Rootkit

Moriz475
Moriz475 Viestejä: 84 Contributor

 

 

Minulla on kolmessa koneessa F-Secure SAFE ja haluaisin tiedon seuraaviin asioihin. Näin Suomalaisessa tietokonelehdessä Tietoturvaohjelminen Suurtestein ja ohjelmassa kerrottiin, että F-Secure SAFE:ssa ei ole "Piilohallintaohjelmien torjuntaa"?

 

 

  1. Jos tietokoneeseeni "iskee" Rootkit eli Piilohallintaohjelma, mitä tapahtuu ? Torjuuko F-SAFE tämän Rootkit ohjelman?

 

  1. Haluaisin, ettei F-Secure SAFE automaattisesti tallenna minun SS salasanaani ohjelmansa sisään? Miten saan sen asetettua, että minä itse päätän tallentuuko salasanani F-Secure SAFE ohjelmaan?

 

 

 

Viestejä yhteensä

  • Purchi
    Purchi Viestejä: 190 Former F-Secure Employee

    Hei @Moriz475 !

     

    Rootkit on yleensä itsenäinen ohjelmistokomponentti, joka yrittää piilottaa prosessit, tiedostot, rekisteritiedot ja verkkoyhteydet. Vaikka rootkit-ohjelmat eivät sinänsä ole haitallisia, lukuisat haittaohjelmat käyttävät rootkit-komponenttia, joka auttaa haittaohjelmia suorittamaan toimintoja sekä suojaamaan haittaohjelmia havaitsemiselta/poistolta.

     

    Rootkit voi olla joko käyttäjä-tilassa tai kernel-tilassa.
    Käyttäjä-tilan rootkit pudotetaan yleensä DLL-tiedostona, jonka haittaohjelma lataa sitten kaikkiin käynnissä oleviin prosesseihin. Kernel-tilan rootkit pudotetaan yleensä ohjaintiedostona, joka sitten ladataan osana ydintä tai käyttöjärjestelmän ydinkomponentteja. Harvinaisissa tapauksissa rootkit ei tarvitse ollenkaan ulkoisia tiedostoja toimiakseen.

     

    Jos tietokoneeseeni "iskee" Rootkit eli Piilohallintaohjelma, mitä tapahtuu ? Torjuuko F-SAFE tämän Rootkit ohjelman?

     

    Tämä riippuu siitä, miten tartunta on alunperin tapahtunut. Tyypillisesti haitalliset rootkitit esiintyvät troijalaisilla haittaohjelmilla ja nämä F-Secure SAFE havaitsee. F-Secure SAFE myös valvoo tietokonettasi sellaisten muutosten varalta, jotka voivat olla merkkejä siitä, että tietokoneessasi on haitallisia tiedostoja. Kun tuote havaitsee vaarallisia järjestelmämuutoksia, kuten muutoksia järjestelmäasetuksissa tai tärkeiden järjestelmäprosessien muutosyrityksiä, sen DeepGuard-komponentti keskeyttää sovelluksen suorituksen, koska suoritus voi olla haitallista.

     

    Haluaisin, ettei F-Secure SAFE automaattisesti tallenna minun SS salasanaani ohjelmansa sisään? Miten saan sen asetettua, että minä itse päätän tallentuuko salasanani F-Secure SAFE ohjelmaan?

     

    Ikävä kyllä nyt en oikein ymmärtänyt kysymystä? Selventäisitkö vielä mitä tarkoitat SS salasanalla? F-Secure SAFE ei itsessään tallenna mitään salasanoja.

     

    Mikäli sinulla herää lisäkysymyksiä, voit aina olla yhteydessä tukeemme joka puhelimitse tai chat-tuen kautta. Löydät yhteystiedot täältä:

    https://www.f-secure.com/fi_FI/web/home_fi/support

  • Moriz475
    Moriz475 Viestejä: 84 Contributor

    Haluaisin, ettei F-Secure SAFE automaattisesti tallenna minun SS salasanaani ohjelmansa sisään? Miten saan sen asetettua, että minä itse päätän tallentuuko salasanani F-Secure SAFE ohjelmaan?

