YLE tiukentaa areenan maarajoitusten valvontaa

jepejee
jepejee Viestejä: 2 New Member

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/03/01/yle-varmistaa-tekijanoikeussopimusten-noudattamista-areenassa

 

Kannattaako enää hankkia freedomea jos pääasiallinen käyttötarkoitus olisi areenan videoiden katsominen ulkomailla?

Viestejä yhteensä

  • makoivisto
    makoivisto Viestejä: 7 Explorer

    Juu, ei onnistu enää Yle Areenan katselu ulkomailla Freedomen avulla. Itsellä se tietää etten tule uusimaan tilaustani enää nykyisen tilauskauden päättyessä. Itsellä kun ainoa syy tilaukseen on että pystyi katsomaan Yle Areenaa (ym. maakohtaisia muureja käyttäviä palveluita) ja kun muita ei oikeastaan tule enää käytettyä (esim. Viaplay) niin jää sitten sekin raha muuhun käyttöön. Kaikki hyvä päättyy aikanaan.

  • Näsäviisas
    Näsäviisas Viestejä: 784 Superuser
    @makoivisto

    Onhan tämä harmillista.
    Ylen nettisivuilta on kuitenkin mahdollista seurata uutisia, säätä ja muita aiheita.
    https://yle.fi

    Terveiset Suomesta
    Näsäviisas
  • NickyS
    NickyS Viestejä: 1 New Member

    Katselen parhaillaan Ranskan tv:n ohjelmia VPN-yhteydellä. Ihan loistavaa. Tässä systeemissä ohjelmiin saa myös ranskankieliset tekstit, siinähän oppii kieltä ihan heittämällä.

  • makoivisto
    makoivisto Viestejä: 7 Explorer

    Muutama päivä sitten tuli Freedomeen päivitys ja kun eilen kokeilin kepillä jäätä niin taas onnistui Areenan katselu, minulla kun oli näkemättä kaksi viimeistä jaksoa Teeman hienosta Vietnamin sota-dokumenttisarjasta ja nyt sain ainakin sen sitten taputeltua loppuun. Hjuva Hjuva!

    Itse asun siis Euroopan ulkopuolella, joten toivottavasti ei ollut vain onnekas päivä vaan onnistuisi jatkossakin sen katselu (eipä sitä kovin paljoa tule käytettyä mutta aika ajoin kyllä).

  • makoivisto
    makoivisto Viestejä: 7 Explorer

    No nyt on taas Areenan lukko säpessä. Pahuksen pannahinen! Mistäs nyt tingitään?Areena.jpg

  • Antero1
    Antero1 Viestejä: 1 New Member

    F-secure mainosti tuotetta Freedome, että nyt mm. Areenan elokuvat ovat rajoituksetta nähtävissä...Ei enää ilmoitusta: Ei katsottavissa ulkomailla.  

     

    Eilisestä lähtien ei ole voinut katsoa mitään "katsottavissa vain Suomessa" elokuvaa.

     

    Kuitenkin hyvin monet ulkomailla asuvat maksavat veronsa Suomeen ja siinä yhteydessä myös YLE-veron. Olen julkisen puolen eläkeläinen ja minun on pakko maksaa veroni Suomeen ja siis myös YLE-veron.  YLE olisi velvollinen ottamaan tämän huomioon ja olen sinne palautetta antanut, mutta ei ole vastattu.

     

    F-securella olisi mielestäni oikeus ja jopa moraalinen velvollisuus kehittää sellainen Freedome, jota YLE ei kykene torppaamaan.

  • ZRV
    ZRV Viestejä: 1 New Member

    Tämä herja tulee vaikka on Suomessa ja Freedome ei ole edes Startattu.Ehkä Ylen pitäisi vähän trakistaa koodausta heidän päässäään.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot