Trenger jeg tradisjonell sikkerhetsprogramvare på den stasjonære datamaskinen hvis jeg kun bruker den innenfor SENSE-nettverket mitt? Merk: Denne artikkelen er bare aktuell for deg hvis du bruker den frittstående versjonen av F-Secure SENSE Router (ikke som del av F-Secure TOTAL-pakken).
Med F-Secure SENSE Router er det ikke nødvendig med noen tradisjonell sikkerhetsprogramvare.
Hvis du vil legge til et ekstra lag med beskyttelse og få størst mulig beskyttelse med F-Secure SENSE Router, anbefaler vi at F-Secure SENSE Router-appen installeres på den stasjonære datamaskinen selv om den alltid er innenfor hjemmenettverket. Fordi F-Secure SENSE Router benytter et trelags beskyttelsessystem som består av F-Secure SENSE Router-enheten, F-Secure SENSE Router-appen og F-Secure Security Cloud, fungerer disse tre elementene sammen for å sikre enhetene dine.
Merk: For stasjonære datamaskiner er SENSE Router-appen tilgjengelig for både Windows-PC og macOS. SENSE Router-appen for Windows-PC og macOS kan ikke brukes til å sette opp og konfigurere SENSE Router. For oppsett og konfigurering av SENSE Router må du laste ned og installere F-Secure SENSE Router-appen på en Android- eller iOS-enhet. Sikkerhetsfunksjonene i SENSE Router-appen for Windows-Pc og macOS forklares i Hva er gjeldende sikkerhetsfunksjoner for F-Secure SENSE Router?.