Puhelin ei osaa lajitella mikä olisi maksullista dataliikennettä ja mikä WLan-liikennettä

Timppa_H
Timppa_H Viestejä: 11 Enthusiast

1) Olen Thaimaassa tällä hetkellä ja käytän operaattorin prepaid internetSIMiä. Puhelin toimii hot spottina tietokoneelle, jossa pyörii Freedome. Näyttäisi siltä, että puhelimen datalaskuri ei osaa tulkita liikennettä mobilidataksi, vaan kaikki on WiFiä. Alkaessani käyttää prepaid SIMmiä, laitoin puhelimen datalaskurin samana päivänä nollille ja kertymään kuukauden ajan. 10 pvn kuluttua on laskurissa mobiilidataa 72 Mt ja 7,1 Gt WiFi-liikennettä (ei voi olla totta! Olen tarkistanut, että titokone todella käyttää puhelimen WiFiä ja puhelin käyttää mobiilidataa).

 

2) Lisäksi Freedome estää epäsäännöllisesti kirjautumisen eri sivustoille tai selailun kyseisellä sivustolla, missä ei ole mitään johdonmukaisuutta. Kun poistaa Freedomen, niin alkaa selain taas workkia.

Viestejä yhteensä

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Moi! @Timppa_H

     

    1) Kuulostaa normaalilta. Luultavasti puhelimen käyttöjärjestelmä ilmoittaa tarkoituksella tuon mobiilidatan ja WiFi-liikenteen erikseen, jotta käyttäjä voi verrata kuinka paljon itse puhelin on käyttänyt dataa vrt. siihen yhteydessä olevat laitteet, vaikka kaikki liikenne meneekin mobiilidatan kautta. Voit vielä testata samaa Freedome pois päältä, että toistuuko sama.

     

    2) Jos sivusto esimerkiksi seuraa käyttäjiä, Freedomen seurannanesto voi johtaa siihen ettei sivu toimi normaalisti. Kokeile ottaa Freedomen 'selauksen suojaus' ja 'seurannan esto' vuorotellen pois päältä. Vaikuttaako kyseisten sivustojen toimimiseen? Jos ongelma jatkuu, ilmoita millä sivustoilla ongelma ilmenee.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot