilökohtaisia tunnistetietoja koska kaikki käyttäjät voivat nähdä nämä tiedot. Poistin siis tunnistetiedot viesteistäsi ja samassa yhteydessä poistin 'Investigation & Incident Response' numeron koska tämän puhelinnumeron kautta ei saa tähän asiaan vastausta.

    Tunnistetietoja ovat:

    • Henkilötunnukset
    • Kotiosoittet
    • Sähköpostiosoitteet
    • Puhelinnumerot
    • Tuotteiden lisenssiavaimet

    Mikäli tuotteiden kanssa ilmenee ongelmia, suosittelisin seuraavaksi olemaan yhteydessä tukeemme joko puhelimitse tai chat-tuen kautta niin pystymme tarkistamaan tilanteen ja laittaa asiat ns. kerralla kuntoon. Silloin on myös helpompaa käydä tilannetta läpi realiajassa ja voimme auttaa esimerkiksi tuotteiden uudelleen asentamisen kanssa. Tällä tavalla voimme myös ottaa tarvittavat lokitiedostot jos tilanne sitä vaatii. Lisenssiavaimet F-Secure tuotteille generoidaan meidän päädyssämme, joten "piraatti" versioita meidän lisenssiavaimista ei ole. Ja vaikka olisi, ei sitä pystyisi aktivoimaan My F-Secure -tilille koska tämä ei tunnistaisi avainta (virheellinen koodi).

    Tekstiesi perusteella joudun myöntämään, että seuraavaksi todennäköisesti suosittelisin palauttamaan tietokoneen kokonaan tehdasasetuksille mielenrauhan vuoksi. Tämän jälkeen voit asentaa F-Secure SAFEn My F-Secure -tililtäsi kun kirjaudut tilillesi sisään osoitteessa https://my.f-secure.com/. Mikäli epäilet, että jollain saattaisi olla tiedossa sinun My F-Secure -tilisi salasana, voit vaihtaa salasanan kirjautumissivulla kohdasta Unohditko salasanasi?.

    Yhteystietomme löydät täältä.

  • KimLahti
    KimLahti Viestejä: 10 Explorer

    Hei,

    Vastaan nyt täällä vielä, mutta toki tulen yrittämään tuen kautta myös. Soitin 'Investigation & Incident Response'-numeroon ja tavallaan sain kyllä vastauksen lopulta sitä kautta. Olen siis useita kertoja palauttanut koneitani tehdasasetuksiin ja syystä taikka toisesta tämä ei ole auttanut. Minulla on joku tai joitakin jotka silti pystyvät käyttämään hiirtä ja/tai näppäimistöä etänä ja oletettavasti myös näkevät näyttöni ja tämä siis vaikka palomuuri on täysin 'säpissä'. Luulen että se johtuu siitä, että kun koneellani, edes hetkellisesti, on pieni haavoittuvuus (mikä usein tule Windows päivitysten yhteydessä kun nämä päivitykset avaavat palomuuriin reikiä) tunkevat nämä ääliöt tai mato taas koneelleni ja kaikki resetoinnit ym. ovat sen myötä tulleet turhiksi toimienpiteiksi ja joutuisin taas aloittamaan alusta. Pitäisi resetoida ja estää päivitykset, mutta silti ongema on sen jälkeen se, että joka asennettu ohjelma voi tuoda mukanaan myös ongelmia.

    En voi kääntyä Microsoft Partnersin tukeen, koska heillä on olennaisti myötävaikuttaneet asiaan negatiivisella tavalla, ts. nimen omaan tällaisen tukisession yhteydessä, tämä tukea tarjonnut ääliö sotki koneeni, eli avasi palomuurin kokonaan, duplikoi laitteen, ehkä asensi vääriä lisenssejä yms. Hän yrittänee irtaantua vastuusta väittämällä, että hän ei minulle tuke antanut. Kuvittelisin, että hän hyväksikäyttäen sitä seikka, että minulla on kaksi sähköpostiosoitetta, joista toinen on Gmail-osoite ja toinen iki-osoite, joka ohjaa Gmail-postilaatikkoon. Oletettavasti hän väittää että nämä kaksi sähköpostia edustavat eri henkilöitä ja minä olisin näistä toinen ja tukea hän antoi sille toiselle?!? Mene ja tiedä kun asiaa tutkivat tahot (=poliisi) kieltäytyvät olemasta allekirjoittaneeseen yhteydessä, eli kategorisesti puhuvat väärien ihmisten kanssa, tai eivät tee mitään.