    Ollaan Login>F-Secure Account>Login sivulla:

    -Sähköposti osoite: Kun alan kirjautua tähän sisään, niin siihen ilmestyy jo valmiina minun sähköpostiosoite = Miksi?

    - Password >samalla aukee salasanat 12 pyöreää mustaa ympyrää=Miksi?

    En ole koskaan tallentanut itse aukeamaan(automaattisesti) sähköpostia ja salasanaa F-Secure Account-Log in sivulle?

    Haluan kirjautua sinne sisään jatkossa  itse kirjoittamalla sähköpostini ja salasanat? Jossakin vaihessa aukee tilanne, jossa lukee "tallennetut yhteystiedot"?

    Haluan ohjeet, miten saan tallennetut tiedot pois sivuiltanne? Muillakin vastuuntuntoisilla toimijoilla on tämä mahdollisuus asiakkaalle, tallennanko sähköpostin  vain tai en anna lupaa kumpaakaan? Toivottvasti ymmärrät nyt mitä tarkoitan?

  • Moriz475
    Moriz475 Viestejä: 84 Contributor

    Kun alla mainitulle "F-Secure Account" sivulle kirjautuu, niin siellä tulee vastaan jo tietokoneelle tallennetut KT Käyttäjätunnus = email ja SS Salasanat? Miksi? Haluan itse ne kirjoittaa, eikä mikään ohjelma. En ole koskaan antanut siihe lupaa, että ne kirjautuvat sinne automaattisesti. Toivottavasti nyt ymmärrätte, mitä tarkoitan??????

     

    Email ja salasanat

     

    Haluaisin, ettei F-Secure SAFE automaattisesti tallenna minun SS salasanaani ohjelmansa sisään? Miten saan sen asetettua, että minä itse päätän tallentuuko salasanani F-Secure SAFE ohjelmaan?

     

    Ollaan Login>F-Secure Account>Login sivulla:

     

    -Sähköposti osoite: Kun alan kirjautua tähän sisään, niin siihen ilmestyy jo valmiina minun sähköpostiosoite = Miksi?

     

    - Password >samalla aukee salasanat 12 pyöreää mustaa ympyrää=Miksi?

     

    En ole koskaan tallentanut itse aukeamaan(automaattisesti) sähköpostia ja salasanaa F-Secure Account-Log in sivulle?

     

    Haluan kirjautua sinne sisään jatkossa  itse kirjoittamalla sähköpostini ja salasanat? Jossakin vaihessa aukee tilanne, jossa lukee "tallennetut yhteystiedot"?

     

    Haluan ohjeet, miten saan tallennetut tiedot pois sivuiltanne? Muillakin vastuuntuntoisilla toimijoilla on tämä mahdollisuus asiakkaalle, tallennanko sähköpostin  vain tai en anna lupaa kumpaakaan? Toivottvasti ymmärrät nyt mitä tarkoitan?

  • Moriz475
    Moriz475 Viestejä: 84 Contributor

    Rootkit kysymykseen sain ja en saanut vastausta. Kun kysyin suoraan torjuuko F-Secure Safe Rootkit haittaohjelmat, kyllä vai ei?? Edellinen jäi epäselväksi. Sitten kyllä Rootkitista tuli pitkä selostus puoleen jos toiseen, mutta se kai vaatii vielä omia toimenpiteitä? Tämän kysyin siksi, koska suuressa haittaohjelmien vertailussa todettiin, että F-Secure SAFE ei sisällä Piilohallintaohjelmien torjuntaohjelmaa?  Sitävastoin AVG Internet Security, BullGuar Internet Security, Anti-Malware ohjelmissa mainitaan niiden olevan? Onko tämä ominaisuus tulossa F-Secure SAFE toimintaan automaattiseen toimintaan?

     

     

     

     

     

     

  • Purchi
    Purchi Viestejä: 190 Former F-Secure Employee

    Hei @Moriz475 !

     

    Asiakastukemme on sinuun yhteydessä sähköpostitse, niin voimme käydä asiaa läpi hieman tarkemmin.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot