Vistan tuen päättyminen ja siirtyminen Linuxiin

Nopla
Nopla Viestejä: 2 New Member

Hei kaikille,

 

Windows Vista on nyt haudan partaalla ja myös F-secure lopettaa sen tukemisen kesäkuun lopussa.

Minulla ei ole mitään kiinnostusta siirtyä 10 käyttäjäksi ja aion siirtyä Linuxiin. Vaikka olenkin melko aloittelija Linuxin suhteen, niin tiedän että on monia keinoja, joilla käyttäjä voi parantaa asennuksensa turvallisuutta. Lisäturva ei silti ole pahasta, ja koska Teillä on myös tuote (Linux Security), jolla tätäkin käyttöjärjestelmää voi suojata, niin miksi sitä ei ole tarjolla kuluttajille?

 

Olen käyttänyt F-Securea nyt jo 10 vuotta ja pääosin olen ollut tyytyväinen. Onko tosiaan tullut aika, jolloin tiemme eroavat? Entäpä nykyinen lisenssini sitten? Sitä on vielä melkein vuosi jäljellä. Saanko hyvitystä, kun kesäkuun loppu koittaa tai voinko siirtää lopun erään puhelimen lisenssin jatkoksi?

 

Ymmärrän, että Linuxin pieni osuus kotikäyttäjien kohdalla aiheuttaa sen, ettei tuotteen tuominen kuluttajille ole ehkä taloudellisesti kannattavaa. Oletan, että Linux-käyttäjät ovat kuitenkin pääsääntöisesti keskimääräistä valveutuneempia. Siksi en ymmärrä miksi ko. tuotetta ei voisi tuoda heidän ulottuvilleen järkevään hintaan.

Viestejä yhteensä

Tämä keskustelu on suljettu.