    On siis Microsoft Partnersin IT-tukihenkilöitä niskassa, jotka tietävät IP-osoitteeni ja jotka tietävät minun tehneen heistä rikosilmoituksen, koska näemmä näkevät ruutuni. Tämä on siis olennaisesti syy miksi kaikki on niin vaikeaa liittyen koneenkäyttöön ja miksi oikein toimivat ohjelmistot hetken päästä hajoavat. F-secure Safe hän toimi minulla hetken täysin oikein viidellä koneella kunnes kaikki yhtäkkiä hajosi. F-secure Freedom ei ole missään vaiheessa toiminut oikein, tai ainakin siltä vahvasti vaikuttaa. Toki, olen vihkiytynyt Linux-maailman saloihin, joten saatan joutua vaihtamaan käyttöjärjestelmää toivoen että tämä ratkaisisi ongelmat. Kuitenkin samat IT-expertit lienevät niskassa silläkin saralla heti kun koneeseen tulee haavoittuvuus. Tässä on siis kyseessä se, että minusta on valhedeltu ja nämä valehtelijat joko itse tai kavereiden avustaman sotkevat asioitani, jotta he eivät valheistaan jäisi kiinni.

    Tämä kaikki näyttää siis vähän siltä kuin minulla olisi kaksi tai useita identtisiä 'desktoppeja' käytössä vaikka kyseessä on Windows Home 10, eli näin ei pitäisi olla; ja tämä idiootti, joka sotkee elämääni, tekee samoja asioita samaan aikaan kuin minä ja kun vastaan tulee jotain minkä tämä ei halua minun näkevän (esim. virusskannauksen tulos, joka oletettavasti ei ole puhdas, vaikka se aina minulle näyttäytyy näin), välähtää ruutu ja luulen, että mina tämän jälkeen jatkan toisen identtisen 'session' käyttämistä. Kun teen asioita, jossa voro haluaa 'varastaa' (eli tekeytyä minuksi), muuttaa hän asetuksia tietokoneellani samanaikaisesti. Ts. pakottaa popupin laukeamaan tai muuttaa esim. näppäimistön kieltä. On siis kyseessä jonkinlainen minun taisto vastaan näkymätöntä ja tuntematonta IT-administraattoria, joka voi olla yksi tai useampi henkilö. En pysyt puolustautumaan, koska minun annetaan kärsiä tämän helvetin kanssa yksin, ts. vaikka olen poliisille ilmoittanut jo yli vuosi sitten näistä asioita, tästä ei ole tähän asti välitetty syistä joita voin vain arvailla. Toi olla että nähdään tämän olevan 'ohelmistobugi' ja kieltämättä mielessä on käynyt se, että tämä voi osin olla ainakin osin 'ohjelmoitu', ts. jonkin sorttinen erittäin sitkeä ja uudentyyppinen virus joka siis vie henkilön kyvyn puolustautua?!? Pyritään jatkuvasti ylläpitämään käsitystä siitä, että koneellani olisi toinen käyttäjä ja oletettavasti tämä henkilö tai henkilöt jotka tekevät tämän kanssa yhteistyötä (tai asensivat viruksen?) ovat sitten niitä henkilöitä jota jututetaan.

    Taustana: Olen siis aikoinaan ajanut asiaa suhteessa Helsingin kaupungin johtoon, kun olimme pulassa silloisen perheeni kanssa, jonka jälkeen olen saanut tämän aseman, missä aivan ilmeisissäkin ongemissa vain vastapuolta autetaan, koska minua ei näemmä 'saa' auttaa?!? Tämä tarkoittaa, että minulle voi virittää lähes minkälaisia ansoja tahansa. Loppukädessä minut jopa 'tunnistetaan' väärin ja oletettavasti, jotta minut voisi ja saisi tunnistaa väärin, tulee koneellani jatkuvasti olla joku joku tai jokin, joka 'ylläpitää' käsitystä siitä, että minusta on ns. moneksi ja oikea minä olen väärä minä tms.; joka on jatkuva riesa esim. pankeissa. Kyseessä on siis selvä vaijentamispyrkimys, koska olen aikoinaan esittänyt hankalia asioita henkilöille, jotka ovat halunneet nämä painaa villasella oletettavasti järjestelmän toimimattomuudesta johtuen. Perhe hajoisi näiden ongelmien alettua ja pitkälti tästä syystä asun nyt myös toisessa maassa, jossa yritän pysytellä pois tämänkaltaisista ongelmista, toivoen että minun annettaisiin joskus vielä jatkaa elämää ilman jatkuvaa sabotaasia.

    Kiitos!

    t. Kim Lahti

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot