Telia Hybridlaajakaista ja Freedome

Banaanipossu
Banaanipossu Viestejä: 1 New Member

Terve.

 

Ongelmani on tälläinen.

 

Käytössäni on Telia Hybridlaajakaista sekä Freedome. Tietokone on kytketty langattomasti  reitittimeen ( https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/telia-zone-hybrid-reititin ) ja freedomen ollessa käytössä, langattoman verkon nopeus on todella surkea Speedtestin verkkosivulla mitaten

 

Ping 27 ja 12/0.8

 

ja kun otan Freedomen pois käytöstä, niin nopeus muuttuu

 

Ping 14  117//10

 

Latausnopeutta myös testaillu ftp://ftp.funet.fi/dev/ sivun kautta löytyvällä 1gbnull tiedostolla, freedome päällä 940 kt/s ja pois päältä 8mt/s.

 

Eli jokin ongelma on Freedomella ja reitittimellä, ja kun itse en näistä hirveästi ymmärrä, niin mitä pitäisi tehdä ?

 

Tietokonetta en voi kytkeä langalla , kun ukkonen hajoitti vuosia sitten portin tietokoneesta, ja tämä ei muutenkaan poista kyseistä ongelmaa langattomassa verkossa.

 

Mutta sama ongelma esiintyy myös kun on kännykällä kytkettynä samaan reitittimeen, Freedomen ollessä päällä, on yhteys nopeudet surkeita, ja pois päältä nousee reippaasti. Kännykän nopeuksia olen mittaillut Speedtest ja Nettitutka apeilla.

 

Saisko jotain vinkkejä mitä tehä, joista olisi hyöytä minulle, ja myös muillekin ongelman kanssa painiville.

 

Kiitos

 

 

Viestejä yhteensä

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot